News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-08-20 Suomi valmistautuu ottamaan 15 000 turvapaikanhakijaa tänä vuonna

Started by Mymmeli, 20.08.2015, 13:26:32

Previous topic - Next topic

xor_rox

Quote from: ruikonperä on 20.08.2015, 23:09:39
Quote from: Lalli IsoTalo on 20.08.2015, 23:05:44
Quote from: Hohtava Mamma on 20.08.2015, 22:44:18
Jos PS tekee neljä vuotta minkä pystyy ja tulos on silti lisää rahaa Kreikkaan ja moninkertainen määrä haittamaahanmuuttoa, teille käy kylmät ensi vaaleissa. Valitettavasti.

Mikäli käy kylmät, siinä saattaa käydä kylmät myös Suomen Uutisille ja Suomen Perustalle.

Herätkää jo pahvit todellisuuteen.

Reilut kaksi evitskogia per viikko. Siinä on todellisuus, johon moni maakunta kohta herää.

guest7001

Halla-Aho on kyllä viimeinen ihminen, ketä lähtisin syyttelemään. Oli muuten ainoita Persuja nuorten PJ:n lisäksi, joka oli tarpeeksi älykäs välttääkseen vihervasemmiston virittämän selkeän miinan.

Eli JHA ei liittynyt koulukiusaavien raukkisten mukaan Immosen tapauksessa. Itse olen aina halveksinut eniten juuri tuollaisia omaan pesään paskantavia opportunisteja, jotka omaa kilpeään kiillottaakseen menevät raukkamaisesti ja pelkurimaisesti muiden koulukiusaajien jengiin mukaan, sen sijaan että puolustaisivat henkeen ja vereen (ehkä jopa vähän tyhmästi toiminutta) kaveriaan.

Voi olla, että Immosen sanavalinnat olivat typeriä, mutta omaan pesään paskantaminen oli juuri täsmälleen sitä, mitä hysteerikot toivoivatkin. Ja sitä annettiin jälleen kerran yhden oman maalin muodossa. Aivan järjettömän typerää toimintaa puolueen imagon kannalta - ja paljon pahempi kupru, kuin Immosen sinänsä provosoiva teksti.

Halla-Aho on tehnyt muutenkin niin paljon, kuin yksi ihminen voi tehdä. Kyllä Persuissa parantamisen varaa lienee eniten aivan muualla.

MW

Quote from: Uimakoulutettava on 20.08.2015, 23:03:50
Quote from: ruikonperä on 20.08.2015, 22:44:14
Quote from: MW on 20.08.2015, 22:36:38
Halla-ahon elämä ensinnäkin on mennyt ennätysajalla aika uusille urille, bloggaavasta perhettä perustelevasta kielentutkijasta riepotelluksi poliitikoksi. Siinä on vähän sulateltavaa, varsinkin kun on maanvyörysuosikki mihin vaan?

Anna miehelle vähän aikaa. Moni olisi sortunut samojen odotusten alla.

Halliksella on loppuelämä turvattu, ei olisi ikinä uskonut kun blokinsa avasi.
Työttömästä kielitieteilijästä kansakunnan suunnannäyttäjäksi.

Hallaaho tiesi, että kun omalla nimellä suunsa taakkamaahanmuuttoa vastaan avasi, hänen elämänsä so. henkensä on kaikkea muuta kuin turvattu.

"Äbäläwäbälä" sanotaan aidosti monikulttuurisissa maissa eli suvaitsevaisesti suomennettuna: Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Näillä lakeuksilla äbäläwäbälä on useammin testoa kuin todellista uhkaa, pieniä pitseriamurhapolttoja tai vastaavia vasarajuhlia lukuunottamatta, miksemme ottaisi, nolla.

Mutta JH-a otti nämä, ja lisäksi suvaitsevaiston ylenkatseen, torjunnan, syrjinnän ja vihan kantaakseen.

Eli käytännössä hänen työllistymismahdollisuutensa tohtorintutkintonsa alalla, nolla.

Rohkea mies, joka seisoo sanojensa takana.

MW

Quote from: kelloseppä on 20.08.2015, 23:13:01
...
Halla-ahon elämä ensinnäkin on mennyt ennätysajalla aika uusille urille, bloggaavasta perhettä perustelevasta kielentutkijasta riepotelluksi poliitikoksi. Siinä on vähän sulateltavaa, varsinkin kun on maanvyörysuosikki mihin vaan?

lihavointi minun

Ihmisenä annan Halla-aholle kernaasti vaikka loppuelämän aikaa oppia poliitikoksi. Äänestäjänä petän itse politiikkoon asettamani toiveet ensimmäisenä, jos äänestämälleni poliitikolle täytyy antaa aikaa vuodesta toiseen, vaaleista toiseen.

Politiikka on monen muun piirtern ohella myös taistelua vallasta; taistelua siitä, kenen näkemys ja tavoite toteutuu. Äänestäjänä en voi uhrata ainokaista ääntäni aina vaan loputtomasti seuraavissa vaaleissa poliitikolle, joka ei saa toteutettua ennen vaaleja lausumiaan tavoitteita; ei edes kohtuullisen kompromissin hengessä. Ääneni siirtyy ennen pitkää sellaiselle poliitikolle, joka saa samansuuntaisia tavoitteita tehokkaammin läpi, vaikka kuinka olisin mieltynyt ihmisenä aikaansaamattomampaan poliitikkoon.

Politiikka on taistelua; lopulta vain omille äänestäjille edes joten kuten mieleinen lopputulos merkitsee poliitikolle onnistumista.

Tämä huolimatta siitä, että luonnollisesti ihmisenä minulle Halla-aho on jo nyt hyvin merkittävä hahmo 2000-luvun alun suomalaisessa politiikassa ja mielestäni aivan täydestä syystä. Äänestäjänä minulle hän ei kuitenkaan ole Mestari vaan poliitikko.

Heittäydypä sitten itse, kun ei kaverin uhraus kelpaa.

EDIT: poikkeuksellisesti jätin koko lainauksen, koska contexti.

kelloseppä

Quote from: detonator on 20.08.2015, 23:17:47
...
Halla-Aho on tehnyt muutenkin niin paljon, kuin yksi ihminen voi tehdä.
...

Väärinkäsitysten välttämiseksi:

Ylläolevasta lainauksesta on hyvin helppo olla samaa mieltä.

Mutta, mutta: yksi ihminen ei ole synonyymi yhdelle poliitikolle.

Korostan: äänestän poliitikkoa, en ihmistä.

MW

Halla-Aho on kyllä viimeinen ihminen, ketä lähtisin syyttelemään. Oli muuten ainoita Persuja nuorten PJ:n lisäksi, joka oli tarpeeksi älykäs välttääkseen vihervasemmiston virittämän selkeän miinan.

Eli JHA ei liittynyt koulukiusaavien raukkisten mukaan Immosen tapauksessa. Itse olen aina halveksinut eniten juuri tuollaisia omaan pesään paskantavia opportunisteja, jotka omaa kilpeään kiillottaakseen menevät raukkamaisesti ja pelkurimaisesti muiden koulukiusaajien jengiin mukaan, sen sijaan että puolustaisivat henkeen ja vereen (ehkä jopa vähän tyhmästi toiminutta) kaveriaan.

Voi olla, että Immosen sanavalinnat olivat typeriä, mutta omaan pesään paskantaminen oli juuri täsmälleen sitä, mitä hysteerikot toivoivatkin. Ja sitä annettiin jälleen kerran yhden oman maalin muodossa.

Halla-Aho on tehnyt muutenkin niin paljon, kuin yksi ihminen voi tehdä. Kyllä Persuissa parantamisen varaa lienee eniten aivan muualla.

Immosen sananvalinnat olivat ehkä liikaa vasemmiston retoriikkaan kallellaan, muuten en näe niissä vikaa.

Tietysti näen sen illan, järven liplattavat laineet, tehoainetta ja innoituksen. Mutta ne ovat inhimillisiä, ne ovat me. No, tai ainakin minä.

kelloseppä

Quote from: MW on 20.08.2015, 23:21:20
...

Et ymmärtänyt tarkoitustani.

Mieti, mikä ero on poliitikolla, joka toteuttaa poliittiset tavoitteesi, ja ihmisellä, jota kunnioitat suurena ihmisenä.

guest7001

Quote from: MW on 20.08.2015, 23:25:28

Voi olla, että Immosen sanavalinnat olivat typeriä, mutta omaan pesään paskantaminen oli juuri täsmälleen sitä, mitä hysteerikot toivoivatkin. Ja sitä annettiin jälleen kerran yhden oman maalin muodossa.

Immosen sananvalinnat olivat ehkä liikaa vasemmiston retoriikkaan kallellaan, muuten en näe niissä vikaa.

En minäkään. Aivan asiaahan se teksti sisällöltään ja perusajatukseltaan oli. Mutta tahallisen provosoiva ja ehkä taktisesti typerä.

Ja jos provosoidaan tarkoituksella, niin kannattaisi tehdä se sitten suunnitelmallisesti ja järkevästi. Tai ainakin niin, että sovitaan jostain yhteisistä pelisäännöistä tällaisten FB-avautumiten osalta, ettei US:n blogi täyty parissa tunnissa omista selkäänpuukottavista "tovereista". Tuollainen antaa puolueesta todella typerän, munattoman ja naurettavan kuvan.

Monista noista kirjoittajista itselleni tuli tosiaan mieleen koulukiusaajat. Vaikka mieli tekisi puolustaa omaa kaveriaan, on kuitenkin sellainen raukka, että menee mielummin isomman jengin mukaan potkimaan. Meillä ei ainakaan Kannelmäen ala-asteella toimittu noin, vaan otettiin rehdisti kaverin rinnalla matsia ja vaikka isommilta turpaan, jos pakko oli.  :D

MW

Quote from: kelloseppä on 20.08.2015, 23:26:12
Quote from: MW on 20.08.2015, 23:21:20
...

Mieti, mikä ero on poliitikolla, joka toteuttaa poliittiset tavoitteesi, ja ihmisellä, jota kunnioitat suurena ihmisenä.

Minä kun helvetisti toivon, että niissä ei olisi juuri eroa. Ja jos joku, niin hän. Ja nyt ei muuten puhuta talouspolitiikasta tai peruskoulusta.

