News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-08-13 MTV: Autoilijan kiilaama pyöräilijä on kuollut - kuljetttaja pidätett

Started by Maailmanmies, 13.08.2015, 17:56:22

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen


Zoroaster

Quote from: Onkko on 16.08.2015, 22:59:22
Quote from: M.K on 16.08.2015, 22:52:34
Quote from: läskisika on 16.08.2015, 20:41:02
Ei käsien väri voi noin paljon muuttua. Ihan tahallista on tuo valkaisu. Ruotsissahan toi on jo arkipäivää.

Kerropa enemmän, linkkiä tai yms? Ihan vain alkoi kiinnostamaan.

Esimerkiksi http://avpixlat.info/ on ottanut nimensä siitä että lehdistössä "valkopikselöitiin" ulkomaaneläviä jotka tekivät rötöksiä. Eka esimerkki minkä löysin on tämä https://swedishsurveyor.files.wordpress.com/2015/02/vitpixling_85301244.jpg
Tunnetuin esimerkki on päinvastainen eli kun Time tummensi kansikuvaansa O.J. Simpsonin naaman. Ja edelleen kehotan ottamaan sen foliohatun päästä ja katsomaan tätä kuvaa: http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=102734.0;attach=44930;image

Peltipaita

Quote from: Zoroaster on 16.08.2015, 22:38:24
MTV3:n toimittaja Salla Vuorikoski twitterissä:
"Epäillyllä on kyllä ihan suomalaiskansallinen nimi, mutta ehkä sekin on jossain salaliittomenoissa vääryydellä kaapattu. @Aku__Ankka"
Kuvankäsittelyfoliohattuilijat voivat sitten tästä tuijottaa tovin oikeaa säärtä (kättäkin näkyy vähän):
http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=102734.0;attach=44930;image

Hyvä jos ei ole manipuloitu.Se että epäillään, johtuu median epäluotettavuudesta. Joten hyvä mediaväki, teillä on ongelma.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

läskisika

Quote from: Zoroaster on 16.08.2015, 23:22:42
Quote from: Onkko on 16.08.2015, 22:59:22
Quote from: M.K on 16.08.2015, 22:52:34
Quote from: läskisika on 16.08.2015, 20:41:02
Ei käsien väri voi noin paljon muuttua. Ihan tahallista on tuo valkaisu. Ruotsissahan toi on jo arkipäivää.

Kerropa enemmän, linkkiä tai yms? Ihan vain alkoi kiinnostamaan.

Esimerkiksi http://avpixlat.info/ on ottanut nimensä siitä että lehdistössä "valkopikselöitiin" ulkomaaneläviä jotka tekivät rötöksiä. Eka esimerkki minkä löysin on tämä https://swedishsurveyor.files.wordpress.com/2015/02/vitpixling_85301244.jpg
Tunnetuin esimerkki on päinvastainen eli kun Time tummensi kansikuvaansa O.J. Simpsonin naaman. Ja edelleen kehotan ottamaan sen foliohatun päästä ja katsomaan tätä kuvaa: http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=102734.0;attach=44930;image

Sori. Vaihdoin foliohatun ohuempaan malliin. Mutta edelleenkin, tätä on Ruotsissa tehty, siksi en ota foliohattua kokonaan päästä.

J.M

Quote from: aino on 16.08.2015, 23:05:52
Rekkakuskit ja bussikuskit = huonoimmat kuskit.

Minun asiakkaani ovat useasti kiitelleet hyvästä ja turvallisesta kyydistä. Miten tämä ristiriita selitetään? Joko a) en ole bussikuski, b) asiakkaani valehtelevat minulle, c) määrittelemme huonouden aivan eri tavalla tai d) jokin muu. Minkä valitset? Ja sitten jatkokysymys. Jos olet vielä sitä mieltä, että rekka- ja bussikuskit ovat huonoimpia, niin ovatko asiakkaani sitten vain todella vähään tyytyväisiä, kun kuitenkin kehuvat kyytiä hyväksi, olkoonkin, että sen suoritti kuskien pohjasakkaan kuuluva?

En pidätä hengitystäni vastausta odotellessa, nämä minun kyselyni tuppaavat olemaan monesti niin vaikeita, että jään ilman vastauksia...
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

M.K

Quote from: J.M on 16.08.2015, 23:51:55
Quote from: aino on 16.08.2015, 23:05:52
Rekkakuskit ja bussikuskit = huonoimmat kuskit.

Minun asiakkaani ovat useasti kiitelleet hyvästä ja turvallisesta kyydistä. Miten tämä ristiriita selitetään? Joko a) en ole bussikuski, b) asiakkaani valehtelevat minulle, c) määrittelemme huonouden aivan eri tavalla tai d) jokin muu. Minkä valitset? Ja sitten jatkokysymys. Jos olet vielä sitä mieltä, että rekka- ja bussikuskit ovat huonoimpia, niin ovatko asiakkaani sitten vain todella vähään tyytyväisiä, kun kuitenkin kehuvat kyytiä hyväksi, olkoonkin, että sen suoritti kuskien pohjasakkaan kuuluva?

En pidätä hengitystäni vastausta odotellessa, nämä minun kyselyni tuppaavat olemaan monesti niin vaikeita, että jään ilman vastauksia...

En ole koskaan tajunnut sitä, että miksi jotkut kiittävät bussikuskeja turvallisesta kyydistä. Jotenkin outoa. On aika itsestäänselvää, että kyyti on turvallinen, etenkin lyhyitä matkoja matalilla nopeuksilla ajavissa taajamabusseissa. Aivan kuin koko ajan on oletus, että bussi kaatuu jonnekin ojaan tai ties vaikka tippuu eritasoliittymästä kehätielle. Kaukobusseissa tälläisen lätinän ymmärrän juuri ja juuri, tai oikeastaan en niissäkään.

Maailmanmies

Quote from: CaptainNuiva on 16.08.2015, 23:07:35


Suomalainen liikennekulttuuri tulee muuttumaan hiljakseen ja turvattomaan suuntaan, sen takaa tulijoiden käsitys oikeasta ja väärästä sekä monikultti.


Juu, ja sitten tästä saa kantisväestö osansa, kun Liikenneturva ja liikenteeseen keskittynyt Poliisihallituksen turhamunaosasto alkavat päivitellä lisääntyneitä kolareita ja autolijoiden piittamattomuutta vaikka oikeasti kaikki liikenteessä(kin) tapahtunut on pelkkää jatkumoa monikulttuurisille kohtaamisille.

Kari Kinnunen

Hehe, liikenne, asia jonka ainutlaatuisia asiantuntijoita ovat Suomalaiset. Asiantuntijuuden heille suo velkavolvo taikka osamaksuooppeli. :D

Velkavolvon ja liisinkipemarin kuskia parempia asiantuntijoita ovat ehkä vain tuninkitojotatoukat. :D

J.M

Quote from: M.K on 17.08.2015, 00:02:19
En ole koskaan tajunnut sitä, että miksi jotkut kiittävät bussikuskeja turvallisesta kyydistä. Jotenkin outoa.

Oletusarvona saisi joka kuskilla olla se, että turvallisesti viedään perille, vaikka sitten oltaisiin myöhässä. Valitettavasti näin ei aina ole. Jospa nämä turvallisesta kyydistä kiittäjät osoittavat sen, että arvostavat enemmän turvallista kyytiä kuin minuutilleen oikeaa perilletuloaikaa. Ehkä. Tai sitten se on ihan kohteliaisuutta kuskia kohtaan. Mene ja tiedä.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Rikastaja

Quote from: M.K on 17.08.2015, 00:02:19
Quote from: J.M on 16.08.2015, 23:51:55
Quote from: aino on 16.08.2015, 23:05:52
Rekkakuskit ja bussikuskit = huonoimmat kuskit.

Minun asiakkaani ovat useasti kiitelleet hyvästä ja turvallisesta kyydistä. Miten tämä ristiriita selitetään? Joko a) en ole bussikuski, b) asiakkaani valehtelevat minulle, c) määrittelemme huonouden aivan eri tavalla tai d) jokin muu. Minkä valitset? Ja sitten jatkokysymys. Jos olet vielä sitä mieltä, että rekka- ja bussikuskit ovat huonoimpia, niin ovatko asiakkaani sitten vain todella vähään tyytyväisiä, kun kuitenkin kehuvat kyytiä hyväksi, olkoonkin, että sen suoritti kuskien pohjasakkaan kuuluva?

En pidätä hengitystäni vastausta odotellessa, nämä minun kyselyni tuppaavat olemaan monesti niin vaikeita, että jään ilman vastauksia...

En ole koskaan tajunnut sitä, että miksi jotkut kiittävät bussikuskeja turvallisesta kyydistä. Jotenkin outoa. On aika itsestäänselvää, että kyyti on turvallinen, etenkin lyhyitä matkoja matalilla nopeuksilla ajavissa taajamabusseissa. Aivan kuin koko ajan on oletus, että bussi kaatuu jonnekin ojaan tai ties vaikka tippuu eritasoliittymästä kehätielle. Kaukobusseissa tälläisen lätinän ymmärrän juuri ja juuri, tai oikeastaan en niissäkään.
Miksi ravintolassa kiitetään hyvästä ruuasta? Onko oletus, että ravintoloissa on pahaa ruokaa?

Mitä tulee bussi/rekkakuskeihin, he ovat varmasti keskiarvoa parempia. Jos itse olisin ammattiautoilija olisin varmasti päivittäin jonkun hesan hipsterin kurkussa kiinni, kun suhailevat pyörillään miten sattuu. Tai jos joutusin päivittäin katselemaan pienikullisten bemarikuskien itsemurhaohitteluja, varmasti kiilaisin jonkun idiootin ojaan.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

M.K

Quote from: Rikastaja on 17.08.2015, 00:13:56
Quote from: M.K on 17.08.2015, 00:02:19
Quote from: J.M on 16.08.2015, 23:51:55
Quote from: aino on 16.08.2015, 23:05:52
Rekkakuskit ja bussikuskit = huonoimmat kuskit.

Minun asiakkaani ovat useasti kiitelleet hyvästä ja turvallisesta kyydistä. Miten tämä ristiriita selitetään? Joko a) en ole bussikuski, b) asiakkaani valehtelevat minulle, c) määrittelemme huonouden aivan eri tavalla tai d) jokin muu. Minkä valitset? Ja sitten jatkokysymys. Jos olet vielä sitä mieltä, että rekka- ja bussikuskit ovat huonoimpia, niin ovatko asiakkaani sitten vain todella vähään tyytyväisiä, kun kuitenkin kehuvat kyytiä hyväksi, olkoonkin, että sen suoritti kuskien pohjasakkaan kuuluva?

En pidätä hengitystäni vastausta odotellessa, nämä minun kyselyni tuppaavat olemaan monesti niin vaikeita, että jään ilman vastauksia...

En ole koskaan tajunnut sitä, että miksi jotkut kiittävät bussikuskeja turvallisesta kyydistä. Jotenkin outoa. On aika itsestäänselvää, että kyyti on turvallinen, etenkin lyhyitä matkoja matalilla nopeuksilla ajavissa taajamabusseissa. Aivan kuin koko ajan on oletus, että bussi kaatuu jonnekin ojaan tai ties vaikka tippuu eritasoliittymästä kehätielle. Kaukobusseissa tälläisen lätinän ymmärrän juuri ja juuri, tai oikeastaan en niissäkään.
Miksi ravintolassa kiitetään hyvästä ruuasta? Onko oletus, että ravintoloissa on pahaa ruokaa?

Mitä tulee bussi/rekkakuskeihin, he ovat varmasti keskiarvoa parempia. Jos itse olisin ammattiautoilija olisin varmasti päivittäin jonkun hesan hipsterin kurkussa kiinni, kun suhailevat pyörillään miten sattuu. Tai jos joutusin päivittäin katselemaan pienikullisten bemarikuskien itsemurhaohitteluja, varmasti kiilaisin jonkun idiootin ojaan.

Ravintolassa saada pahaa, väärää tai muutoin odotusten vastaista ruokaa on huomattavasti yleisempää kuin se, että taajamabussi joutuu onnettomuuteen.

Maija Poppanen

Quote from: aino on 16.08.2015, 23:05:52
Rekkakuskit ja bussikuskit = huonoimmat kuskit.

Jos puhutaan venäläisistä rahtareista tai tummista bussikuskeista, voin yhtyä tuohon. En missään nimessä muuten.

Jos rekka on sun puskurissa kiinni, häpeä, ota vihjeestä vaari ja koita painaa sitä kaasua hiukan lähemmäs normaalinopeutta, tai väistä pientareelle ja sovi itses kanssa, että käytät linkkaria ens reissulla.

Veikko

Quote from: J.M on 16.08.2015, 23:51:55
Quote from: aino on 16.08.2015, 23:05:52
Rekkakuskit ja bussikuskit = huonoimmat kuskit.

Minun asiakkaani ovat useasti kiitelleet hyvästä ja turvallisesta kyydistä. Miten tämä ristiriita selitetään? Joko a) en ole bussikuski, b) asiakkaani valehtelevat minulle, c) määrittelemme huonouden aivan eri tavalla tai d) jokin muu. Minkä valitset? Ja sitten jatkokysymys. Jos olet vielä sitä mieltä, että rekka- ja bussikuskit ovat huonoimpia, niin ovatko asiakkaani sitten vain todella vähään tyytyväisiä, kun kuitenkin kehuvat kyytiä hyväksi, olkoonkin, että sen suoritti kuskien pohjasakkaan kuuluva?

En pidätä hengitystäni vastausta odotellessa, nämä minun kyselyni tuppaavat olemaan monesti niin vaikeita, että jään ilman vastauksia...

D) kiitän, koska mamma opetti minua olemaan kohtelias. En, tosin, kiitä huonosta kyydistä - tai teen sen niin liioitellusti, että tyhminkin ymmärtää sen ... kettuiluksi.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

valla_valla

QuoteHelsingin käräjäoikeus salasi pyöräilijän kuoliaaksi ajaneen autoilijan juttua koskevat asiakirjat lauantaisessa vangitsemisoikeudessa poliisin pyynnöstä.

Tutkintaa johtavan rikoskomisario Pekka Seppälän mukaan tekijän henkilöllisyyttä ei ole salattu, vaan tarkoitus on varjella jutun myöhempiä todistajia tiedotusvälineiden kautta julki tulevilta yksityiskohdilta

– Me haluamme niin sanotusti neitseellisiä todistajia, Seppälä kuvaa.

Puolustusasianajaja ei vastustanut poliisin pyyntöä.

Seppälä kiistää, että epäiltyä olisi haluttu suojata tapauksen muissa kansalaisissa nostattamalta raivolta.

– Sitä ei ole kysymys, hän vakuuttaa.

Vangittu on pääkaupunkiseudulla asuva, noin 35-vuotias mies ja Suomen kansalainen.

Oikeudessa käytetty rikosnimike surma on tapon lievin muoto.

Jutun salaamistahan on pyytänyt poliisi eikä epäilty. Poliisin salaushalu tarkoittaa jutun mukaan sitä, että jos juttu ei ole salainen, olisivat esitutkintapöytäkirjat julkisia ja sitä kautta julkisuuteen pääsee tietoa, mitä oikeastaan tapahtui.

Kummallista kuitenkin on se, että jokainen juttuun osallinen saa kyllä esitutkintapöytäkirjat ja sieltä tiedon asioista mitä kukin  on sanonut ja nähnyt jne.

Eli johtopäätös on, että poliisi ei ole kuullut vielä kaikkia todistajia ja siksi juttu salataan.

M.K

Quote from: valla_valla on 17.08.2015, 00:36:24
QuoteHelsingin käräjäoikeus salasi pyöräilijän kuoliaaksi ajaneen autoilijan juttua koskevat asiakirjat lauantaisessa vangitsemisoikeudessa poliisin pyynnöstä.

Tutkintaa johtavan rikoskomisario Pekka Seppälän mukaan tekijän henkilöllisyyttä ei ole salattu, vaan tarkoitus on varjella jutun myöhempiä todistajia tiedotusvälineiden kautta julki tulevilta yksityiskohdilta

– Me haluamme niin sanotusti neitseellisiä todistajia, Seppälä kuvaa.

Puolustusasianajaja ei vastustanut poliisin pyyntöä.

Seppälä kiistää, että epäiltyä olisi haluttu suojata tapauksen muissa kansalaisissa nostattamalta raivolta.

– Sitä ei ole kysymys, hän vakuuttaa.

Vangittu on pääkaupunkiseudulla asuva, noin 35-vuotias mies ja Suomen kansalainen.

Oikeudessa käytetty rikosnimike surma on tapon lievin muoto.

Jutun salaamistahan on pyytänyt poliisi eikä epäilty. Poliisin salaushalu tarkoittaa jutun mukaan sitä, että jos juttu ei ole salainen, olisivat esitutkintapöytäkirjat julkisia ja sitä kautta julkisuuteen pääsee tietoa, mitä oikeastaan tapahtui.

Kummallista kuitenkin on se, että jokainen juttuun osallinen saa kyllä esitutkintapöytäkirjat ja sieltä tiedon asioista mitä kukin  on sanonut ja nähnyt jne.

Eli johtopäätös on, että poliisi ei ole kuullut vielä kaikkia todistajia ja siksi juttu salataan.

Ei tässä vaiheessa puhuta vielä mistään esitutkintapöytäkirjoista, sen huomaat jo siitä kun luet yllä olevan jutun. Kysymys on poliisin esitutkinnan aikana julkisuuteen tulevista yksityiskohdista. On muuten aika kummallista, että tätä salaamista halutaan käyttää tällaisessa rikostyypissä ja juuri nyt. Harvoin muita kuin raiskaus- ja seksuaalirikosjuttuja salataan esitutkintaviheessa. Tämä tapaushan antaa jatkossa luvan salata lähes kaikki rikosjutut.

-PPT-

Quote from: Ajattelija2008 on 16.08.2015, 23:08:01
http://www.hs.fi/m/kaupunki/a1439693168959?jako=7001b7b06c51ef05caf241ff66bec406&ref=tf_iHSisboksi-mobiili&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-mobilesite
HS:n artikkelissa bussinkuljettajan nimi on Sergei.

Viherpipertäjiltä menee aivot solmuun kun pyöräilijät ja julkinen joukkoliikenne ovat keskenään tukkanuottaisilla; varmasti vaikea päättää kumman puolella olisi.

valla_valla

Quote from: M.K on 17.08.2015, 00:49:12
Quote from: valla_valla on 17.08.2015, 00:36:24
QuoteHelsingin käräjäoikeus salasi pyöräilijän kuoliaaksi ajaneen autoilijan juttua koskevat asiakirjat lauantaisessa vangitsemisoikeudessa poliisin pyynnöstä.

Tutkintaa johtavan rikoskomisario Pekka Seppälän mukaan tekijän henkilöllisyyttä ei ole salattu, vaan tarkoitus on varjella jutun myöhempiä todistajia tiedotusvälineiden kautta julki tulevilta yksityiskohdilta

– Me haluamme niin sanotusti neitseellisiä todistajia, Seppälä kuvaa.

Puolustusasianajaja ei vastustanut poliisin pyyntöä.

Seppälä kiistää, että epäiltyä olisi haluttu suojata tapauksen muissa kansalaisissa nostattamalta raivolta.

– Sitä ei ole kysymys, hän vakuuttaa.

Vangittu on pääkaupunkiseudulla asuva, noin 35-vuotias mies ja Suomen kansalainen.

Oikeudessa käytetty rikosnimike surma on tapon lievin muoto.

Jutun salaamistahan on pyytänyt poliisi eikä epäilty. Poliisin salaushalu tarkoittaa jutun mukaan sitä, että jos juttu ei ole salainen, olisivat esitutkintapöytäkirjat julkisia ja sitä kautta julkisuuteen pääsee tietoa, mitä oikeastaan tapahtui.

Kummallista kuitenkin on se, että jokainen juttuun osallinen saa kyllä esitutkintapöytäkirjat ja sieltä tiedon asioista mitä kukin  on sanonut ja nähnyt jne.

Eli johtopäätös on, että poliisi ei ole kuullut vielä kaikkia todistajia ja siksi juttu salataan.

Ei tässä vaiheessa puhuta vielä mistään esitutkintapöytäkirjoista, sen huomaat jo siitä kun luet yllä olevan jutun. Kysymys on poliisin esitutkinnan aikana julkisuuteen tulevista yksityiskohdista. On muuten aika kummallista, että tätä salaamista halutaan käyttää tällaisessa rikostyypissä ja juuri nyt. Harvoin muita kuin raiskaus- ja seksuaalirikosjuttuja salataan esitutkintaviheessa. Tämä tapaushan antaa jatkossa luvan salata lähes kaikki rikosjutut.

Vangitsemisoikeudenkäynti pidetään kahden viikon välein aina kahdeksi viikoksi kerrallaan ja nämä istunnot voivat olla läpihuutoja, kuten isoissa jutuissa, joissa kakkua tulee varmasti. Mutta kinkkisissä jutuissa asiota voidaan kiännellä ja viännellä aika lailla. Itse juttuahan siellä ei vielä käsitellä vaan vangitsemisen perusteita. Poliisi  voi joutua näyttämään oikeudelle esim. jotain näyttöä vangitsemisvaatimuksen perusteeksi jne, Tässä vaiheessa tietyt asiat saattavat sitten vuotaa ulos ja esim julkisuuteen, joka vaikuttaa mahdollisesti todistajien lausuntoihin, joita vielä ei ole kuultu. Siitä tässä on kysymys, Tuo vuoto haluttiin tukkia.

Mutta on totta, että kyseessä on äärimmäisen harvinainen tapaus, jossa liikeennerikkomusjuttu salataan ja ylipäätään vangitseminen.

Toisaalta kun pohtii tekonimikettä, surma, niin se antaa viitteen, että uhrilla ja tekijällä oli jotain yhteistä. Heidän välillä on jokin pikku linkki, joka tekee jutusta surman, eikä tapon tai kuolemantuottamuksen. SE ON TÄMÄN JUTUN A JA O.

Rikosnimikkeet menevät ylhäältä alas: murha, tappo, surma, kuolemantuottamus. Murha suunniteltu teko, jossa uhri halutaan tietoisesti hengiltä. Tappo on pikaistuksissa tehty teko, jossa esim. riidan seurauksena henkilö mäiskii toisen hengiltä. Tarkoitus ei varsinaisesti ollut tappaa, mutta tunteet kuohahtivat yli ja sillä kylmä. Kuolemantuottamus voi sitten olla ihan vahinko. Puhtaimmillaan se on huolimattomuuttaan tehty suojatien ylittäjän päälle ajo auringon häikäistessä ja voipa se olla myös tappelun seurauksena toisen kuolema. Tarkoitus ei missään nimessä ollut tappaa, vaan kurmoottaa uhria vähän, mutta tämä sattui kuolemaan.

Surma tulee siis tapon ja kuolemantuottamuksen väliin. Koska nimikettä käytetään aika harvoin sen hahmottaminen voi olla vaikeaa. Mieleen tulee esim mahdollinen esimerkki, että pyöräilijä olisi näyttänyt autoilijalle keskaria ja tämä olisi hertsannut ja ikäänkuin kiilannut pyöräilijää. Tarkoitus ei ole ollut tappaa, eikä varsinaisesti vahingoittaakaan,vaan jotenkin ehkä vähän näyttää, että haista sinä vittu, ja juttu ei mennyt kuitenkaan putkeen. Pyöräilijä jäi alle ja kuoli. Silminnäkijähän kertoo, että teko näytti tahalliselta.


Jotain tämän tapaista sieltä tulee esiin.

Oami

Quote from: wjp on 16.08.2015, 21:31:15
Kyllä  se vaan on niin että polkurattaat  kuuluisi kieltää taajama-alueella tai ainakin kaupunkien keskusta-alueilla. Ovat vaarallisia. Eivät sovellu mitenkään muun liikenteen nopeuteen- liian nopeita jalankulkuväylille ja liian hitaita ajokaistoille. Lisäksi käyttäjiltä ei vaadita minkään sortin liikennesääntöjen tuontemusta, järjestä puhumattakaan. WanhaP
P.S. Akropatia ja muu komeljanttariurheilu suljetuille alueille tai osastoille ;)

Ihan hyvin mahtuvat ajoradalle. Mahtuuhan sinne jopa autoja. Eivät ole liian hitaita kunhan vaan autoilijat osaavat varoa.

Silti, pyörätie on paras ratkaisu.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Mikko pa

Eli nimi on tilauksessa,minä tai junes julkaistaan se heti kun lähettävät.eipä tarvitse enempää spekuloida.itse veikkaan ihan kantista...
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

-PPT-

Onneksi mopoautot eivät ole pk-seudulle pesiytyneet. Porissa ne on jokin omituinen buumi; joka paikassa pärisemässä.

Velmu


Aika erikoista, että kun yksi puupäinen autoilija tönäisee tahallaan pyöräilijän raivopäissään nurin molemminpuolisten käsimerkkien esittelyn jälkeen, niin 850 puupäistä pyöräilijää päättää ottaa haltuunsa Mannerheimintien Kiasmasta Tullinpuomiin raivostuttaakseen lisää autoilijoita.

TV-kuvista päätellen pyöräilijöiden ylihidas maleksiminen koko maallepäin johtavan Mannerheimintien ajoradan valloittaen oli käsittämätön mielenilmaisu "pyöräilyn puolesta". Aivan kuin sen tarkoituksena olisi ollutkin provosoida lisää vihaa ja aiheuttaa lisää vaaraa. Ja niinhän siinä sitten tapahtuikin.

elven archer

Quote from: Velmu on 17.08.2015, 07:48:39
TV-kuvista päätellen pyöräilijöiden ylihidas maleksiminen koko maallepäin johtavan Mannerheimintien ajoradan valloittaen oli käsittämätön mielenilmaisu "pyöräilyn puolesta". Aivan kuin sen tarkoituksena olisi ollutkin provosoida lisää vihaa ja aiheuttaa lisää vaaraa. Ja niinhän siinä sitten tapahtuikin.
Sitä kutsutaan mielenosoitukseksi. Onko sinulla jotain sellaisia vastaan? Poliisisaattueessa menevästä kulkueesta ei pitäisi olla varaa, eikä siitä ollutkaan. Bussista näytti olevan, kun sen kuski toimi aika oudosti. Ja menetti uutisen mukaan malttinsa ja siitähän oikein soppa syntyi. Ja kun mietitään koko kulkueen tarkoitusta, niin...

Miettisin sinuna omia asenteitasi, kun näet pyöräilyturvallisuudesta huolissaan olevien ihmisen tarkoituksena olevan lisävihan provosoinnin.

siviilitarkkailija

Quote from: Velmu on 17.08.2015, 07:48:39
TV-kuvista päätellen pyöräilijöiden ylihidas maleksiminen koko maallepäin johtavan Mannerheimintien ajoradan valloittaen oli käsittämätön mielenilmaisu "pyöräilyn puolesta". Aivan kuin sen tarkoituksena olisi ollutkin provosoida lisää vihaa ja aiheuttaa lisää vaaraa. Ja niinhän siinä sitten tapahtuikin.
:facepalm:

Sitten kun Velmusta aika jättää, voit pyytää saattoväkeä ajamaan kilpaa mahdollisimman lujaa. Tavallaan mielenkiintoinen kokeilu jossa nähdään se miten lujaa ihmiset on ko tilassa valmiita ajamaan. Kaikesta päätellen ET ole kovinkaan monasti marssinut isommassa letkassa saati ajanut poliisin valvomassa suljetussa ryhmässä. Homma menee niin että POLIISI joka on ryhmän kärjessä määrää vauhdin, johon ison ryhmän on mukauduttava. Ja perässä on toinen POLIISI joka varmistaa että ryhmä pysyy kasassa. Jono sattuneesta syystä pysähtelee ja hidastaa kun mukaan tulee "Velmuja" jotka kisaavat vaikka sitten muistomarsseilla päästääkseen itse ekana maaliin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Dharma

Aika paljon puhetta näistä yksittäistapauksista, mutta samalla jää kokonaisuus piiloon. Pyöräily on aikuisten oikeasti sikavaarallista. Suomessa pyöräily, vaikka täysin marginaalinen suhteessa muihin liikkumismuotoihin, johtaa Liikenneturvan tiedottaman arvion mukaan noin 20 000 sairaalahoitoa vaativaan käyntiin vuosittain. Tanska, jossa pyöräilyn volyymit ovat 10x Suomen onnettomuusmäärä on 17 500 eli hyvin kontrolloituna pyöräilyn onnettomuustiheys on saatu pudotettu noin kymmenesosaan, mutta on silti täysin hallitseva onnettomuustilastoissa.

Pyöräilijöiltä puuttuu lisäksi liikennevakuutus, joten vahingot maksetaan vähintään epätarkoituksenmukaisesti, tehottomasti ja/tai toisten kustannuksella.

Perusongelma on se, että tarvittaisiin kolme erillistä väylää: autot, pyörät ja jalankulkijat sekä kaikille näille liikennesääntöjen valvonta. Tämä olisi periaatteessa mahdollista, mutta tulisi valtavan kalliiksi, sillä pyöräilijöiden volyymi on niin pieni, että maan arvon uhraaminen heille tulee todella kalliiksi. Esimerkiksi yksi pyöräilykerta Mannerheimintien päästä päähän maksaa kymmeniä euroja veronmaksajille menetettynä maan käyttöarvona parkkipaikkoina.

Pyöräilyn kieltäminen kantakapungissa olisi kustannustehokkain ratkaisu, joka samalla lisäisi jalankulkijoiden viihtyvyyttä.

VH

Vangittuna on Pasi R, eli arvailut taustaisuudesta voi lopetella.
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Man in a Suit

Quote from: -PPT- on 17.08.2015, 07:04:19
Onneksi mopoautot eivät ole pk-seudulle pesiytyneet. Porissa ne on jokin omituinen buumi; joka paikassa pärisemässä.

On niitä täällä pääkaupungin "laitamilla" aikas paljonkin. Eipä silti, 40-60 KM nopeusalueella nuo eivät sinänsä aiheuta tientukkoa (ainakaan kovin pahaa) ja jotkut mopoautoilijat on jopa ihan fiksuja ja puikkaavat bussipysäkille tietä antamaan kun letkaa syntyy.

Sitten on se toinen puoli mopoautoilijoita joilla ei valitettavasti ole liikennesäännöt ja/tai liikenteen lukeminen hallussa. Viikonloppuna melkein koristelin autoni keulan mopoautolla joka tuli liikenneympyrään minun siinä jo ollessa ja edetessä, luuli ilmeisesti että liikenneympyrään tulijalla on jotenkin etuajo-oikeus  ;D mutta onhan noita tavallisiakin autoilijoita jotka törttöilee. Tosin mopoautot huomattavasti useammin, on aika rento meininki liikennesääntöhin joillakin mopostelijoilla.

Jos ihan rehellisiä ollaan, minusta osa mopoautojen aiheuttamaan lisääntynyttä liikenneriskiä tulee myös muista autoilijoista jotka päättävät esim 60 alueella ohittaa mopoauton huolimatta siitä että on vastaantulevaa liikennettä (tätä näkee yllättävän usein). Onhan se mopoauto kapea vempele mutta ei se niin kapea ole että mahtuisi 3 rinnan.

Huolimatta siitä että hiukan ymmärränkin mopoautostelijoita, kunhan tuo vekara on oikeassa iässä se on valitavana joko normaali mopo tai saa kävellä. Mopoautoa ei tähän perheeseen osteta.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Dharma

Mitä yleisesti liikenteeseen tulee, niin juttelin asiasta lontoolaisten tuttujeni kanssa, jotka nauroivat partaansa Wienin ruuhkille, jotka taas ovat aivan eri luokkaa kuin Helsingin. Helsingissä kuitenkin on onnistuttu tekemään minimaalisesta ongelmasta maksimaalinen. Sellaista pikkukylän pulinaa.

Siirtyminen bussista polkupyörän käyttäjäksi kasvattaa vakavan onnettomuuden riskin Iso-Britanniassa 60-kertaiseksi ja autosta polkupyörään 30-kertaiseksi. Jos tätä ei yhteiskuntasuunnittelija tai pyöräilijä tajua, niin oma on vikansa. Itse en antaisi omien lasteni pyöräillä muualla kuin pyöräteillä ja mieluiten liikutaan autolla kaikkialle. Myös Helsingin keskustassa.

RP

Quote from: Markus Bunders on 17.08.2015, 08:46:09Suomessa pyöräily, vaikka täysin marginaalinen suhteessa muihin liikkumismuotoihin, johtaa Liikenneturvan tiedottaman arvion mukaan noin 20 000 sairaalahoitoa vaativaan käyntiin vuosittain.
Iso luku. Onko sinulla lähde sille tarjolla?

QuoteEsimerkiksi yksi pyöräilykerta Mannerheimintien päästä päähän maksaa kymmeniä euroja veronmaksajille menetettynä maan käyttöarvona parkkipaikkoina.
Tehdyn kerto&jakolaskun tekijät?

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Dharma

Pyörätien voi aina muuttaa parkkipaikaksi. Yksi parkkiruutu on 5,5 metriä, joten kilometrille niitä menee 181. Mannerheimintie on noin 5,5 km pitkä. Otetaan 10 % pois katualueiden takia, joten 5 km. 180 parkkipaikkaa tuottaisi markkinavuokralla 150 e/paikka/kk, mistä tulee  181*5*150*12 = 1 629 000 euroa vuokratuloa per vuosi.

Siitä sitten jakamaan tuota summaa per pyöräilykerta! Aika äkkiä siitä tulee kymppejä varsinkin, jos lasketaan per pyöräilty km, mikä on oikea tapa laskea maan arvoa ja siten pyörätien kustannusta.

Tätä ei muuten kukaan muu ole koskaan julkisesti laskenut kuin minä. Ja kuitenkin laskevat hirveästi sitä, miten kannattavaa pyöräily on.  ;D ;D ;D

Dharma

QuotePyöräilyonnettomuudet

Pyöräilykuolemien vähentymiseen ovat vaikuttaneet erityisesti taajamanopeuksien alentaminen, kevyen liikenteen väylien kehittäminen sekä kypärän käytön lisääntyminen.

Keskimäärin 21 pyöräilijää kuolee ja 820 loukkaantuu vuosittain. Kuolemaan johtaneista pyöräilyonnettomuuksista kaksi kolmesta tapahtuu moottoriajoneuvon kanssa. Pyöräilijöiden kuolemantapauksista yli puolet ja loukkaantumisista yhdeksän kymmenestä tapahtuu taajamissa. Miehiä menehtyneistä on kaksi kolmesta, mutta loukkaantumisia tapahtuu yhtä paljon miehille ja naisille. Kaikista kuolleista pyöräilijöistä neljä kymmenestä on yli 64-vuotiaita. Loukkaantumisriski on suuri myös 10–14-vuotiailla pyöräilijöillä.

Puutteet tilastoinnissa vaikeuttavat loukkaantuneiden pyöräilijöiden määrän arviointia. Sairaalatilastojen ja väestöhaastatteluiden perusteella on arvioitu, että vuosittain loukkaantuu noin 30 000 pyöräilijää. Suurin osa poliisin tilastoista puuttuvista onnettomuuksista on pyöräilijöiden yksittäisiä kaatumisia tai suistumisia.

Yli 70 % pyöräilijöiden henkilövahingoista tapahtuu risteyksissä – erityisesti kärkikolmiollisissa risteyksissä. Näkemäesteet lisäävät huomattavasti onnettomuuden riskiä pyörätien ja ajoradan risteyksessä.

https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/pyorailijat