News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-08-18: Sauli Niinistöllä tyly toive ulosmuuttajille

Started by Risto A., 18.08.2015, 08:40:18

Previous topic - Next topic

Emo

Quote from: Pöllämystynyt on 19.08.2015, 09:44:34
Quote from: Bienveillant on 19.08.2015, 02:35:26
Kylläpä Saulilta on nyt päässyt sellainen sammakko suusta, että huh! Vai pitää etukäteen muuttoaikeet ilmoittaa jotta hyväiseväistö tietää vältellä. Eikö tässä ole jo lievästi kiihotusta kansanryhmää vastaan?!  ???

Karttaminen sanana yhdistyy näinä päivinä lähinnä uskonlahkojen käytäntöihin syrjiä luopioita, jossa yhteydessä sana on tullut usein esille. Todella outo sanavalinta. Tosin mitä muuta hän olisi voinut sanoa "uhatakseen" mahdollisia lähtijöitä? Olisiko pitänyt uhata kiusaamisella, syrjinnällä tai haukkumisella? Ei tuohon taida olla mitään asiallista tapaa, joka sopisi presidentin suuhun.

Olisi Sauli sanonu iha reilusti vaan, että tappaa ne pitäis! Sekin on nykyään yhden suositun uskonlahkon mukaista.

Sauli se sanoo kaikenlaista mutta ei itse tee ohjeidensa mukaan, käski mm. suomalaisten lisääntyä mutta pitää itse synnytysikäistä naista tyhjän panttina Linnassaan. Ja vei Suomen euroon vastoin perustuslakiamme! Hieno mies meillä presidenttinä. Varmaan tosi ikävää, jos Sauli alkaa ihmistä karttaa, ko. henkilö on varmasti murheen murtama kun ei saa presidentillistä huomiota.

Paawo

Raha on siitä jännä että se hakeutuu aivan itsestään sinne missä sitä parhaiten kohdellaan.
Se ei tunne rajoja eikä kunnioita byrokratioita.

Markkinatalous perustuu juuri tähän. Jos rahalle laitetaan pallo jalkaan vaihtaa se silti maisemaa, hitaammin mutta varmemmin. Kaltereiden takana se ei pysy ja sen hävittäminenkään ei ole rahan haltijalle hyvä ratkaisu.

Vasemmistolainen ajatusmaailma ei tätä(kään) varsin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Ihmettelen mikseivät kokoomusveteraanitkaan, lie kansandemokratian aivopesu tehnyt ennen niin fiksulle Salellekin jo tehtävänsä. Kommenttinsa on kuin kaikuja Tamminiemen käytäviltä... :-\
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Bigot

^ Kaipa Sale tuon tajuaa, mutta mielistelee vasemmistohenkistä kansaa ja voihan olla, että joku eläkeukko jää maahan Salenkin takia. Miljonäärieläkeläisiltä ei kuitenkaan saa monta ääntä, jos toiselle kaudelle mielii.

dothefake

Mihin koko presidenttiä tarvitaan? Pelkkä marionettipelle. Luulin, että nythän meitä lykästi, kun Sauli saatiin, mutta mitä vielä. Mitä itkeä muutaman eläkeläisen perään, kun kultamunaa lappaa sisään ennätysvauhtia. Jos maa on tehty niin paskaksi, että ennemmin kannattaa muuttaa Portugalin, niin onko se lähtijän vika?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Sitruunamelissa

Harmi, ettei valtio voinut kymmeniä vuosia etukäteen sanoa, että se aikoo tehdä Suomesta lamahelvetin, joka velkataakasta huolimatta toivottaa maahanmuuttajalaumat tervetulleiksi ilmaiseen elämään. Olisi sitten kansalainen osannut karttaa sitä samaista "kotimaata".

Presidentti moittii niitä, joilla on älliä ja/tai taloudellinen mahdollisuus lähteä pois tästä loistovaltiosta, jossa on ihan helvetin viisaat päättäjät. ;D
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Emo

Quote from: Sitruunamelissa on 19.08.2015, 11:34:20
Harmi, ettei valtio voinut kymmeniä vuosia etukäteen sanoa, että se aikoo tehdä Suomesta lamahelvetin, joka velkataakasta huolimatta toivottaa maahanmuuttajalaumat tervetulleiksi ilmaiseen elämään. Olisi sitten kansalainen osannut karttaa sitä samaista "kotimaata".

Presidentti moittii niitä, joilla on älliä ja/tai taloudellinen mahdollisuus lähteä pois tästä loistovaltiosta, jossa on ihan helvetin viisaat päättäjät. ;D

Muslimivätys tulee Suomeen, koska Suomesta ulkomaanvätys saa ilmaista rahaa <- seniilisaulit toivottavat tervetulleiksi.
Kantiseläkeläinen muuttaa pois Suomesta jotta ANSAITUSTA eläkkeestä jää enemmän rahaa käteen <- seniilisaulit uhkailevat.

Jaska Pankkaaja

Sale ei siis vaatinut verosopimuksen purkamista tai muuta konkreettista vaan päästi pelkän Pierun. No se riittää useimmille.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Sibis

Eläkeverokikkailua varsinkin suurtuloisilla oli ja on vapaaehtoiset eläkemaksut.

Sait maksaa 50.000mk eläkeyhtiöön/v ja se vähennettiin tuolloisesta verotettavasta ansiotulostasi. Maksu olisi voinut olla suurempikin mutta verovapaa osuus pieneni ylimenevältä osalta.

Säästit tuolloisista veroista jopa yli 50% ja koko bruttopotti kasvoi 5-6% korkoa(myös verottamaton osuus).

Ei se nyt ihan oikein ole, että mm. Portugaliin maksetaan Suomen tuloista verottamatonta fyffee.

Suomen verottaja oletti, että eläkkeelle jäätyä jäädään Suomeen ja maksetaan veroa, tosin pienempää koska marginaaliverotus. Eivät kuspäät tajunneet, että lämpöiseen mieluusti lähdetään mm. veroedun takia.

Työnantajan maksama palkkahan on itse liksa + tellit ja lellit. Tellit ja lellit ta maksaa suoraan eläkeyhtiölle eikä liksansaaja sitä edes monesti noteeraa.

Mutta eivätkös nuokin loppuverotuksessa ole vähennyskelpoisia elikkä verottamatonta tuloa odotusarvolla, että eläkkeellä Suomessa niistä jotain veroa maksetaan.

Ja taas Suomi jää nuolemaan näppejään maksamalla verottamatonta rahaa ulkomaille.

P.S. Ei Suomi näitä veroja kylläkään edes ansaitse paskan politiikkansa takia! Tosin itse joudun enempi maksamaan.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

HDRisto

Tarkoittaako Sale sitä että pitää sittenkin "käpertyä sisäänpäin" (kuten eräs suosittu sanonta on) ja maasta muutto olisi yhtä vaikeaa kuin ammoin DDRstä. Jokainen parempaa ja elämää haluava pottunokka on luopio sekä maanpetturi, mutta saapunut neekeri mahdollisuus ja rikkaus.

jellona

Käänteisesti... Tarkoittaakohan arvoisahko presidenttimme niinistön sale kotomaansa jättävillä myös maahamme muuttavia, jotka jättävät raukkamaisesti lapsensa, vaimonsa, vanhempansa ja kotomaansa? Onko vain "white flight" raukkamaista? Onko afrikkalainen "sand backing" sankariteko? Ennesvanhaan rintamakarkureita pidettiin raukkona, vaan ei näköjään enää?

Minä voisin jättää suomen vaikka tältä istumalta jos haluaisin. Minä voin sen tehdä taloudellisesti. Voisin elää loppuelämän makeasti tekemättä mitään. Olenpa sitä harkinnutkin. En vaan voi sitä tehdä. Jättäisinkö vanhempani? Jättäisinkö lapseni, vaimoni, veljeni, siskoni, ystäväni? En!

En olisi onnellinen yksin aurinkotuolissani siemaillen margaritoja. En voisi nauttia elämästä kun tietäisin mikä kusetus suomessa on meneillään. Olen onnellinen siellä missä on minun rakkaani ja ystäväni. Rakastan Suomea ja sen järviä, metsiä, erämaita ja myös suomalaisia ihmisiä. Vannoinpa kerran sotilasvalankin? Tietääkseni sitä ei ole purettu?

Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

aino

Halveksin Kokoomusta ja sen mentaliteetin omaavia ihmisiä kuin... (no, ei tule edes mitään mieleen... niin halviksittavaa.)

En edes noteerannut jotain sauliniinistöä Suomen Presidenttinä ennen tätä lausuntoa. On aika helvetin hienosti sanottu, että me suomalaiset voimme karttaa näitä isänmaamme pettureita.

Jos ollaan samassa veneessä kehdosta hautaan, niin sitten ollaan. Muuten kaikki on kaupan.

"Viekää mummot ja vaarit.... me myydään ihan kaikki. Riippuu vaan hinnasta. Ollaan sen tason luusereita." T. Kokoomus

jka

"Minusta [olisi] kovin paikallaan, että kaikki jotka suunnittelevat näin tekevänsä jossain elämänsä vaiheessa kertoisivat siitä vähän etukäteen. Osaisimme sitten karttaa

Itse olen kertonut kaikille jotka ovat viitsineet vähänkään kuunnella että olen jo 20 vuotta sitten suunnitellut näin tekeväni ja näin olen sen jälkeen korttini pelannutkin. Eipä ole kukaan alkanut karttamaan, päinvastoin. Olen saanut muutaman muunkin innostumaan asiasta.  Sale jatkanko vielä tätä kertomista. Sinulta loppuu viimeisetkin veronmaksajat jos jatkan.

Nuivake

EUssa on ihmisten, palveluiden ja tuotteiden vapaa liikkuvuus. Tosin, vaikuttaisi ettei koske suomalaisia.
Ei mulla muuta.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Emo

"Minusta olisi kovin paikallaan..."  Mitä halvatun mongerrusta tuon presidentiksi huudetun käppänän suomenkielikin oikein on?

Olisi kovin kiva jos Äijä Turhantärkeä  edes puhuisi normaalisti. Mutta kun ei, pitää omaa asemansa korostaen vielä väännellä äidinkieltäkin niin kovin erikoiseksi, että varmasti rahvas ymmärtää puhujan kovin erityislaatuisuuden.

Ensin oli Tavja, nyt on Kovin. Saadaanko seuraavaksi Änkyttäjä?

Aimo Räkä

Olisiko yrittäjien yhteinen viesti tämä: "Meistä olisi kovin paikallaan, että kaikki maat jotka suunnittelevat älytöntä verotusta ja aikovat pöhöttää julkista sektoria jossain vaiheessa kertoisivat siitä vähän etukäteen. Osaisimme sitten karttaa ja viedä pääomat muihin maihin."
sopimaton ja väärä

Kerttu Täti

Quote from: Risto A. on 18.08.2015, 11:21:02Se ei ole ihme, että Suomessa ei mennä tavallisilla kulutustuotteilla eurooppalaisille markkinoille. Ei sosialistit yksinkertaisesti osaa, ei halua opetella, kun voi byrokratiaakin käyttää.

Tässä mielessä, pidän muuten ihan positiivisena Venäjän kaupan sakkaamista. Ehkä tällä kerralla menisi jakeluun, kun viimeksi kyseisen kaupan romahduttua ei opittu mitään.
Voisi olla korkea aika suomalaisille opetella markkinatalouden ABC ja heittää marxistinen hevonpaska roskiin. Sitten suunta läntisille markkinoille. Logistiikka pelaa ihan hyvin, nykyaikana ei tarvita hevospeliä enää. Laiva- ja lentorahti toimii ihan sujuvasti.

Totta, Suomi kärsii edelleen länsimarkkinoilla Venäjän markkinoiden erilaisuudesta noin tuotteiden kilpailukykyisyyden suhteen. Eikös se mene niin, että venäjlle lanseeraamisessa vaikuttavat henkilösuhteet, lännessä kilpaillaan tuotteilla, noin karkeasti jaoteltuna?

Mutta vaikka keskusliikemonopolisimi yms - Keskustaan kääntäisin katseeni myös ja varsinkin tässä - ja sitä tukeva byrokratia, niin ei sitä yksistään voi syyttää. Yrittäjiltä puuttuu taitoa, näkemystä, yhteistyökykyä - resurssien ohella toki varmaankin. Kun käy pääkaupungissa vierailevilla maakuntamarkkinoilla tai vaikka Sotkan huonekaluliikkeissä ja sen jälkeen Ruotsissa ja Ikeassa on aika selvää mikseivät suomalaiaset kulutustuotteet menesty Euroopassa ja miksi ruotsalaiset myyvät about kaikkea lihapullista naisten halpistoppeihin, huonekaluista työkaluihin. Ne suomalaiset ovat aivan sysirumia ja/tai epämuodikkaita räpellyksiä, joilla ei ole minkäänlaista haluttavuutta onnistuttu rakentamaan. Tätä useat yrittäjät eivät osaa, ollaan aivan kuutamolla siitä miten tuote ja brändi rakennetaan, mikä kiinnostaa. Jos joukossa on ulkonäöltään laadukasta ja/tai hengeltään muodikasta ja kiinnostavaa niin ei osata muodostaa yhteenliittymiä joissa resurssit, markkinointi ja  brändäys/muodonantotaito yhdistyisivät. Poislukien nämä jotkut suomalaisen muotoilun tai teknologian huipputuotteet, mutta ne eivät edusta masssakulutustavaroita.

Oma epäilykseni on että pääomien puutteen lisäksi monet yrittäjät ovat aivan liian konservatiivisia, ennakkoluuloisia ja nurkkakuntaisia kyetäkseen luomaan tuotteille haluttavia muotoja ja brändejä Euroopan markkinoilla. Venjänkaupan pelisäännöt ovat sopineet paljon paremmin.

Pöllömestari

Quote from: Emo on 20.08.2015, 09:50:45
"Minusta olisi kovin paikallaan..."  Mitä halvatun mongerrusta tuon presidentiksi huudetun käppänän suomenkielikin oikein on?

Olisi kovin kiva jos Äijä Turhantärkeä  edes puhuisi normaalisti. Mutta kun ei, pitää omaa asemansa korostaen vielä väännellä äidinkieltäkin niin kovin erikoiseksi, että varmasti rahvas ymmärtää puhujan kovin erityislaatuisuuden.

Ensin oli Tavja, nyt on Kovin. Saadaanko seuraavaksi Änkyttäjä?
Turun/Varsinais-Suomen murteelta kuulostaa. Edesmennyt isoäitini (syntynyt myöskin Salossa) käytti usein tuota "kovin paikallaan" -termiä. Itselle hämäläisenä kaikki muut suomen kielen murteet kuulostavat enemmän ja vähemmän mongerrukselta mutta eipä ole haitannut. Naapureistani virolaisen puhe on välillä ymmärrettävämpää kuin kainuulaisen.