Talous pelastuu, kun rahoja ei viskellä ympäriinsä pummeille, eikä peruskoulusta ollut alun alkaenkaan mihinkään.

Dharma

Quote from: detonator on 20.08.2015, 23:34:58
Quote from: MW on 20.08.2015, 23:25:28

En minäkään. Aivan asiaahan se teksti oli.

Mutta jos provosoidaan tarkoituksella, niin kannattaisi tehdä se sitten suunnitelmallisesti ja järkevästi. Tai ainakin niin, että sovitaan jostain yhteisistä pelisäännöistä tällaisten FB-avautumiten osalta, ettei US:n blogi täyty parissa tunnissa omista selkäänpuukottavista "tovereista". Tuollainen antaa puolueesta todella typerän, munattoman ja naurettavan kuvan.

Monista noista kirjoittajista itselleni tuli tosiaan mieleen koulukiusaajat. Vaikka mieli tekisi puolustaa omaa kaveriaan, on kuitenkin sellainen raukka, että menee mielummin isomman jengin mukaan potkimaan. Meillä ei ainakaan Kannelmäen ala-asteella toimittu noin, vaan otettiin rehdisti kaverin rinnalla matsia ja vaikka isommilta turpaan, jos pakko oli.  :D

Minä pyysin Immosta heti FB-kaveriksi, vaikka ei tunnettukaan.

J. Lannan haamu

Matias Turkkilalla, jota edelleen pidän eräistä harvoista kärkipersuista, taitaa hieman olla epätodellinen käsitys vaikuttamisesta. 'Me' tarjoamme Perussuomalaisille teorioita, käytännön esimerkkejä, linkkejä ja paljon muuta hyödynnettäväksi maahanmuuttokriittisellä rintamalla! Simon Elo, Sampo Terho, Laura Huhtasaari, Juho Eerola, Olli Immonen, Ville Tavio, Jari Ronkainen, Maria Lohela, TE olette niitä henkilöitä, jotka hyödynnätte forumin sisältöä eduskunnassa tämän maan parhaaksi. Tai ainakin osa teistä...

En edelleenkään ymmärrä ajatusta, että meidän pitäisi laittaa kansanedustajille mailia ja vaatia tai olettaa, että siinä vaiheessa jotain tapahtuisi! Mitä helvettiä?? Perussuomalaisilla on max. kolme kansanedustajaa, joilla on ylipäätään mitään tietämystä monikulturismista tai maahanmuuton negativiisista vaikutuksista. Tällä forumilla on ihan kaikki, mitä tietää tarvitsee, mutta siltikään ei perkele osata hyödyntää. Jos Perussuomalaiset ovat näin kyvytöntä porukkaa, niin eihän kukaan voi täydessä järjessä vaatia tai olettaa, että meidän tulee vielä syöttää lusikalla vauvaa suuhun.

Itse olen maileja laitellut, mutta en laita enää. Ei ketään voi väkisin tehdä nuivaksi tai yrittää ulkopuolelta ohjeistaa, jos tämä henkilö ei itse halua tehdä asialle mitään. Ja vain ja ainoastaan siitä on kysymys, tahdosta.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

tutkimus

Quote from: xor_rox on 20.08.2015, 22:47:35
Quote from: xor_rox on 20.08.2015, 22:30:14

Sittemminhän Halla-aho on keskittynyt lähinnä Eurostoliiton maahanmuutto-ongelmiin, geopoliittisista syistä uskoakseni, mutta puoluekokouspuheessa oli hienoisia merkkejä paluusta asialinjalle. Vai luulenko vain?

Aikaa mihin? Ei meillä ole mitään aikaa.

Halla-ahonhan pitäisi kertoa, mitä pitää nyt tehdä. Ajaa Shengen alas? Erota Eurostoliitosta? En minä ole kuullut ainuttakaan konkreettista vaatimusta, oletteko muut? Painaako tässä jokin häveliäisyys päälle vai mikä on, mutta esim. Ranskassa ja Briteissä nämä vaatimukset ovat aivan tavallisia.

Suomen eurostoero on ainut vaihtoehto välttyä tämän valtavan virheellisen politiikan seurauksilta edes jotenkuten.

Suomen pitäisi:
1.
Aloittaa Maahanmuuttoviraston ja poliisin toimesta pistotarkastukset (Schengenissä sallittu) kaikissa laivaterminaaleissaan ja ruotsin vastaisella maarajallaan ja palauttaa jokainen kiinni jäänyt suomeen turvapaikkaa hakemaan pyrkivä takaisin ruotsiin Dublin-sopimuksen mukaisesti.
Itävalta ja Ranska pitävät pistotarkastuksia Italian vastaisilla rajoillaan ja niiden läheisyydessä ja käännyttävät välimeren yli tulleita ja italian läpi ilman rekisteröitymistä matkanneita takaisin italiaan ja kertovat että turvapaikkaa pitää hakea sieltä italiasta vaikka välimeren ylittäjä hokeekin Asylum, asylum ja saman voisi suomikin tehdä jollei sisäministerinä olisi Petteri Orvon tyylinen hölmöläinen.

Suurin syyyllinen löytyy kuitenkin Rajavartilaitoksen johdosta ja Turun poliisin ja Helsingin poliisin johdosta sillä näiden pitäisi tehdä työnsä eikä vain kuitata palkkaansa niiinkuin nyt tekevät ja pistää pistotarkastukset pystyyn heti.

2.
Suomen tulisi puuttua siihen että Silja Line ja Viking Line rikkovat törkeästi meriturvallisuus määräyksiä sallimalla niiden matkustajaluetteloissa keksittyjä nimiä tai toisten nimien käyttöä suomeen ruotsista risteillessä eli Silja ja Viking on vaadittava tarkastamaan jokaisen laivaan tulevan henkkarit että hyttiavaimen/maihinnousukortin nimi vastaa matkustajan oikeaa nimeä lähtöselvitystiskillä ja epäselvissä tapauksissa kuten esim. siinä että joku tarjoaa irakin passia tai somalian passia matkustusasiakirjanaan niin on pyydettävä joku länsimainen henkilötodistus tai sitten ilmoitettava ruotsin poliisille että täällä taitaa olla laiton maahanmuuttaja.
Lisäksi porttien yhteydessä pitää järjestää laivayhtiöiden toimesta pistokokeita ettei joku ole vain luovuttanut hyttiavaintaan toiselle esim. laittoman maahantulon tai ISIS-terroristin matkustamisen mahdollistamiseksi.

3.
Maahanmuuttoviraston toimintaan on puututtava sillä nykyinen sekoilu jossa tuijotetaan vain nopeita käsittelyaikoja ja tehdään pääätökset hakijan kertomuksen pohjalta on pähkähulluutta eli pitää palata siihen 2000-2011 linjaan jossa tutkittiin että onko oikeutta pakolais-statukseen faktojen pohjalta vai ei ja lisäksi maahanmuuuttoviraston maa-raporttien oikeellisuus pitää tarkistaa sillä jos maaraportti sanoo että on vaarallista eikä ketään voida palauttaa mutta somalit käyvät samaan aikaan somaliassa lomilla niin silloin on selvää että maahanmuuttoviraston maa-raportti ei vastaa todellisuutta eli maa-raportit kuntoon ja sitten sen sijaan että annetaan kaikille "toissijainen suojelu" niin palautukset pitää käynnistää somalian turvallisiin osiin eli somalimaahan (pohjois-somalia) ja Puntmaahan (keski-somalia) ja myös Mogadishun keskusta-alue on turvallinen afrikan unionin joukkojen ansiosta niin etelä somalian somalit voi palauttaa mogadishuun jos Geneven sopimuksen määrittelemästä henkilökohtaisesta vainosta ei löydy uskottavia todisteita ja sama juttu irakin rauhalisten alueiden suhteen.

4.
Perheenyhdistämiset eivät voi olla suomessa löysempiä kuin muissa maissa koska tämä on vetovoimatekijä tulla suomeen eli EU-direktiivin mahdollistamat kiristykset pitää KAIKKI toteuttaa mahdollisimman pian.

5.
Karkotukset pitää saada toimimaan eli heti kun tulee tuomio niin myös karkotuspäätös ja valittaa voi sittten sieltä minne karkoitettu niinkuin Sveitsi ja Iso-Britannia toimivat.

6.
Suomen pitää lopettaa ihmissalakuljettajien rahoittaminen eli kaikki rahalliset tuet pitää poistaa turvapaikanhakijoilta eli vain vuode salissa ja ruokatarvikkeet keskusvarastolta joista tekee itse ruokansa sekä mahdolliset hygienia tarvikkeet myös varastolta.
Kaikenlainen kuskaaminen Helsingin keskustaan hengaamaan pitää myös lopettaa eli jos viranomais-asiointia niin sinne ja odotetaan kunnes oma vuoro ja heti takaisin.

7.
Yksikään suomeen turvapaikanhakijaksi tullut ei ollut enää vaarassa Turkissa, Kreikassa, Italiassa, Ranskassa, Saksassa, Tanskassa eikä ruotsisssa.
Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

MW

En minäkään. Aivan asiaahan se teksti sisällöltään ja perusajatukseltaan oli. Mutta tahallisen provosoiva ja ehkä taktisesti typerä.

Ja jos provosoidaan tarkoituksella, niin kannattaisi tehdä se sitten suunnitelmallisesti ja järkevästi. Tai ainakin niin, että sovitaan jostain yhteisistä pelisäännöistä tällaisten FB-avautumiten osalta, ettei US:n blogi täyty parissa tunnissa omista selkäänpuukottavista "tovereista". Tuollainen antaa puolueesta todella typerän, munattoman ja naurettavan kuvan.

Nää on ne, mitkä erottavat fiksun poliitikon omistautuneesta poliitkosta. Ja v*tun huono pelisilmä, kyllä. Ainoastaan vasemmisto saa luvan kanssa taistella vastaan ja tappaa porvareita tai muita viholliskuvia. Omituiset säännöt, kyllä.

Muistan kun noita tappofantasioita hoilattiin kaduilla vappumarssilla. Mutta se ei illmeisesti ole vakavaa.

kelloseppä

Quote from: MW on 20.08.2015, 23:36:36
...

Minä kun helvetisti toivon, että niissä ei olisi juuri eroa.
...

