News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-08-25 Presidentti Niinistö pakolaiskriisistä (yhdistetty)

Started by Ink Visitor, 25.08.2015, 10:36:21

Previous topic - Next topic

törö

Quote from: Kansankiihottaja on 17.10.2015, 23:58:49
En tiedä mitä Venäjä sunnittelee ja mitä pelaa, mutta toistaiseksi Venäjä on pitänyt helvetin portit itärajalla kiinni ja sieltä ei ole tullut YHTÄKÄÄN matua Suomeen. Sen sijaan Venäjä päästää niitä Nato-maa Norjaan. Samoin Venäjällä on hyvät suhteet Serbiaan ja Serbiaa on kiittäminen Nato-maa Unkarin matu-kriisistä.

Venäjä varmasti nauttii Nato-maihin suuntautuvasta invaasiosta, sillä tällaiset määrät parhaassa rähinäiässä olevia tyhjäntomittaja-muslimeita saavat aikaiseksi paljon sisäpoliittisia kriisejä. Ja ne syövät voimavaroja mm. puolustuksesta ja sekös Kremlin isäntää hyräilyttää.

Mä luulen, että NATO:n taholta voisi tulla palautetta jollei lapsukaisraukkoja päästettäisi tulemaan vapaaseen maailmaan.

On tää niin oudoksi mennyt.

Luotsi

Quote from: Kokoliha on 17.10.2015, 22:13:18
Quote from: Maija Poppanen on 17.10.2015, 21:16:09
Luulen, että Niinistö ei ole ihan tyhmä.

Hän vain joutuu presidenttinä puhumaan kieli keskellä suuta.

Itse voisin jotenkin kuvitella, että nimen omaan presidentti voi sanoa asiat juurikin siten, kuten hän on asioista oikeasti mieltä.

Noinhan se juurikan ei ole, jos ja kun presidentti on ottanut tehtäväkseen kansan ja kansalaisten yleisen edun & jakautumiisuuden estämisen. Homma on melkoista nuorallatanssia. En ylistä Niinistöä, mutta kyllä hän on ihan kohtuullisesti onnistunut tässä "paasikivimäisessä" roolissaan. En usko että äänestämättä jättäminen viimeisessä pressanvaalissa olisi johtanut parempaan lopputulokseen.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

julissi

Niinistö yrittää tosissaan olla koko Suomen presidentti, ei kokoomuksen eikä edes sen 51 prosentin, joka tarvitaan jatkokauteen. Jos joidenkin suomalaisten mielestä 35 000 tulijaa nyt ja ehkä tuplat ensi vuonna ei ole liikaa, hän tukee heitä vaivautuneesti. Kun kansa on käytännössä jakautunut ja jakautuu lisää, Niinistö saa asetella sanojaan otsa hiessä. Yllättävän hyvin on siinä onnistunut ilman että kuulostaisi umpihölmöltä.

En äänestänyt häntä 2012, vaikka olen kaukaista sukua ja samalta seudulta kotoisin. 2018 voin harkita, jos Suomi on vielä olemassa.

JiM

Suomen presidentille tiedoksi että.. ainakin itse armeijan käyneenä Suomen kansalaisena olen valmis kuolemaan vaikka meitä suomalaisia uhattaisiin ydintuholla..

Olen valmis kärsimään nälkää.. jos vaikka mikään taho maailmassa ei enää meille suomalaisille antaisi lainaa.. tai meitä säälisi..

Ikinä en kuitenkaan tule vierestä katsomaan kun lapsiamme silmiemme edessä raiskataan..

Jalopeura

Quote from: akez on 17.10.2015, 12:35:51

Enemmän kyllä vituttaa se, että tuollaista on käynyt joskus äänestämässä presidentiksi.

Niin. Toisaalta eipä ollut juuri vaihtoehtoja. Siinä ongelma onkin, että äänestät ihan mitä puoluetta tahansa, joka tapauksessa mamutetaan.

Ehkä tosin nykyinen presidentti on ainakin vähemmän huono vaihtoehto kuin mitä muut olisivat olleet.

"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

Ari-Lee

Quote from: JiM on 18.10.2015, 01:31:01

Suomen presidentille tiedoksi että.. ainakin itse armeijan käyneenä Suomen kansalaisena olen valmis kuolemaan vaikka meitä suomalaisia uhattaisiin ydintuholla..

Olen valmis kärsimään nälkää.. jos vaikka mikään taho maailmassa ei enää meille suomalaisille antaisi lainaa.. tai meitä säälisi..

Ikinä en kuitenkaan tule vierestä katsomaan kun lapsiamme silmiemme edessä raiskataan..

Ja reservin armeijan koko on tällä hetkellä jopa yli 700.000.

Kansa vaihdettuna en tätä maata enkä sen hallintoa ole halukas puolustamaan, vaan ennemmin vaikka kuolen.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Blanc73

Sale ei ole kukkahattu, mutta joutuu virkansa puolesta tasapainoilemaan nuivien ja suvakkien välimaastossa. Rivien välistä voi aistia ainakin sen että elintasopakolaiset eivät ole pressan suosiossa.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

J.M

Quote from: Blanc73 on 18.10.2015, 06:41:40
Sale ei ole kukkahattu, mutta joutuu virkansa puolesta tasapainoilemaan nuivien ja suvakkien välimaastossa. Rivien välistä voi aistia ainakin sen että elintasopakolaiset eivät ole pressan suosiossa.

Saa nähdä, avautuuko Sale enemmän sitten, kun ei ole enää pressa. Ei hän ole kukkahatun oloinen, se on totta.

Presidentti on kuitenkin vahva mielipidevaikuttaja. Ei lohduta yhtään, että vaikka hän olisi kuinka kaappinuiva, hän kuitenkin antaa Virallista Totuutta myötäileviä lausuntoja monikulttuurista ja "pakolais"kriisistä. Sale on myös EU-miehiä, mikä vaikuttanee siihen, että hän ei vain pysty asettamaan 100-prossaisesti suomalaisten etuja ensimmäiseksi, vaan jauhaa samantapaista jargonia kuin kokoomustoverinsa konsanaan. Sen myönnän, että huonompia vaihtoehtoja presidentteinä ei tarvitse kauaa hakea. Aloitetaan Tavjasta.

Presidentin soisi olevan ennen kaikkea kuitenkin isänmaallinen persoona. Maailmassa on vain yksi Suomi, jonka puolesta ykkösmielipidevaikuttaja voi puhua. Sale ei ole aivan hakoteillä, mutta sinne suuntaan ei myöskään kannata aktiivisesti pyrkiä.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Vörå

Voi taivahan luoja. Niinistö seuraa Merkeliä, Suomi seuraa Saksaa. Kukkahattuisuudella ei ole yhtään mitään tekemistä näiden päätösten kanssa, paitsi irrelevanttina retoriikkana. Jos Merkel olisi julistanut kesällä, että Saksa laittaa rajansa kiinni turvapaikanhakijoille niin Suomi olisi lähtenyt peesaamaan aivan yhtä salamannopeasti kuin mitä teki nytkin.

Eino P. Keravalta

"Pakolaiset lähtevät täältä eikä lisää tule"

Tällainen otsikko olisi yhtä mahdollinen. Päätös on meidän käsissämme. Pakolaisten tuleminen ja jääminen ei ole luonnonlaki - kyse on vetovoimatekijöistä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

veppi

Mikä v----u siinä on, että Latviaan ei halua yksikään mamu,mutta Suomeen vyöryy "turvapaikan" hakijoita?

chacha2

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.10.2015, 09:40:38

Tällainen otsikko olisi yhtä mahdollinen. Päätös on meidän käsissämme. Pakolaisten tuleminen ja jääminen ei ole luonnonlaki - kyse on vetovoimatekijöistä.

Aivan oikeassa olet ja
tämän seikan on jopa Kokoomuksen sisarpuolue Ruotsissa jo tajunnut

QuoteRuotsissa pääoppositiopuolue Moderaterna on päättänyt puoluekokouksessaan että puolueen ajama linja on tulevaisuudessa se että turvapaikka on tulevaisuudessa määräaikainen- vasta kolmevuotinen
http://hommaforum.org/index.php?topic=106287.msg2045577#msg2045577

joten kyllä tämä presidentimme ulostulo Ylessä oli kerrassaan todella heikko .
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Eino P. Keravalta

Quote from: veppi on 18.10.2015, 10:14:04
Mikä v----u siinä on, että Latviaan ei halua yksikään mamu,mutta Suomeen vyöryy "turvapaikan" hakijoita?

Täytyy kai itse muuttaa Latviaan. Mitäköhän kieltä siellä puhutaan?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

ISO

QuoteNiinistö vetoaa siihen, että nyt on oltava valmis elämän ja kulttuurin monipuolistumiseen.

Minä en ole valmis elämän ja kulttuurin monipuolistumiseen siinä mielessä mitä se tarkoittaa nykytilanteessa.

Minä en ole valmis maksamaan veroja enempää, minä en ole valmis hyväksymään paskakulttuureja enkä niitten asukkaita vertaisikseni, minä en ole valmis siihen että nykyinen hyvinvointivaltio romutetaan ja tilalle tulee kehitysmainen malli, minä en ole valmis jättämään lapsilleni perinnöksi maata jossa islamisteilla on minkäänlaista jalansijaa.

Perkele.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.10.2015, 10:23:52

Täytyy kai itse muuttaa Latviaan. Mitäköhän kieltä siellä puhutaan?

Vaadit vain itsellesi tulkin, joka kääntää kaiken suomeksi. Tuskin he nyt niin rasisteja ovat, että siitä kieltäytyvät.

Ressupseeri64

Quote from: JiM on 18.10.2015, 01:31:01

Kompaten edellistä. Olen myös valmis tekemään saman kaikkien sananvapauden puolesta niin meidän isänmaanystävien kuin suvakkienkinkin. Nyt Suomi vain muistuttaa siinä suhteessa kaikinpuolin totalitaarista oikeusvaltiota, jossa vain yksi julkinen totuus on oikea ja muut vaiennetaan tai ne vääristellään median
toimesta ja julkisen vallan hyväksyminä ja se on huolestuttavaa,. Suomi on jo pysyvästi kusessa ja menetetty.
Ståhlbergia aikoinaan muilutettiin itärajaa kohti
Joensuuhun asti 85 v sitten, nyt ehkä Salea voisi käyttää Ruotsin vastaisella rajalla, jotta silmät avautuisivat Suomen kansan tulevalle ahdingolle ja asioista
alettaisiin puhua niiden oikeilla nimillä ja tehdä jotain konkreettista asioiden oikaisemiseksi ja jo olemassaolevien tuhojen minimoimiseksi niin ehkä tästä
paskaläjäksi muuttuvasta Suomesta voisi vielä nousta elinkelpoisia sukupolvia. Mutta jokainen päivä jolloin ei tehdä mitään konkreettista iphonesurffailijoiden maahantulon estämiseksi ajaa Suomea kohti auttamatonta tuhoa ja siirtymistä Pohjolan Biafraksi.

Dredex

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.10.2015, 09:40:38

Kaikki tulijat eivät ole edes varsinaisia pakolaisia, vaan turvapaikanhakijoita. Sitten vasta tutkitaan, kuka heistä edes on oikeasti paossa sotaa tms. Toisaalta sopimusten mukaan tänne ei pitäisi edes tulla turvapaikanhakijoita, koska pitäisi rekisteröityä jo aiemmin. Täytyy myös koittaa selvittää, pitävätkö kaikkien tulijoiden puheet paikkansa. Helpompaa olisi EU:n rajalla oleva leiri, mihin porukat menisivät odottelemaan päätöksiä. Suurempi osa niistä, jotka ovat elintasoshoppaajia, todennäköisemmin myös kyllästyisivät leiriin ja lähtisivät takaisin.

Blanc73

Quote from: Vöyri on 18.10.2015, 09:25:02

Voi taivahan luoja. Niinistö seuraa Merkeliä, Suomi seuraa Saksaa. Kukkahattuisuudella ei ole yhtään mitään tekemistä näiden päätösten kanssa, paitsi irrelevanttina retoriikkana. Jos Merkel olisi julistanut kesällä, että Saksa laittaa rajansa kiinni turvapaikanhakijoille niin Suomi olisi lähtenyt peesaamaan aivan yhtä salamannopeasti kuin mitä teki nytkin.

Merkel on sekopää, joka rajat auki-lausunnoillaan pisti Euroopan sekaisin. Näyttää siltä että Merkel tulee maksamaan poliittisesti kalliin hinnan teostaan, uransa, sillä saksalaisten veronmaksajien kärsivällisyys ja suvaitsevaisuus on koetuksella röyhkeitten maahantunkeutujien tempausten edessä. Suomessa pressan tulisi pysyä erossa sisäpolitiikasta, joten rajojemme valvonnan ja pakolaispolitiikan munattomuuden voi pistää Soinin, Sipilän ja Orpon piikkiin. Yksittäisenä tekona Sipilän lupaus asuntonsa luovuttamisesta pakolaisille lienee typerimpiä ja ajattelemattomimpia tempauksia Suomen politiikan historiassa. 
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Spesialisti

Quote from: pekka2409 on 17.10.2015, 12:16:40
Vituttaa. tuommonen saatanan velliperse meillä on resupenttinnä :facepalm:

Enemmän kyllä vituttaa se, että tuollaista on käynyt joskus äänestämässä presidentiksi.

Oli pakko valita uusi joko vihreästä tai sinisestä käärmeestä. Osoittautuvat yhtä myrkyllisiksi samassa paratiisissa.

kelloseppä

Quote from: Blanc73 on 18.10.2015, 11:58:06
...
Merkel on sekopää, joka rajat auki-lausunnoillaan pisti Euroopan sekaisin. Näyttää siltä että Merkel tulee maksamaan poliittisesti kalliin hinnan teostaan, uransa, sillä saksalaisten veronmaksajien kärsivällisyys ja suvaitsevaisuus on koetuksella röyhkeitten maahantunkeutujien tempausten edessä.
...

Merkel:n DDR:n aikaisen toiminnan ja saavutusten valossa pidän täysin selvänä, että Merkel on sekopään täydellinen vastakohta. Aiemmin esittämäni käänteinen nasse-kortti on eräs mahdollinen syy Merkelin politiikalle. Tällainen mahdollisuus ei tietenkään poissulje sellaista tulevaisuudenkuvaa, että hän vielä "maksaa poliittisesti kalliin hinnan teoistaan".

oinas

Olisiko tilanne parempi, jos pressana olisi Haavisto? Epäilen. 

törö

Quote from: Spesialisti on 18.10.2015, 12:03:32

Oli pakko valita uusi joko vihreästä tai sinisestä käärmeestä. Osoittautuvat yhtä myrkyllisiksi samassa paratiisissa.

Annoin noissa vaaleissa ääneni Peräsmiehelle eikä se mennyt hukkaan.

Nanfung

Presidentin virka Suomessa näyttää enenevässä määrin muodostuneen yksinkertaisen ihmisen yksinkertaiseksi ammatiksi. Itsenäisestä ajattelusta ja luovuudesta on muodostunut rasite?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

guest13807

Ei Sale ole missään välimaastossa. Hän on tieten tahtoen ladellut tyhjiä fraaseja mistä voisi lukea että hän ehkä olisi maahanmuuttokriittinen.

Nyt kun Sale teeskennellen nosti kädet pystyyn tarkoittaa se sitä että Sale ja hallitus ovat ajaneet maahanmuuton siihen kriittiseen pisteeseen, jolloin sitä on mahdoton kääntää.

Sale varmaan huokailee helpotuksesta kun hän voi vihdoinkin puhua asioista asioina eikä tarvitse teeskennellä että hän muka olisi jossain välimaastossa. Mahtoi ottaa voimille kun täytyi niin pitkään ladella sokeroituja valheita - Suomen kansalle.

Nyt kuultiin presidentin ikiomia mielipiteitä. Nykyinen tila on hänen tahtonsa mukainen.

En äänestänyt Niinistöä koska tiesin että raha ja valta on hänelle tärkeämpää kuin ihmiset. Äänestin Haavistoa koska hän oli ainoa ehdokkaista kenellä oli aidosti avoin sydän.

