News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-08-26 IS Sipoolainen Sami, 36, yllättyi kebab-pitseriassa: ”Niin hyvä mieli

Started by Ink Visitor, 26.08.2015, 16:02:06

Previous topic - Next topic

Ink Visitor

Sipoolainen Sami, 36, yllättyi kebab-pitseriassa: "Niin hyvä mieli jäi eleestä"

Sipoolainen Sami Vironen haki tiistai-iltana rullakebabin paikallisesta pitseriasta. Omistajan sydämellinen ele pelasti päivän.

Vironen vieraili tutussa Amore Pizza Kebab -pitseriassa hieman ennen iltakymmentä tiistaina. Hän oli maksamassa rullakebabiaan, kun paikan maksukorttipääte ei jostain syystä toiminut.

– Eikä minulla ollut käteistä mukana. Paikan omistaja vain totesi keittiössä olevalle pojalleen, että poika voi alkaa tehdä minulle kebabia, vaikka korttimaksu ei mennytkään läpi, Vironen kertoo.

Hän sanoi omistajalle tulevansa maksamaan kebabin seuraavana päivänä.

– Omistaja vain sanoi, että ei tarvitse, tämä oli meidän vikamme. Hän totesi, että ole hyvä ja nauti, eikä maksa mitään, Vironen kertoo.

Hänen mukaansa pitserian työntekijät ovat turkkilaisia.

– Olen kauhulla seurannut viime päivien maahanmuuttokeskustelua, joka tuntuu olevan pelkkää vihaa ulkomaalaisia kohtaan. Tapaus on ennen kaikkea loistava muistutus siitä, että eivät kaikki ulkomaalaiset ole niin pahoja, mitä viimeaikainen keskustelu on antanut ymmärtää heidän olevan, Vironen sanoo.

Kiitokset omistajalle
Vironen haluaa nyt lähettää lämpimät kiitokset Amore Pizza Kebabin väelle.

– Aion aivan varmasti tulla maksamaan kebabini. Niin hyvä mieli jäi asiasta. Kyseessä on pieni asia, mutta suuri asia minulle, hän kiittelee.

Vironen pohtii, että miten vastaava tilanne olisi edennyt suomalaisravintolassa.

– Ehkä olisi sanottu, että ei voi mitään, tule uudestaan, kun yhteydet taas toimivat, hän sanoo.

Pizzerian omistaja kehuu asiakasta kohteliaaksi
Pizzerian omistaja Ilhan Aktas ei tee suurta numeroa eleestään ja ottaa kiitokset vastaan.

– Kohtelias asiakas tuli, mutta tällä alueella eivät kortit toimineet, joten annoin ruokaa, Aktas kertoo.

– Minusta näin on hyvä toimia, hän korostaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1440490310378.html
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

J. Lannan haamu

Ei ***tanan moraalittomat idiootit! Tässä teille vinkkiä Iltasanomat ja Iltalehdet ja muut suvaitsevaiset: Kirjoittakaa seuraavaksi lehteen pelkästään isolla otsikko 'neekeri' tai 'aatelinen ulkomaalainen'. Koska ei ole mitään rajaa, mistä te revitte noita 'uutisia'.

Nyt ymmärrän uusvasemmiston taktiikan, se yrittää hukuttaa meidät hulluuteen ja saada aivomme nyrjähtämään. Ja se toimii hyvin...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Alaric

Media on ruvennut nähtävästi kaivamaan jo jostain jämälaarista näitä "katsokaa nyt kuinka mamut ovat upeita (ja parempia kuin suomalaiset)" -juttuja. Ei suotta yhtään läpinäkyvää touhua, kun on saatu viime päivien maahanmuuttokeskustelutkin kivasti mukaan ympättyä juttuun siitä, että lähikebabbilan turkkilainen antoi (kanta)asiakkaalle aterian ilmaiseksi eikä suomalainen olisi näin varmasti edes tehnyt.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kni

Silloin kun Suomi oli suomalaisten maa tuo oli ihan tavallista. "Ai lompakko unohtui? No maksa huomenna."

Nyt kun joka puolella on vain omaa etua tavoittelevia pyrkyreitä ja kunniakulttuureista tulevia huijareita, tämäkin suomalaiskansallinen arkipäiväinen asia on muuttunut uutiseksi.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Idumea

Quote from: Kni on 26.08.2015, 16:17:21
Silloin kun Suomi oli suomalaisten maa tuo oli ihan tavallista. "Ai lompakko unohtui? No maksa huomenna."

Nyt kun joka puolella on vain omaa etua tavoittelevia pyrkyreitä ja kunniakulttuureista tulevia huijareita, tämäkin suomalaiskansallinen arkipäiväinen asia on muuttunut uutiseksi.

Olisinpa itsekin elänyt tuohon aikaan. Nykyään lähtökohtana tuntuu olevan se, että kanssaihmisiä porataan perseeseen niin lujaa kuin pystytään, jos suinkin löytyy joku pykälä, jonka taakse piiloutua. Siis silloin kun kyse on kantasuomalaisista.

Rikastaja

Tämä ei ole edes mistää Facebook-päivityksestä, eli onko Sami soittanut itse toimitukseen juttuvinkin? Mahtaisiko Moku-Sanomat julkaista uutisen, jos saisin ilmaiseksi makkaraperunat Jaskan Grilliltä? Epäilen. Tosin ei itselle tulisi mieleenkään soittaa toimitukseen.  :facepalm:
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

ruikonperä

Ihan perinteistä hyvää käytäntöä tuossa noudatettiin. Tämmöiset pienet asiat kantavat hyvää mielessä kauan aikaa.
Moku taustalla vähän latistaa mutta otetaan hyvä mieli kun tarjotaan.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Rusinapulla

Lisää nenäliinoja, kyyneltulva ei meinaa loppua. Miten ihmeellinen ja sydämellinen kebab kokemus.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Emo

Mamu, joka perheineen on saanut Suomesta ilmaisen elämän, tarjosi kantikselle pimeän pitsan ilman maksua. Vau! Kiva tuottaa hyvää mieltä, muiden rahoilla.

Tunkki

Onko tämä eksoottista vakioasiakkaan kohdalla? Ei taida olla iso ongelma myöntää pitsanhintainen luotto tyypille joka asioi viikottain. Tai vaikka antaa se lätty joskus, sitä paremmin pysyy vakioasiakkaana.

Kaksiulotteinen Mies

Näistä voisi tehdä oikeastaan yhdistetyn sticky-ketjun "Päivän monikulttuurisuutta ihannoiva uutinen".

Minulle on käynyt aivan samanlaisesti yhdessä kebab-paikassa, kun olin riittävän vakkariasiakas. Mutta en ajatellut että tuollainen voisi ylittää uutiskynnyksen.

Rikastaja

Luultavasti Sami on omistajan kaveri tai sitten omistaja on maksanut tästä mainoksesta.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Chew Bacca

Ja nytkö kortti sitten kelpaa, ja saa kuitinkin?

Mokujuttu joka ei ansaitse edes erikoiskastiketta.

JJohannes

Quote from: Kaksiulotteinen Mies on 26.08.2015, 16:36:15
Minulle on käynyt aivan samanlaisesti yhdessä kebab-paikassa, kun olin riittävän vakkariasiakas. Mutta en ajatellut että tuollainen voisi ylittää uutiskynnyksen.

Sama homma. Tilaan käytännössä aina samasta paikasta pizzaa. Kerran olin unohtanut laittaa kotiinkuljetukseen maksuvaihtoehdoksi korttimaksun eikä minulla sattunut olemaan käteistä eikä kuskilla korttipäätettä. Kuski sanoi vain, että tule maksamaan joskus myöhemmin pizzeriaan ja niin teinkin. Ei kai siinä mitään kun tunnettiin toisemme. Ei minusta lehtijutun arvoinen asia.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Gunnar Hymén

Quote from: JJohannes on 26.08.2015, 16:45:51
Quote from: Kaksiulotteinen Mies on 26.08.2015, 16:36:15

Sama homma. Tilaan käytännössä aina samasta paikasta pizzaa. Kerran olin unohtanut laittaa kotiinkuljetukseen maksuvaihtoehdoksi korttimaksun eikä minulla sattunut olemaan käteistä eikä kuskilla korttipäätettä. Kuski sanoi vain, että tule maksamaan joskus myöhemmin pizzeriaan ja niin teinkin. Ei kai siinä mitään kun tunnettiin toisemme. Ei minusta lehtijutun arvoinen asia.

itselle kävi kerran niin, että kotiinkuljetettuna kebabriisillä, oli kebabit unohtunut. toi uuden satsin kebabbia (2-3x mitä piti) muovipussissa alta 20mins tapahtuneesta. ei tässäkään varmaan liene uutiskynnys ylitetty
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

ruikonperä

Quote from: JJohannes on 26.08.2015, 16:45:51
Ei minusta lehtijutun arvoinen asia.

Nyt kun viidensadan viikkovauhdilla maahan tulee insinööriä afrikasta niin kaikki hyvät uutiset ovat medialle tarpeen.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Ouel

Kaikista nuo jaksaa jutun vääntää. Jospa itse soittaisin huomenna lehteen ja kertoisin kuinka ystävällisesti Tokmannin tumma kassatyttö palveli ja hymyili, kyllä siitä hyvinkin otsikon repäisee ja muutaman rivin kirjoittaa. Loppuun saavat laittaa suoran lainauksen suustani "oli hyvä mieli, kun kaupasta lähdin."

