News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-07-16 Kaleva: Kaappauskulttuuri kitkettävä alkuunsa

Started by Eve, 21.07.2009, 16:57:38

Previous topic - Next topic

Eve

Kaappauskulttuuri kitkettävä alkuunsa.

"Perheet lähettävät suomalaistuneet nuoret takaisin vanhempiensa kotimaahan, koska eivät hyväksy lastensa länsimaalaistumista. He eivät koe tehneensä mitään väärää, vaan ajattelevat toimineensa lastensa parhaaksi.

Myös suomalaiset voivat katsoa peiliin ja omaksua omia tapojamme ja kulttuuria kunnioittaen avoimen asenteen muualta tulleisiin.
"

Lauseet täysin irti kontekstista, osataan sitä meidänkin puolella. Lukekaa koko juttu, niin valkenee se ns. punainen lanka, jos tuossa jutussa sitä alunperinkään oli.
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.

Jatu

Quote from: elviira on 21.07.2009, 16:57:38
Lauseet täysin irti kontekstista, osataan sitä meidänkin puolella. Lukekaa koko juttu, niin valkenee se ns. punainen lanka, jos tuossa jutussa sitä alunperinkään oli.

Itse en oikein ymmärtänyt koko juttua. Hyvin oli ristiriitaista ja mitään konkreettista ei esitetty. Keskityttiin sen sijaan - kuten tavallista - voivotteluun ja tyhjänpäiväisyyksiin.

Mitä mahdetaan esimerkiksi tarkoittaa seuraavalla lauseella?

QuoteMyös suomalaiset voisivat katsoa peiliin ja omaksua omia tapojamme ja kulttuuria kunnioittaen avoimeen asenteen muualta tulleisiin.

Ei oikein auennut. Todetaan että suomalaisiin tapoihin ja kulttuuriin kuuluu olennaisesti avoin suhtautuminen toiseuteen, mutta käsketään kuitenkin ensin katsomaan peiliin.

Huumoriarvoa kirjoituksella sen sijaan oli. Pari kohtaa nimittäin nosti väkisin naamalle leveän virnistyksen:

Quote"Muumien kadonneissa lapsissa on onnellinen loppu. Vaiherikkaiden tapahtumien jälkeen vanhemmat löytävät hyvissä voimin ja vahingoittumattomana."

Quote"Viranomaisilta onkin lupa odottaa muumimaisen jämäköitä ja neuvokkaita toimia nuorten kaapausten purkamiseksi ja lasten palauttamiseksi takaisin Suomeen."
- On se vaan kauheaa jos on alkoholismia perheessä.
- Juu, muistan kun ensi kertaa näin äitini juovan..
- Niin.. Humalassa tulee helposti vilauteltua.

SK

Ensimmäinen asia joka pistää silmään on se, että lapsia lähetetään takaisin kotinmaahansa? Herää kysymys, mitä asioita he ovat paossa? Jos lähtömaassa on sota ja muita levottomuuksia, niin kuka uskaltaisi lähettää lapsensa sinne? Jos he ovat tulleet pakoon nälkää ja köyhyyttä, niin miksi he lähettävät lapsiaan nälkään ja köyhyyteen? Jos he ovat tulleet tänne henkilökohtaista vainoa pakoon, niin miksi he lähettävät lapsensa kärsimään samoista vainoista? Johtopäätöksenä on se, että nämä lapsen postittajat eivät tarvitse mitää turvapaikkaa, vaan heidät voitaisiin palauttaa lähtömaahan, jos sinne voidaan palauttaa lapsiakin!

Syy: Perheet eivät hyväksy länsimaalaistumista! Miksi helvetissä he sitten itse ovat tulleet länsimaihin? Puhutaan kotouttamisesta, ja kaikesta muusta. Yrittäkää tässä nyt sitten kotouttaa, kun mamut ovat vetäneet käsijarrun päälle ja pelkästään hankaloittavat asiaa.

En tiedä mitä rikoslaki sanoo asiaan, jos minä postittaisin oman lapseni vastoin hänen tahtoaan vaikka Argentiinaan serkkunsa luokse. Mutta olen aivan varma, että jonkilainen kohu asiasta nousisi ja minulle häkki heilahtaisi. Jos poliisi epäilee tämänkaltaista touhua, niin vanhemmat kuulusteluun ja kysymys: "Missä on lapsesi?" Jos vanhemmat eivät muka tiedä, niin mitä se kertoo heistä? Millainen on sellainen vanhempi, joka ei tiedä, missä alaikäinen lapsensa on ollut monta kuukautta? Kyllä vanhemmat asian tietävät, mutta jos eivät kerro, niin vaihtoehdot ovat mielestäni nämä: A) Jos he ovat Suomen kansalaisia, niin vankila. B) Jos he eivät ole Suomen kansalaisia, niin karkotus välittömästi.