Haavisto olisi saattanut kuunnella Suomen kansaa ja asettua suomalaisten puolelle, Niinistöstä tiesin takuuvarmasti että hän ei sitä tee.

Niinistö teki Suomesta kauppatavaran ja tekee varmasti hartiavoimin töitä lakkauttaakseen Suomen jotta maa saadaan vietyä liittovaltioon. Ehkä Salella on mielessä Kreikka. Saadaan talous niin kuralle kuin mahdollista jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää Euroopan Unionin haltuunotto. Kyllä Sale entisenä valtiovarainministerinä tietää miten nämä asiat hoidetaan.

Juuri nämä niinistöt ovat vallan sokaisemia jotka alusta alkaen tietävät etteivät aio palvella Suomen kansaa.

Presidentti on puhunut. Kriittinen piste on saavutettu. Suomi on tietentahtoen saatettu vapaaseen pudotustilaan.

Ihmisillä on kaksi vaihtoehtoa. Suomen valtio tai Suomen kansa (josta valtio on jo sanoutunut irti).

Välimaastoa ei ole.

Blanc73

Mielenkiintoista oli miten Ylen haastattelussa Niinistö ohitti lähes täydellisesti toimittajan kysymyksen asuntonsa pakolaisille tarjonneesta Sipilästä. Odottiko toimittaja että Niinistö alkaisi kehumaan vuolaasti Sipilän idioottimaista elettä? Taisi toimittaja pettyä....

Ernst

Onkohan Latviassa huonoa ruokaa, jota ei söisi Firah Farah eikä Juhana Vartiainenkaan?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Bigot

Minusta pressa on ollut niin nuiva kuin olisi toivoa voinut. Pakkohan se on yrittää uskoa kotouttamiseen tai ainakin puhua sen puolesta, kun ei muutakaan voi.

En siis ymmärrä kanssahompanssieni kriittistä asennetta pressaa kohtaan. Enemmän nuivuuden toivominen pressalta on utopiaa ja kuuluu mustavalkosarjakuvien maailmaan.

törö

Quote from: Blanc73 on 18.10.2015, 15:24:15
Mielenkiintoista oli miten Ylen haastattelussa Niinistö ohitti lähes täydellisesti toimittajan kysymyksen asuntonsa pakolaisille tarjonneesta Sipilästä. Odottiko toimittaja että Niinistö alkaisi kehumaan vuolaasti Sipilän idioottimaista elettä? Taisi toimittaja pettyä....

Mun mielestä Niinistö vie tuossa keskustelua koko ajan ihan eri suuntaan kuin toimittaja haluaa.

Jos se ei olisi presidentti niin tuskin kutsuttaisiin haastateltavaksi toista kertaa.

J.M

Quote from: Bigot on 18.10.2015, 15:29:28
Minusta pressa on ollut niin nuiva kuin olisi toivoa voinut. Pakkohan se on yrittää uskoa kotouttamiseen tai ainakin puhua sen puolesta, kun ei muutakaan voi.

En siis ymmärrä kanssahompanssieni kriittistä asennetta pressaa kohtaan. Enemmän nuivuuden toivominen pressalta on utopiaa ja kuuluu mustavalkosarjakuvien maailmaan.

Jos olisin optimisti, voisin kuvitella, että Sale ikään kuin antoi nuivalle kansalle vähän lohtua aiemmilla lausunnoillaan, joissa hän muun muassa mainitsi, etteivät kaikki tp-hakijat ole vilpittömin mielin liikkeellä, ja nyt hän sitten suuntasi tämän lausuntonsa pullahalaajajoukolle, ja osoittaa näin olevansa koko kansan pressa.

Mutta koska olen paatunut pessimisti, niin...
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Bigot

^ Minusta tuo ei ollut erityisen pullahalaavaa. Olihan siinä nuo vakiomantrat, mutta kun ei tässä tilanteessa oikein muutakaan voi. Ei täältä haittamamuja saa enää häviämään edes pressan käskyllä, niin pakkohan se on yrittää nähdä heissä edes jotain hyvää. Ei pressa nyt kuitenkaan voi mennä sanomaan, että vitunmoinen kiroushan tuo paskasakki on, mutta koittakaa kansalaiset kestää!