Jättiläsmäinen komppaus tälle toiveelle; tuo toive on kerrassaan ihana.

Itse luovuin tuosta toiveesta runsas 20 vuotta sitten, jonka jälkeen toiveet olen jättänyt suosiolla muille elämän alueille kuin politiikkaan.

Ehkäpä eräs syy persujen kompasteluun jytkyn jälkeisenä suurena puolueena on juuri siinä, että toivotaan ja uskotaan kaikkea hyvää aivan liikaa.

guest7001

Quote from: MW on 20.08.2015, 23:42:34

Nää on ne, mitkä erottavat fiksun poliitikon omistautuneesta poliitkosta. Ja v*tun huono pelisilmä, kyllä. Ainoastaan vasemmisto saa luvan kanssa taistella vastaan ja tappaa porvareita tai muita viholliskuvia. Omituiset säännöt, kyllä.

Muistan kun noita tappofantasioita hoilattiin kaduilla vappumarssilla. Mutta se ei illmeisesti ole vakavaa.

Eihän se reilua ole tietenkään. Mutta pelisäännöt eivät ole samat, kun media-alalla toimivien keskuudessa vasemmiston kannatus lienee 80% luokkaa. Se on suuri epäkohta Suomessa, mutta sille ei voi mitään. Suuret massat lukevat YLEn ja HS:n tapaisia vasemmistomedioita täysin kritiikittömästi. Sen takia pitää miettiä, mitä suustaan päästää.

Jos tähän haluaa muutosta, niin Persujen pitäisi pyrkiä ehdottomasti vaikuttamaan YLEn toimintaan. Eihän se niin voi mennä, että oikeistolaisen linjan puolesta äänestävä kansa saa verovaroillaan pelkkää vihervasemmistolaista propagandaa ja pakkohomotusta.

HS:n linjaan ei tarvitse yrittää vaikuttaa. Se katoaa suurten ikäluokkien vaihtaessa hippakuntaa siihen samaan muistojen alhoon, kuin sähkökirjoituskone ja konstaapeli Reinikainen.

MW

Quote from: kelloseppä on 20.08.2015, 23:45:27
Quote from: MW on 20.08.2015, 23:36:36
...

Minä kun helvetisti toivon, että niissä ei olisi juuri eroa.
...

Jättiläsmäinen komppaus tälle toiveelle; tuo toive on kerrassaan ihana.

Itse luovuin tuosta toiveesta runsas 20 vuotta sitten, jonka jälkeen toiveet olen jättänyt suosiolla muille elämän alueille kuin politiikkaan.

Ehkäpä eräs syy persujen kompasteluun jytkyn jälkeisenä suurena puolueena on juuri siinä, että toivotaan ja uskotaan kaikkea hyvää aivan liikaa.

No kyllä Mestari, aivan oikein, sanoin "Mestari", on laittanut elämänsä peliin. Mitä muuta voit vaatia? Oletko SINÄ laittanut elämäsi peliin?

Olen enemmän henkilö- kuin puolueuskollinen.

vihapuhegeneraattori

Quote from: koli on 20.08.2015, 19:23:28
Quote from: vastapopoulus on 20.08.2015, 19:16:33
Mitä tässä ketjua luin, niin ymmärtäähän sen, että ketuttaa. Mutta älkää hyvät ihmiset lakatko perussuomalaisia äänestämästä.  :D Nykytilanne ei ole persujen luomus.
Alkaahan se vaikuttamaan siltä, että tässä täytyy mennä vaikeimman kautta, ennen kuin järki alkaa kulkemaan. Joko PS saa yli 50% äänistä, tai KOK ja Keskusta pakotetaan muuttamaan kantojaan persujen pelosta. Jos ei äänestä, huonosti käy aivan varmasti.

Kyllähän Persuilta nyt jukolauta jotain pitää vaatia äänen vastineeksi. Ei se riitä selitykseksi, että "mutku muuten vihreät ja rkp olisi hallituksessa".  Vedän nyt foliohatun päähän: Väkisinkin tulee mieleen, että PS on pelkkä valeoppositio, joka oikeasti onkin samaa mieltä muiden puolueiden kanssa. Puhelevat toki lämpimikseen kaikenlaista sontaa, jolla saavat kansan äänestämään.

Joo, selitykset on tällä hetkellä samaa luokkaa kuin pakkoruotsin puolustajilla. Ei mene läpi, ja jos Soini tosissaan yrittää uittaa tollasta paskaa 4v niin voi olla varma puolueen tuhosta. Ja todennäköisesti hän on vastuussa siitä että demokratiaan pettyneet suomalaiset radikalisoituvat.

Jos meillä on sisällissota seuraavan 20v kuluessa, yksi syyllinen on Soini.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

ruikonperä

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

vihapuhegeneraattori

Quote from: Jani Rantala on 20.08.2015, 20:40:13
Quote from: Arto Tuhkamuna on 20.08.2015, 20:27:35
No totta vitussa hallitus nurin.

Sipilä ei vihruaisten ja vasureiden kanssa leikkauksia paljon virittelisi.
Vasemmisto ei ole menossa hallitukseen. RKP on ja vihreät ehkä.

Jos lopputulos on sama, mieluummin punavihreät hallitukseen syntipukeiksi.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

ike60

Quote from: tutkimus on 20.08.2015, 22:43:17
Juho Eerola liittyi Halla-ahon seuraksi niiden persujen joukkoon jotka tajuavat mistä hakijatulvassa on kysymys eli hakijoita tulee koska kaikki irakilaiset ja kaikki somalit saavat jäädä Maahanmuuttoviraston täysin vääristyneiden maa-raporttien takia

Enpä usko että tämänkertaisessa tulvassa on pääasiassa tästä kysymys.

Turvapaikanhakijoiden määrä oli alkuvuodesta hieman korkeammalla kuin vuonna 2014, mutta silti melko siedettävällä tasolla. Oheisesta, Migrin tilastojen perusteella tehdystä graafista näkyy, että tilanne alkoi karata käsistä toukokuussa. Ei ole luultavaa, että juuri toukokuussa olisi irakilaisten ja somalien ihmissalakuljettajien keskuuteen alkanut levitä tieto, että kaikki saavat jäädä.

Uskottavampi hypoteesi tämänkertaisen tulvan selittäjäksi on Ruotsin toiminta. Suomihan toimii turvapaikka-asioissa ihmissalakuljettajille eräänlaisena Ruotsin paisuntasäiliönä. Ruotsin tunnettuus lähtömaissa sekä lähtömaiden diasporat Ruotsissa ovat omaa luokkaansa, ja selittävät Ruotsin vetovoiman - maahanmuuttopolitiikassa ja sosiaalietuuksissa erot ovat Suomen ja Ruotsin välillä vähäisiä ja sikäli kuin niitä on, Ruotsi on enimmäkseen tiukempi molemmissa.

Vuonna 2008 Ruotsi solmi palautussopimuksen Irakin kanssa, ja turvapaikanhakijoiden määrä Suomessa lähti sen seurauksena syksyllä 2008 nousuun, joka huipentui toistaiseksi suurimpaan hakijamäärään 2009. Samanaikaisesti Ruotsiin tulevien määrä laski jopa niin paljon, että se notkahdutti hieman koko Euroopan turvislukuja alaspäin. Vastaavasti vuonna 2010 Ruotsin maahanmuuttotuomioistuin teki kolmen somalin jutussa ennakkopäätöksen, jonka seurauksena Ruotsin somaliturvismäärät alkoivat kasvaa ja Suomen vastaavasti pienetä.

Nyt on käynyt samalla tavoin. Ruotsin turvismäärät ovat pienentyneet viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna, kun taas Suomen määrät ovat räjähdysmäisesti kasvaneet.

Turvapaikanhakijoiden määrä1-7/20141-7/2015
Ruotsi4129837033
Suomi17494121

Kun Ruotsin lukuja katselee, alkuvuodesta siellä mentiin viime vuoden vauhtia, mutta huhti-toukokuun tienoilla tapahtui käänne alaspäin - siis samaan aikaan kun Suomessa tapahtui käänne ylöspäin. Onko tämä sattumaa? Tuskin.

En tiedä, mitä Ruotsissa on tapahtunut huhti-toukokuussa. Näyttää kuitenkin siltä, että mitä se onkin, sillä on ollut iso vaikutus.

Ehdotetut toimenpiteet - turvapaikanhakijoiden sosiaalietuuksien leikkaaminen, Schengen-sopimuksesta luopuminen (ainakin tilapäisesti), palautusten tehostaminen (mukaanlukien palautussopimusten solmiminen) jne. - auttavat vasta viiveellä, joten ne pitäisi saada voimaan pikimmiten. Tulijoiden tulvan patoamisen pitäisi olla tällä hetkellä hallituksen asialistalla kaikkein kiireellisin asia.

E: havainnollisuuden vuoksi myös Ruotsin turvapaikanhakijoiden määrät viime ja tämän vuoden alkupuolelta. Huomaa erityisesti huhti-toukokuussa tapahtunut muutos. Pientä täsmennystä myös tekstiin.

MW

Quote from: ruikonperä on 21.08.2015, 00:16:33
Tässä on todella raskaan sarjan herutuksesta kyse.

Heruttajat on vaan ne samat ja vanhat. Persuilla ei kyllä todellakaan ole pelisilmää sanoutua mädätyksesta irti heti. Vaatisi vetreämpiä voimia, Timolla on liian hyvä olla.

Green

Petteri Orpo ja Sampo Terho ovat väärässä, "Tutkimus" pääosin oikeassa. Hakemusten nopeampi käsittely ja kielteisen påätöksen saaneiden välitön palauttaminen ei tuo säästöjä, jos kaikki paitsi albaanit saavat myönteisen päätöksen. Ilmaisen kerrostaloasunnon hankkiminen oleskeluluvan saaneille, yleensä pääkaupunkiseudulta, ja muun sosiaaliturvan kustantaminen tulee paljon kalliimmaksi. Olennaista on ns. vetovoimatekijöihin puuttuminen, jotta Suomeen tulijoiden määrä saadaan pienemmäksi. Ennen kaikkea tulisi muuttaa maahanmuuttoviraston tulkintoja, jotka erityisesti irakilaisten kohdalla eivät huomioi ns. sisäisen paon mahdollisuutta eli mahdollisuutta siirtyä toiselle alueelle oman maan sisällä. Tästä syystä irakilaiset saavat Suomesta helpommin oleskeluluvan kuin mistään muusta Euroopan maasta.

Toinen tie olisi alentaa turvapaikanhakijoiden nykyään aika ruhtinaallista vastaanottorahaa selvästi pienemmäksi kuin Ruotsissa. Näillä toimenpiteillä saataisiin kyllä turvapaikanhakijoiden määrät putoamaan.                               

JoKaGO

"Suomi valmistautuu ottamaan 15 000 turvapaikanhakijaa tänä vuonna"

Tässä on kaksi vaihtoehtoista tulkintaa otsikosta:

- Lyödään pöytään iso luku, jotta lopullinen toteutuma "10000" jää tuntumaan pieneltä ja eräs hallituspuolue voi ylpeillä sillä, että torjuttiin "5000".

Tai

- Hallituksessa tajutaan, että taakanjako tarkoittaa kymmenien tuhansien loisijoiden tulemista Suomeen lähivuosina, joten on hiljalleen alettava keittää sammakkoa.

Tällaisesta painajaisesta ulospääsy on vain se, että otetaan lusikka kouraan ja aletaan hoitaa hommamme itse. Jos pitäydymme ulkona EU:sta mutta tuotteidemme EU-normi säilytetään, ulkomaankauppamme ei siitä mihinkään häviä. Ei me mitään EU:ta tarvita jakamaan meille eteläisten veteläisten veljiemme taakkaa, pitäkööt kultamunat itsellään.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

desperaato

Quote from: tutkimus on 20.08.2015, 23:04:58
käsittelyn
käsittelyä
käsittely
käsittelyä
käsittelyä
käsittely
Käsittelyn
Käsittelyä

Onko tiedossa mitä tämä käsittely tosiasiassa on? Mitä ja miten käsittelijät käsittelevät? Uskon ja luulen, että jo käsittely itsessään on täysin käsittämätöntä. Kädetöntä käsittelyä.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Matias Turkkila on 20.08.2015, 20:55:30
Quote from: Axel Cardan on 20.08.2015, 20:44:41
Voi olla, että sinä Matias joudut kohta palaamaan tänne juurillesi...

Homma ei ole nousussa vaan vapaassa pudotuksessa...

Miksi? On ollut koko ajan selvää, että tämä päivä tulisi.

Ja ihan yhtä selvää on koko ajan ollut, että vielä paljon tätä päivää pahempia hetkiä on tulossa.

Mutta eivät ne pahat päivät päivittelemällä katoa. Nämä ongelmat eivät mene pois sillä, että käydään kerran äänestämässä, ja sitten toivotaan että joku muu hoitaa universumin itselle mieleiseksi.

Minä teen ruudun tässä päässä sen, minkä pystyn. PS tekee sen, minkä pystyy. Mutta sinun, joka tämän tekstin luet on myös tehtävä se, mihin omat rahkeesi riittävät. Valittaminen ei auta. V*ttuilu ei auta. Me-tai-sukuni-ja-kaverini-ei-enää-koskaan-äänestetä-hyökyily ei auta. Teidän täytyy itse auttaa itseänne. Niillä keinoin, mitä käytössä on. Tämä forum auttaa siinä. Mutta forumin nimi ei ole VALITUS. Eikä se ole URPUTUS tai MÖLINÄ. Tämän forumin nimi on HOMMA sen takia, että täällä tehdään.

Jos tekeminen loppuu, sitä päivänä Homma lähtee laskuun. Jos tekeminen jatkuu, Homma ei pysähdy.

Jos totaalinen pyllistys on PS:n paras yritys, niin kyllä on aihetta valittaa, urputtaa ja mölistä ja vaikka haistattaa paskat koko äänestämiselle. Miten helvetissä on teillä edes munaa tulla sanomaan tuollaista sen jälkeen kun JOKAINEN iso vaalilupaus on petetty. Se ei ole kompromissi, se valkoinen lippu.

Sehän tässä onkin ikävää että poliittinen tie selvästi näyttää epäonnistuvan ja meidän pitäisi alkaa TEKEMÄÄN jotain.. ja kun yritetään tehdä niin heti menee threadi kiinni:
http://hommaforum.org/index.php/topic,102884.0.html

PS ja Homma on muutettu salonkikelpoisiksi samalla kun vastustajat vaihtoivat reilun pelin selkäänpuukotuksiin ja persut eivät ole vieläkään heränneet tähän. Syyttelevät vaan omia äänestäjiään siitä että vaaditaan edes jotain tulosta kaikkien puheiden katteeksi. Valitus ja urputus maistui nimittäin persuillekin vielä oppositiossa, miksi siitä nyt on tullut niin saatanan vastenmielistä?

Kunnioitan tekemisiäsi sen verran että puhuin vielä rauhallisesti, mutta jumalauta. Älä ulise ja urputa meille, vaan tee jotain, sähän sitä niitä kansanedustajia varmaan tapaat harva se päivä, selitä että jos ei tehdä jotain niin ei tule enää ääniä. Ja se on vaalilupaus mikä pitää.

EDIT: Lisäsin linkin suljettuun threadiin jossa yritetään TEHDÄ jotain. Tietysti Matias tarkoittaa että pitäisi tehdä jotain muuta ja salonkikelpoista. Pitäisi ehkä kirjoittaa kaunis vastalause ja kerätä siihen nimiä. Tai vaikka käydä seisomassa räntäsateessa pari tuntia jossain mielenosoituksessa.

vihapuhegeneraattori

Jos PS tekee neljä vuotta minkä pystyy ja tulos on silti lisää rahaa Kreikkaan ja moninkertainen määrä haittamaahanmuuttoa, teille käy kylmät ensi vaaleissa. Valitettavasti.

Mikäli käy kylmät, siinä saattaa käydä kylmät myös Suomen Uutisille ja Suomen Perustalle.

No onneksi Soinilla on puolueen rahat oman yhdistyksen taskussa, joten jos PS romahtaa, Soinin elintason ei tarvitse.

Tässä PS:ää vuosia kannattaneena on kehittänyt aikamoisen teflon ihon, mutta nyt alkaa nuo vastustajien kommentit vuotamaan läpi. Kreikkatuet, pakkoruotsi ja lisääntynyt mamutus vastoin kaikkia lupauksia ovat hinkanneet teflonin pois.

-PPT-

Millä perusteella jotkut albaanit, olivat he sitten Albaniasta tai Kosovosta, ovat hakemassa turvapaikkaa? Se, että heidän maansa on rutiköyhä persläpi ei kuitenkaan tarkoita sitä, että heitä vainottaisiin poliittisten tai uskonnollisten mielipiteitensä takia.

AnnaManna

TV suoltaa pakolaissontaa usealta kanavalta ja Abdia lappaa sisään ovista ja ikkunoista, kumiveneillä ja ilman.

Ei kuulkaas, kyllä tässä alkaa nyt loputkin toivon rippeet tulla kuopatuiksi. Minä(kin) toivoin, että Persut saisivat edes jotain pientä parannusta aikaan maahanmuuttoa koskevissa asioissa. Olin toki ajatellut, että muutos voisi viedä Persuilta aikaa, mutta heidän tämän hetkinen totaalinen munattomuus korventaa ihan tosissaan. Eipä taida Persut saada minunkaan ääntäni seuraavissa vaaleissa. Toisaalta tällä hetkellä ei ole muutakaan puoluetta, jota voisi vakavissaan ajatella äänestävänsä.

Minä alan myös kallistumaan sille kannalle, että Immosen ja Halla-Ahon perustamalle puolueelle alkaisi olla tilausta.
"THERE`S ONLY SO FAR YOU CAN GO BEFORE YOU SAY ENOUGH IS ENOUGH"

maltti on valttia

Quote from: vihapuhegeneraattori on 21.08.2015, 00:42:30

No onneksi Soinilla on puolueen rahat oman yhdistyksen taskussa, joten jos PS romahtaa, Soinin elintason ei tarvitse.

Tässä PS:ää vuosia kannattaneena on kehittänyt aikamoisen teflon ihon, mutta nyt alkaa nuo vastustajien kommentit vuotamaan läpi. Kreikkatuet, pakkoruotsi ja lisääntynyt mamutus vastoin kaikkia lupauksia ovat hinkanneet teflonin pois.

maltti on valttia

Quote from: J. Lanta on 20.08.2015, 23:38:08
Matias Turkkilalla, jota edelleen pidän eräistä harvoista kärkipersuista, taitaa hieman olla epätodellinen käsitys vaikuttamisesta. 'Me' tarjoamme Perussuomalaisille teorioita, käytännön esimerkkejä, linkkejä ja paljon muuta hyödynnettäväksi maahanmuuttokriittisellä rintamalla! Simon Elo, Sampo Terho, Laura Huhtasaari, Juho Eerola, Olli Immonen, Ville Tavio, Jari Ronkainen, Maria Lohela, TE olette niitä henkilöitä, jotka hyödynnätte forumin sisältöä eduskunnassa tämän maan parhaaksi. Tai ainakin osa teistä...

En edelleenkään ymmärrä ajatusta, että meidän pitäisi laittaa kansanedustajille mailia ja vaatia tai olettaa, että siinä vaiheessa jotain tapahtuisi! Mitä helvettiä?? Perussuomalaisilla on max. kolme kansanedustajaa, joilla on ylipäätään mitään tietämystä monikulturismista tai maahanmuuton negativiisista vaikutuksista. Tällä forumilla on ihan kaikki, mitä tietää tarvitsee, mutta siltikään ei perkele osata hyödyntää. Jos Perussuomalaiset ovat näin kyvytöntä porukkaa, niin eihän kukaan voi täydessä järjessä vaatia tai olettaa, että meidän tulee vielä syöttää lusikalla vauvaa suuhun.

Itse olen maileja laitellut, mutta en laita enää. Ei ketään voi väkisin tehdä nuivaksi tai yrittää ulkopuolelta ohjeistaa, jos tämä henkilö ei itse halua tehdä asialle mitään. Ja vain ja ainoastaan siitä on kysymys, tahdosta.
Kuitenkin suurimman osan elämääsi olet ollut vannoutunut monikulttuurin rakentaja. :D