QuoteMyös suomalaiset voivat katsoa peiliin ja omaksua omia tapojamme ja kulttuuria kunnioittaen avoimen asenteen muualta tulleisiin. Kun maahanmuuttajaa ja uussuomalaista kohdellaan normaalin naapurin tapaan, ehkäistään syrjäytymistä.
Asia sysätään taas suomalaisten syyksi. Vaikka minä kuinka katson peiliin ja kuinka kunnoitan kulttuureja, niin en voi mitään, jos Ali lähettää lapsensa Somaliaan oppimaan merirosvokulttuuria. Ei ole minun syy.

Kyllä minä ainakin hyväksyn täysin sen, jos naapurini palvoo vaikka wicca-noitaa tai Ari Koivusta. Ymmärrän hänen kulttuuriaan ja uskontoaan. Mutta jos hän alkaa tehdä niiden varjolla rikollisia tekoja, niin sitä en hyväksy.

"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Tank U

Kotouttamiseen meneekin paljon enemmän aikaa ja rahaa, kuin Thors Asteroid arvioi. :roll:

Ensin Suomeen ja kun Ali parka on liikaa Suomalainen lähetetään Ali takasin Somaliaan oppimaan takaisin omaa kulttuuria. Kun Ali on taas valmis, niin eikun Suomeen taas oppimaan maan tavoille :P ja tienamaan The Valtion palkkalistoille.

Tätäkö Asteroidi tarkoitti monikulttuurisuuden rikastumisella. Rikastetaan Somput ja saavat lähetellä edestakaisin lapsiaa siihen maahan, josta lähtivät pakoon kurjuutta ja väkivaltaa... 

Nyt kyllä mättää Asteroidien ja Thorssien ajatuskuviot tosissaan.... ???
Inter Arma Silent Leges

tapio

Mirja ei oikein tiennyt, miten päin asettuisi, kun toisaalta pitää olla suvaitsevainen ja toisaalta kannattaa valistuksen arvoja. Lopulta paras keino on syyttää suomalaista yhteiskuntaa. Emme ole vieläkään antaneet kaikkeamme varsinaisten hyväksi ;D
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Ano Nyymi

Quote from: tapio on 21.07.2009, 23:10:27
Mirja ei oikein tiennyt, miten päin asettuisi, kun toisaalta pitää olla suvaitsevainen ja toisaalta kannattaa valistuksen arvoja. Lopulta paras keino on syyttää suomalaista yhteiskuntaa. Emme ole vieläkään antaneet kaikkeamme varsinaisten hyväksi ;D

Lopullinen ratkaisu ongelmaan on se että me suomalaiset, ihan jokainen, islamisoidumme ja otamme käyttöön islamistiset "arvot".

Maa siinä tosin menee köyhäksi ja muuttuu vaaralliseksi paikaksi elää, joten seuraavaksi joutuisimmekin pohtimaan mistä maasta hakisimme turvapaikkaa.

Slussenin sissi

Quote from: Ano Nyymi on 21.07.2009, 23:16:19

Lopullinen ratkaisu ongelmaan on se että me suomalaiset, ihan jokainen, islamisoidumme ja otamme käyttöön islamistiset "arvot".

Maa siinä tosin menee köyhäksi ja muuttuu vaaralliseksi paikaksi elää, joten seuraavaksi joutuisimmekin pohtimaan mistä maasta hakisimme turvapaikkaa.

Jaa-a. Jos tää Suomikin islamisoituu, niin loppuu varmaan tiettyjen ihmisryhmien valittaminen siitä että suomalaismies hakkaa ja tappaa. Ei ole nimittäin enää mahdollisuutta julkisesti valittaa asiasta. Sitäkö tässä <pistä-tähän-inhokkiryhmäsi-nimi> ajaa takaa, että jumalauta näillä lakeuksilla ei Jum..All..Budd..Thoria pilkata ja nainen hiljaa kirkossa!?

Vaikka oon VHM, niin ketuttaa hieman että osa kansakunnastamme kaivaa kuoppaa itselleen. Tosin toi artikkelin kirjoittaja nyt vaan näyttäis olevan ulalla, ei tiedä minne päin kumartelis ja pyllistäis.

SK

Quote from: Ano Nyymi on 21.07.2009, 23:16:19

Monet ovat miettineet Islantia. Tosin sekin on nyt jäämässä EUn jalkoihin, laman vuoksi. Itse olen miettinyt Firmassa taistelua loppuun asti, tai sitten treffejä rkn kanssa.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria