News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-09-02 HS: Kuolleen syyrialaispojan kuva järkyttää maailmalla

Started by B52, 02.09.2015, 20:12:04

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 02.09.2015, 21:04:09
On aivan mahdollista, että poika on lähetetty merimatkalle, kun on levinnyt tieto, että Suomessa kerätään pullahalaajien toimesta lastenvaatteita yms. tulijoille.

Mitkä sitten poltetaan pellolla juhlallisissa menoissa, kuten "Kirkkonummi-ketjusta" saimme nähdä. Mitä aikuiset äijät epämuodikkailla, liian pienillä ryysyillä tekisivät.

Eino P. Keravalta

Ikävä juttu, mikäli on totta.

Mutta en ole järkyttynyt.

Olen pikemminkin järkyttynyt siitä, mikä Suomea odottaa niiden syyrialaispoikien vuoksi, jotka jäivät henkiin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sitruunamelissa

Minua järkytti ennemminkin se, miten suomalaista vuorotyössä käyvää naista kohdellaan pääkaupunkiseudun joukkoliikennevälineissä, kun hän on yksin työmatkallaan. Ja se, että tietyt tahot haluavat lisää tällaisia ihmisiä Suomeen.

http://i.imgur.com/aSOB5r5.jpg
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Lumiukko Jeti

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 02.09.2015, 21:04:09
On aivan mahdollista, että poika on lähetetty merimatkalle, kun on levinnyt tieto, että Suomessa kerätään pullahalaajien toimesta lastenvaatteita yms. tulijoille.

Mikäli poika oli syyrialainen niin matkaan lähdön syy todennäköisesti oli se että nyt Saksaan saa tulla ja syyrialaisia ei dublinoida. Nämä kuolemat voitaisiin aivan helposti estää tekemällä oikeasti vastuullista humamamupolitiikkaa. Eli juuri päinvastaista kuin nyt tehdään. Nyt joku brittipoliitikko pöyristyi ja vaati että syyrialaisille avoimet ovet, salakuljettaja kiittää ja taas hukkuu lisää ihmisiä.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

valtakunnanpärkhele

Quote from: Skeptikko on 02.09.2015, 21:05:18
Jäin miettimään sitä, että miksi jostain minulle tuntemattoman ja kaukana täältä asuvan henkilön kuolemasta pitäisi nyt olla niin erityisen järkyttynyt.
....
Enhän minä ole erityisen järkyttynyt jonkun tuntemattoman suomalaisen kuolemasta liikenneonnettomuudessa, puhumattakaan siitä, että kyse on jostain ei-suomalaisesta tuhansien kilometrien päässä.

Eikä näiden turvapaikanhakijoiden ottaminen tänne edes estä mitenkään noita hukkumiskuolemia, vaan pikemminkin lisää niitä, kun se tekee riskinottamisesta kuitenkin odotusarvoltaan kannattavaa.
Niin totta
Mutta meidän kuuluu syyllistää itsemme tästäkin, vaikka syy oli ahneiden vanhempien ja häikelemättömien salakuljettajien sekä Europan joka sallii tämän hullutuksen

Kehitysmaissa likaisesta vedestä tarttuvan ripulin aiheuttama nestehukka on yleisin lasten kuolinsyy. Tähän kuolee vuosittain noin 1,8 miljoonaa alle viisivuotiasta lasta. Sitten yks poika vetäisee vähän liikaa vettä keuhkoihin tai on vaan paiskattu mereen  niin ollaan niin pöyristyneitä.
No Big Deal -sanoisin.

ja onhan noita Vuosisadan lehtikuvia pakolaisista ennenkin väärennetty ja lavastettu, muistuttaisin
(http://static.mvlehti.net/uploads/2015/04/1305949290346.jpg)
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Pikkuvaimo

Quote from: Elcric12 on 02.09.2015, 21:00:21
Quote from: Pikkuvaimo on 02.09.2015, 20:47:10
Minua hämmentää kaikkein eniten näissä järkytyskuvissa tämä: Vaikka kuinka tolkutan lukuja ja sitä, miten moni on hirveässä tilanteessa, suvaitsevan ilme pysyy vakaana ja "kaikkia pitää auttaa (ottamalla turvapaikanhakijoita Suomeen)" -jargon senkuin jatkuu. Sitten tulee kuva hukkuneesta lapsesta tai kyniä kaupittelevasta miehestä ja hetken aikaa auttamisen portit ovat auki jollekin tietylle yksilölle. Ihan yhtä äkkiä hälinä myös laantuu. Ja kas, kun yritän sanoa että hei, sinne jäi MILJOONIA muita apua tarvitsevia, mitenkäs ajattelitte tämän selvittää, niin... edelleen samaa humanismijargonia ilman, että puheeni saavuttaisi aivoja. Ehkä kokonaistilanteen hahmottaminen on liian vaikeaa.

Onko tämän perusteella oltava auttamatta näitä yksittäisiä henkilöitä?

Hyvin yksinkertaisesti: Ei. Tämä on minun mielipiteeni, ihan ikioma.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

J.M

Quote from: Skeptikko on 02.09.2015, 21:05:18
Jäin miettimään sitä, että miksi jostain minulle tuntemattoman ja kaukana täältä asuvan henkilön kuolemasta pitäisi nyt olla niin erityisen järkyttynyt. Eihän tässä olisi aikaa mitään töitä tai muutakaan tehdä, jos pitäisi olla jatkuvasti ihmisten kuolemista järkyttynyt, kun ihmisiä kuolee kuitenkin joka päivä noin 150000 henkeä.

Jospa vihervasemmiston juoni onkin, että lopetetaan kaikki tuottava työ Suomesta viherhömpällä ja helvetinmoisella verotuksella ja paisutetaan ammattijärkyttyjien (= julkinen sektori) määrää suuresti. Tällöin kaikki suomalaiset ehtivät järkyttyä, koska yksityisen sektorin ex-työntekijöiden päivittäistä järkyttymistä ei järkyttymisestä ajatuksia pois vievä tuottava työ enää häiritse!!1!
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

MW

Minua hämmentää kaikkein eniten näissä järkytyskuvissa tämä: Vaikka kuinka tolkutan lukuja ja sitä, miten moni on hirveässä tilanteessa, suvaitsevan ilme pysyy vakaana ja "kaikkia pitää auttaa (ottamalla turvapaikanhakijoita Suomeen)" -jargon senkuin jatkuu. Sitten tulee kuva hukkuneesta lapsesta tai kyniä kaupittelevasta miehestä ja hetken aikaa auttamisen portit ovat auki jollekin tietylle yksilölle. Ihan yhtä äkkiä hälinä myös laantuu. Ja kas, kun yritän sanoa että hei, sinne jäi MILJOONIA muita apua tarvitsevia, mitenkäs ajattelitte tämän selvittää, niin... edelleen samaa humanismijargonia ilman, että puheeni saavuttaisi aivoja. Ehkä kokonaistilanteen hahmottaminen on liian vaikeaa.

Ainakin annetaan selkeä viesti siitä, minkälainen mainosmateriaali myy. Ja hölmöt ostavat.

Mainosmateriaalia on helppo tuottaa: on netti, kamerat ja helvetisti hyväuskoisia suuntaamassa "Euroopan kultamaille". Sorry suvaitsevaiset, kyllä te olette tässä ravintoketjussa "mahdollistajia". Jopa niitten lasten tarkoituksellisten hukuttamisien motivaattoreita.

Uskallan väittää, että salakuljettajat tekevät tätä juuri teidän väärinkohdistetun "myötätuntonne" innostamina. Kovin montaa oikeasti lasta ei tunnu tänne asti tulevan.

ArtturiE

Quote from: Skeptikko on 02.09.2015, 20:49:58
hälinä myös laantuu. Ja kas, kun yritän sanoa että hei, sinne jäi MILJOONIA muita apua tarvitsevia, mitenkäs ajattelitte tämän selvittää, niin... edelleen samaa humanismijargonia ilman, että puheeni saavuttaisi aivoja. Ehkä kokonaistilanteen hahmottaminen on liian vaikeaa.

Oikeastihan kyse on vielä paljon miljoonia suuremmista luvuista. Esimerkiksi varsinaiseksi pakolaiseksi laskettuja taitaa olla tällä hetkellä noin 60 miljoonaa. Erittäin köyhissä ja muutenkin surkeissa oloissa eläviä varmaan ainakin satoja miljoonia ja melko köyhissä oloissa eläviä miljardeja.

Suomeen ja EUhun pääsee vain älykännykän omistavat. Muut pakolaiset saavat hukkua paskaan pakolaisleireille, koska siellä ei ole signaalia eikä kännyköitä.  Älykännykän räplääjän paapomisrahalla ruokittaisiin satoja oikeita pakolaisia siellä leireillä.

Ei mulla muuta. 
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Kokoliha

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.09.2015, 21:10:50
Olen pikemminkin järkyttynyt siitä, mikä Suomea odottaa niiden syyrialaispoikien vuoksi, jotka jäivät henkiin.

Minä olen järkyttynyt Suomeen loisimaan jääneen rikollista taustaa omanneen afgaanin elävältä polttamasta ja ilmeisesti myös raiskanneesta alaikäisestä suomalaistytöstä. Kuvia asiasta ei ole julkaistu. Olisi ehkä pitänyt. Ehkä ne olisivat levinneet maailmalla. Ehkä elcricit, kerttutädit, reijahärköset, bodilrosengrenit, thomaselfgrenit jne - ja kenties jopa orpopiru sisäministerimmekin -  olisivat hiukan järkyttyneet, joskin epäilen.

Rauha tytön sielulle. Anteeksi, että poltimme Sinut.

Ei mulla muuta.

Edit: typo

Hjuu Hefnöö

Hieman off topic.

Voisiko joku vääntää minulle ratakiskosta mikä niissä pakolaisleireissä on vikana? Ei siellä kenenkään henkeä uhata. Ei tänne voi tulla elelemään muiden piikkiin sen takia, että teltta ei kelpaa.

esim. näissä:https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_refugee_camps

10-30 tuhannen matkarahat ja henki säästyisivät ja matkan kärsimystä ei olisi. Mekin säästyisimme tältä farssilta.

10 000e*40 000kpl = 400 000 000. Neljäsataa miljoonaa pois mafialta pelkästään Suomen venemiesten osalta, jonka voivat käyttää elin olojen parantamiseen.
Vastuu siirtyy kuulijalle.

Åbo Akademin historian professori Holger Weiss: Suomellakin on kolonialistinen historia

"Jos Pohjanmaa oli maailman suurin tervantuottaja 1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alussa, mihin sitä terva käytettiin? Niiden laivojen tiivistämiseen, jotka hakivat orjia siirtomaista", Weiss

Pikkuvaimo

Quote from: Pikkuvaimo on 02.09.2015, 21:13:05

Hyvin yksinkertaisesti: Ei. Tämä on minun mielipiteeni, ihan ikioma.

Jatkanpa vielä, että yksilöihin kohdistettu tuki saavuttaisi paljon suuremman vasteen, JOS se ohjattaisiin suurten pakolaisleirien kehittämiseen enemmän kaupunkimaisiksi. Ja ohjattaisiin ne vaeltavat ihmiset sinne myös.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

MW

Quote from: Kokoliha on 02.09.2015, 21:24:23
Quote from: Eino P. Keravalta on 02.09.2015, 21:10:50

Minä olen järkyttynyt Suomeen loisineen jääneen rikollista taustaa omanneen afgaanin elävältä polttamasta ja ilmeisesti myös raiskanneesta alaikäisestä suomalaistytöstä. Kuvia asiasta ei ole julkaistu. Olisi ehkä pitänyt. Ehkä ne olisivat levinneet maailmalla. Ehkä elcricit, kerttutädit, reijahärköset, bodilrosengrenit, thomaselfgrenit jne - ja kenties jopa orpopiru sisäministerimmekin -  olisivat hiukan järkyttyneet, joskin epäilen.

Rauha tytön sielulle. Anteeksi, että poltimme Sinut.

Ei mulla muuta.

Totta tämäkin.

Suvaitsevaiset valitsevat itselleen edullisimmat "mainoskuvat", ja niillä sitten kalastellaan myötätuntoa.

Anteeksi nyt vain tytön läheisille. Olen todella pahoillani, että piti mainita tässä yhteydessä. Vanhempien ei pitäisi joutua hautaamaan lapsiaan, edes "suvaitsevaisuuden" vuoksi.

Rikastaja

Kun vastustajilla(en kehoita tarttumaan aseeseen) ei riitä enää argumentit, on pakko alkaa vedota tunteisiin. Tämä toimii hyvin yksinkertaisiin suvakkeihin, koska he eivät osaa hahmottaa tilastoja, numeroita saatika koko isoa kuvaa. Todellisuudessa tästäkin hukkumisesta ovat vastuussa ne mädättäjät, jotka haluavat EU:iin lisää haittamamuja ja monikulttuurisuutta.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

duc

Halla-ahon, minun ja monen forumilaisen ratkaisu on ns. Australian malli, vaan tuo entisten Britannian rikollisten jälkeläisten ratkaisu ei Euroopan johtajille kelpaa.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

valtakunnanpärkhele

Jos Turussakin SPR Teltat jo kelpaa, niin eikös kannattaisi satsata telttoihin kymppiluokan ylöspitoon siellä lähtöalueilla / naapurimaissa.  Maksaisi vähemmän eikä rahaa valuisi rikollisille ja ihmisiä ei kuolisi tuossa mittakaavassa.
Ja nämä maat saavat rahaa EU:lta ja YK:lta ->  Keskus Luo työpaikkoja -> Maa saa verotuloja ja valuuttaa, elinkeinoelämä vilkastuu  8)
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

MW

Quote from: valtakunnanpärkhele on 02.09.2015, 21:59:25
Jos Turussakin SPR Teltat jo kelpaa, niin eikös kannattaisi satsata telttoihin kymppiluokan ylöspitoon siellä lähtöalueilla / naapurimaissa.  Maksaisi vähemmän eikä rahaa valauisi rikollisille ja ihmisiä ei kuolisi tuossa mittakaavassa.

...mutta sitten tulisi se ongelma, ettei olisi suvaittavaa ja glooriaa hamuttavana, vihjeettömillä...

Kokoliha

Jos Turussakin SPR Teltat jo kelpaa, niin eikös kannattaisi satsata telttoihin kymppiluokan ylöspitoon siellä lähtöalueilla / naapurimaissa.  Maksaisi vähemmän eikä rahaa valauisi rikollisille ja ihmisiä ei kuolisi tuossa mittakaavassa.

Juuri näin. Libyan rannikolla niitä telttoja ei tarvitsisi lämmittääkään, toisin kuin täällä. Meinaan, että kohta tulee talvi. Ajatelkaa edes hiilijalanjälkeä !11!1!

Kim Evil-666

Ei järkytä pätkääkään !

Enemmän järkyttää se , että maailmassa on senkaltaisia persläpiä , että täytyy laittaa pikkulapset seilaamaan pitkin maailman meriä . Islam järkyttää/vituttaa myös ihan saatanasti . Myös EU järkyttää typeryydellään ja kyvyttömyydellään päätöksentekoon . Myös maahamme nousevat VOKit järkyttävät .

Tuo kuva , ei sitten pätkän vertaa!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Elcric12

Jos Turussakin SPR Teltat jo kelpaa, niin eikös kannattaisi satsata telttoihin kymppiluokan ylöspitoon siellä lähtöalueilla / naapurimaissa.  Maksaisi vähemmän eikä rahaa valuisi rikollisille ja ihmisiä ei kuolisi tuossa mittakaavassa.
Ja nämä maat saavat rahaa EU:lta ja YK:lta ->  Keskus Luo työpaikkoja -> Maa saa verotuloja ja valuuttaa, elinkeinoelämä vilkastuu  8)

Kannattaisi ja niinhän siitä tehdäänkin.
http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/european-agenda-migration/background-information/docs/communication_on_the_european_agenda_on_migration_fi.pdf

valtakunnanpärkhele

Quote from: Elcric12 on 02.09.2015, 23:21:58

Kannattaisi ja niinhän siitä tehdäänkin.
http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/european-agenda-migration/background-information/docs/communication_on_the_european_agenda_on_migration_fi.pdf
Kiittii mielenkiintoinen dokumentti, pitääpä lukea oikein ajatuksella.
Vanha kunnon sääntö on, että dokumenttien pitää olla yli kaksisivuisia, koska sitten kukaan ei jaksa lukea niitä, lisäksi  tuo on aika painavaa virastotekstiä... En kyllä ihmettele, että EU:ssa menee kaiken maailman järjettömyydet läpi, koska kukaan ei kertakaikkiaan pysty käsittelemään sitä dokumenttitulvaa...

Mutta Suomen ongelma ei ole ainakaan vielä juurikaan syyrialaiset, vaan se kaikki muu paska mitä tänne tuon varjolla valuu.

Jos tosiaan vähällä tiedolla, yleensä myös älyllä lähtevät saatetaan salakuljettajien satujen toimesta hakemaan "meillä on unelmaa" lännestä  henkensä uhalla, vain tullakseen petetyksi. Ei pitäisi olla meidän ongelma.. Toki matkassa on myös aidosti kunnon ihmisiä, joilla on halua ja osaamista integroitua länteen. Nämä ovat tervetulleita, vaikkakin heitäkin juuri tarvittaisiin kotimaassaan.

Ruotsalaisten mielestä heistä levitettiin kehitysmaassa kauheita valheita. Mm. seuraavia myyttejä viljeltiin yleisesti:

-Ruotsi tarjoaa luksuselämää pakolaisille.
-Maahanmuuttovirasto auttaa juuri- maahantulleita mm. hankkimalla heille asunnon.
-Ennenkuin pakolainen saa asunnon, saa hän asua hotellissa ja Ruotsin valtio maksaa hotellin ja kaikki muutkin elämisen kulut.
-Ruotsilla on käyttöoikeus preidentti Bahar al- Assadin ulkomaisille pankkitileile ja niitä rahoja jaetaan syyrialaisille, jotka tulevat Ruotsiin. "Tule Ruotsiin pitämään hauskaa, ne ovat meidän rahoja".

LyijyS

Kyllä minussa kuva herättää tunteita. Näin ei olisi ollut pari vuotta sitten, mutta nyt minulla on kaksi kuvan pojan ikäistä omaa lasta ja ei voi olla vaikuttamatta. Tämän tietää jokainen, jolla on samanikäiset omat muksut. Se on se vanhemman side lapsiin.

MUTTA

Ihan yhtä paljon minua järkyttää ajatella omaa lastani hukkuneena kylpypaljuun, kuten loppukesästä uutisoitiin tapahtuneen ja ei tämä silti saa minua käyttäytymään epärationaalisesti ja vaatimaan paljujen kieltämistä. Joten kyseinen lehtikuva ei myöskään saa minua suhtautumaan yhtään epärationaalisemmin maahanmuuttopolitiikkaan, kuten "suvaitsevaisto" yrittää tunteisiin vetoavalla uutisoinnillaan vaikuttaa.

multa tulille

Lainaus  jäsen Aksioomalta tänään klo 20.43

Nämä Suomesta Ruotsiin viedyt sotalapset eivät hukkuneet, koska Homma oli organisoitua ja järjestelmällistä, toisin kuin EU Komission "kaikki saa tulla, ketkä hengissä selviävät" toiminta.

* C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_Finnish_war_children_in_Turku1.jpg (19.42 kilotavua, 470x320 - tarkasteltu 68 kertaa.)

Kyllä näitä sotalapsia yritettiin hukuttaa. Muun muassa tammikuun 13 päivänä 1940 venäläinen sukellusvene yritti hyökätä suomalaisen saattueen kimppuun Ahvenanmerellä, jossa oli mm  s/s Bore täynnä pieniä lapsia matkalla Ruotsiin. Hyökkäys epäonnistui, koska suomalaiset saattajat Aura II ja Tursas kävivät sukellusveneen kimppuun. Seuranneessa  taistelussa Aura II upposi oman syvyyspommin räjähdettyä omassa heittimessä. 25 merisotilasta kaatui,  mukana laivan päällikkö, luutnantti Esra Terä, jonka viimeinen käsky jääkylmässä meressä kelluville kuului, LAULETAANS POJAT !.  Kunnia  kaatuneille.!

Huppupelikaani

Quote from: LyijyS on 03.09.2015, 00:00:22
Kyllä minussa kuva herättää tunteita. Näin ei olisi ollut pari vuotta sitten, mutta nyt minulla on kaksi kuvan pojan ikäistä omaa lasta ja ei voi olla vaikuttamatta. Tämän tietää jokainen, jolla on samanikäiset omat muksut. Se on se vanhemman side lapsiin.

MUTTA

Ihan yhtä paljon minua järkyttää ajatella omaa lastani hukkuneena kylpypaljuun, kuten loppukesästä uutisoitiin tapahtuneen ja ei tämä silti saa minua käyttäytymään epärationaalisesti ja vaatimaan paljujen kieltämistä. Joten kyseinen lehtikuva ei myöskään saa minua suhtautumaan yhtään epärationaalisemmin maahanmuuttopolitiikkaan, kuten "suvaitsevaisto" yrittää tunteisiin vetoavalla uutisoinnillaan vaikuttaa.
Kuvaa en viitsi kaivaa, surullisia kohtaloita ja kuolleita lapsia on netti pullollaan. Harmi suviksien kannalta, mutta tapauksen yhteys maahanmuuttokriittisyyteen on se, että kotiaan lähempänä autettu lapsi olisi varmasti säästynyt hukkumiskuolemalta.

Kyklooppi

Tämä kuva ei järkytä, mutta...
http://www.dagbladet.no/2010/09/27/nyheter/utenriks/savnet/13587438/

Ne myöhemmin otetut järkyttivät.
Ihmisjäte.

Asra

Euroopalla olisi kiire muuttaa maahanmuuttopolitiikkaansa, jottei tämän kaltaisia joidenkin järkyttäväksi kokemia kuvia tulisi enää lisää. Ensisijaisen tärkeää olisi muuttaa turvapaikat pakolaisuuteen perustuviksi, eli tulisi olla YK:n pakolaisleirin kautta saatu pakolaisstatus ennen muuttoa Eurooppaan. Kaikki muut Eurooppaan saapuvat tulisi palauttaa johonkin, en tiedä mihin, mutta pois Euroopasta.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

kriittinen_ajattelija

Toivottavasti kuolleen lapsen vanhemmat tuomitaan vankeuteen kuolemantuottamuksesta. Kyllä siitä Suomesta ainakin saisi linnaa jos minä lähettäisin 5v lapsiani jollain kumipaatilla kohti Ruotsia. Mistään sodan keskeltähän ne ei paennut henkensä edestä, sillä lähtömaa oli Turkki, mikä on täysin turvallinen syyrialaisille.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

valtakunnanpärkhele

Pieni historian kertaustunti tähän väliin kaikille, kun multa tulille aloitti ;-) , Maailmanhistorian ylivoimaisesti suurin merionnettomuus tapahtui itämerellä 30.1.1945.
Kun venäläinen sukellusvene upotti pakolaisia(ajanhengen mukaan naisia, lapsia ja vanhuksia,haavoittuneita ja joitain pelkurimaisia natsiupseereita)  täynnä olevan sen aikaisen yhden suurimman luksusristeilijä Wilhelm Gustloff:in,joka vei puna-armejaa pakenevia siviilejä turvaan. Vähintään 9400 ihmistä sai surmansa. Ei herkuteltu silloin hukkuneiden kuvilla. Eikä  Hollywood leffaakaan ole tullut vielä aiheesta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Gustloff_(laiva)

myös toiseksi suurin accident  6000++ pakolaista samoilla mestoilla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Goya_(laiva)

Jorma M.

Hesari julkisti muutama vuosi sitten kuvan joka sensuroitiin Suomessa sotavuosina. Se esitti jauhelihaksi silpoutuneita lapsia ja naisia keskellä Helsinkiä jatkosodan aikana. Ryssä oli pommittanut. Lehti nimitti kuvaa Suomen sotavuosien "tuhoisimmaksi onnettomuudeksi". Helsingin keskustan pommitus päivällä oli Hesarin mielestä onnettomuus. Kun asiasta nousi häly niin Hesari puolustautui ärhäkkäästi, eikä suostunut luonnehtimaan tapahtumaa joukkomurhaksi tai sotarikokseksi.

Nyt sama lehti esittää tällaista kuvaa missä vanhemmat ovat hukuttaneet lapsensa ja asiasta syytetään eurooppalaisia. Hesari on aina Suomea tuhoavien tahojen ymmärtäjä. Toivottavasti jokainen lehden työntekijä joutuu työttömäksi.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

guest7001

Karmea tapaus, mutta Suomeen tulevista "pakolaisista" vain noin 2% on Syyriasta. Itselläni on ns. vähän "ylimääräistä", ja voisin jopa henkilökohtaisesti avustaa noita lapsia, jos niitä oikeasti tulisi Suomeen. Väitän, että kukaan edes Hommalla ei vastustaisi oikeasti hädänalaisten lasten auttamista. Resurssien mukaan tottakai.

Mutta tällainen uutisointi on pahimman luokan sosiaalipornoa, VALEHTELUA ja Joseph Göbbelsmaista propagandaa, joka ikävä kyllä uppoaa pullantuoksuisiin äiteihin kuin veitsi voihin. Nyt kun kommentointikin on kokonaan estetty, journalismin taso valuu koko ajan alemmas kohti Pohjois-Koreamaisia sfäärejä.

Suomalaiset ovat loppujen lopuksi aika hemmetin helposti nenästävedettävää kansaa.

Jos media kertoo, että Suomi on elänyt toooosi säästeliäästi viimeiset kymmenen vuotta ja leikannut pirusti, niin uskovathan ne.

Todellisuudessa ainoastaan Kreikassa menot ja tulonsiirrot ovat kasvaneet yhtä nopeasti kuin Suomessa. 2004 menot olivat 76 Miljardia. Nyt ne ovat 119,8 Miljardia. Suomi tuhlaa joka vuosi vain poskettomammin.

Kun media kertoo, että autoveron poistosta syntyisi "verovaje", niin Suomilammas uskoo. Todellisuudessa vuonna 2009 kaikkia veroja kerättiin 73 Miljardia. 2013 kaikkia veroja oli kerätty 88 Miljardia. 15 Mrd enemmän. Samaan aikaan "kestävyysvaje" on vain kasvanut. Eli mitä enemmän veroja kupataan, sen silmittömämmin rahaa käytetään.

Kun media kertoo, että syyrialaislapset tulevat henkensä kaupalla Suomeen, niin kyllähän täällä uskotaan. Se, että kerrotaan, että tulijat ovat oikeasti vankilatatuoinneilla varustettuja salskeita muslmimiehiä Albaniasta ja Irakista, on rasismia.

Viddu tämä maa voi olla kollektiivisesti sekaisin. Pelottavaa.