Shemeikka

QuoteVironen pohtii, että miten vastaava tilanne olisi edennyt suomalaisravintolassa.

Ehkä olisi sanottu, että ei voi mitään, tule uudestaan, kun yhteydet taas toimivat, hän sanoo.

Ehkä olisi sanottu... ei siis mitään tietoa tai faktannysääkään vaan ennakkoluuloinen arvaus.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Ant.

Homma is the new black.

Blanc73

Nämä  jutut-han menevät jo ihan komediaksi. Sipoolainen Sami sai kebab pitseriasta hyvän mielen ja maahamuuttokeskustelu on ikävää Samin mielestä.  :facepalm:

Mokuttajien paukut alkavat olla jo vähissä jutuista päätellen?

Quote from: Ant. on 26.08.2015, 17:16:50
Samihan on vasemmistoaktiivi. Googlatkaa.
Olipa yllätys.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Afrikan kirjeenvaihtaja

Pyydetäänkö jutun yhteydessä lukijoita kertomaan kokemuksiaan siitä, miten ylivertaisesti maahanmuuttaja on toiminut, tulevaa juttusarjaa varten?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

eskonaama

Minuakin on kehuttu asiakaspalvelutyössä. Milloin saan oman lehtijuttuni?
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

nollatoleranssi

Quote from: Ant. on 26.08.2015, 17:16:50
Samihan on vasemmistoaktiivi. Googlatkaa.

Onko tämäkin "kohu" taas pelkkää puoluepropagandaa? Samoin kuin aikaisempi VR-kuuluttajan tempaus.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Yleistasolla tähän voi kommentoida, että joissakin tilanteissa kannattaa käyttää pelisilmää. Vaikka Sami ei olisikaan ollut mikään "vasemmistoaktiivi", niin tälläiset kertomukset saattavat tuoda kuitenkin paljon enemmän positiivista huomiota kuin mitä se 6-8€:n ateria olisi maksanut.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Nuivake

Kyllä minua haittamaahanmuuttokriittisenä suomalaisena NYT hävettää. Olen ollut kaikki nämä vuodet totaalisen väärässä. Kaikesta.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

talipallo

Meidänkin perheelle on käynyt juuri samaisessa pitseriassa kutakuinkin noin, vaikka ollaan hommalaisia.  :)
Ei tosin annettu lehdistötiedotetta.
Isäntä kävi maksamassa ruuat jälkikäteen.

Nykyään kyllä on syöty enemmän Cafe Controllissa, koska parempi ruoka. 

J. Lannan haamu

Kerronpa teille asian joka on tosi kuin vesi! Olen saanut joka ikinen kerta viimeisen neljän vuoden aikana paikalliseta nepalilaisesta ravintolasta alennusta sekä ilmaiset juomat ja Na-leivät. Ja olen käynyt siellä yli sata kertaa...hitot, yli kaksi sataa. Puolen kymmentä kertaa en ole maksanut ruoasta mitään, vaikka olen kyllä tarjonnut!

Tämän nepalilaisen omistajanainen on nuiva, hän kertoo asioita joita meidän sinisilmäisten pohjalaisten ei tulisi mieleenkään kuvitella, lähinnä mitä kaikkea ulkomaalaiset keplottelevat. Se on jännä juttu, jos ulkomaalaiset olisivat edes puoliksi yhtä fiksuja muissa asioissa kuin huijaamisessa, niiden maa olisi pörssissä!

Miksi paskamokumedia ei tee juttuja aasialaisten yritteliäisyydestä? Heillä on heti ravintola pystyssä ja veroa maksetaan ihan eri tavalla kuin pizzerioista. Mutta koska aasialaiset ovat lähes yksinomaan naisia ja he eivät ole yhtä varsinaisia kun neekerit tai lähellä sitä olevat.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Shemeikka

Quote from: talipallo on 26.08.2015, 17:54:57
Meidänkin perheelle on käynyt juuri samaisessa pitseriassa kutakuinkin noin, vaikka ollaan hommalaisia.  :)

QuoteHän oli maksamassa rullakebabiaan, kun paikan maksukorttipääte ei jostain syystä toiminut.

Epäilyttävää, jos maksukorttipääte on pitempään tai toistuvasti rikki ja asiakkaat maksavat käteisellä.

Quote from: dothefake on 26.08.2015, 17:51:06
Ja taas jäi verot maksamatta.

Niinpä niin, voi hyvinkin pitää paikkansa.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen