News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-08-08 HS: Rantala: Soini suositteli Immoselle matkustelua

Started by VilleJ, 08.08.2015, 10:52:55

Previous topic - Next topic

VilleJ

Soini suositteli Immoselle matkustelua – kannattaako kuollutta lääkitä?

Ammattimatkaajana kiinnitin huomioni siihen, että perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on suositellut kansanedustaja Olli Immoselle lääkkeeksi rasismiin reppureissaamista: "näkee vähän maailmaa".

Aluksi ajattelin, että Immosen asenteiden muokkauksen kannalta matkailu on yhtä hyödyllistä kuin kuolleen lääkitseminen – niin monta kulttuurišokin järkyttämää, reppuselkäistä umpirasistia olen matkoillani kohdannut.

......

Parasta vastalääkettä siihen on ollut matkailu. Erilaisuuden kohtaaminen on johtanut väistämättä siihen, että olen joutunut ymmärtämään muitakin näkökulmia kuin omani.

Juuri matkailijalla on mahdollisuus nousta uskomusten ja yleistysten yläpuolelle ja kyseenalaistaa luutuneet käsityksensä.

Nöyrä, uteliaan ihmettelevä ja toisen ihmisen mahdollisimman tasavertaisena näkevä asenne ei pelkästään muuta maailmaa, vaan voi pelastaa sen.

En usko, että kukaan on parantumaton rasisti. Kerrankin olen siis samaa mieltä kuin Soini: reissuun vaan, Immonen. Mutta kotiinpaluun suhteen ei mitään kiirettä.
http://www.hs.fi/matka/a1438915916414

Taitaa olla niin, että hc-paikoissa matkustelu muuttaa ihmisen lopulta "itsetuhoiseksi" sosialistiksi. Itsetuhoiseksi siinä mielessä, että kotiin tultuaan, täytyy tuhota myös oma maa, ikään kuin myötätunnosta maailman kurjuutta kohtaan. Madventureksen tyypit ovat olleet tietenkin kommunisteja alusta asti, mutta Armanille kävi samalla tavalla seuratessaan poikien jalan jälkiä. Boldaukset minun.

Micke90

Tuollaiset kirjoitukset vain kiihdyttävät kyseisen roskalehden levikin laskua.

Emo

Quote from: Micke90 on 08.08.2015, 10:53:53
Tuollaiset kirjoitukset vain kiihdyttävät kyseisen roskalehden levikin laskua.

Jatkossa Soinin uudet mölinät kuten myös Soinin vanhojen aivopierujen muistelu vain kiihdyttävät persujen kannatuksen laskua...  Ikään kuin tässä itse kukin ei oli matkustellut ja usea hommalainen kirjoittelelee peräti pysyväisemmästi ulkomailta.

Itselleni matkustelu ja ulkomailla asuminen on kirkkaimmin osoittanut, millainen valhekupla on Suomen "toimiva terveydenhuolto" ja Suomen hyvinvointivaltio yleensäkin, tavallisen alkuperäissuomalaisen näkökulmasta katsoen. Ja näin olivat asiat jo 1990-luvulla, nykyään kuilu on tietysti revennyt entistä ammottavammaksi. Mitään hyvää en oppinut muslimeista tai neekereistä. Oliko huonot opettajat, keihin matkoillani törmäsin?

kuhlmey

Joo mene Immonen ulkomaille syömään ötököitä, niin ymmärrät paremmin erilaisuutta ja osaat sitten suvaita ötökänpopsijoiden yhteiskunnallisia ja ihmisoikeudellisia näkökohtia.

guest8096

QuoteNöyrä, uteliaan ihmettelevä ja toisen ihmisen mahdollisimman tasavertaisena näkevä asenne ei pelkästään muuta maailmaa, vaan voi pelastaa sen.
Miten voi pelastaa maailman? Tuohan juuri tuhoaa maailman. Mitä se uteliaana ihmetteleminen auttaa, jos ei tunnusta tosiasioita ja tarvittaessa muuta käsityksiään ja tekojaan niiden mukaan? Miksi muut pitäisi nähdä tasavertaisina, jos he eivät ole sitä? Eikö olisi parempi nähdä heidät sellaisina kuin he ovat?

Haplotaxida

QuoteParasta vastalääkettä siihen on ollut matkailu. Erilaisuuden kohtaaminen on johtanut väistämättä siihen, että olen joutunut ymmärtämään muitakin näkökulmia kuin omani.

Eittämättä näin, mutta kysymys kuuluu, että miten paljon niitä muita näkökulmia voidaan monikulttuuriseksi koettavassa yhteiskunnassa suvaita ja hyväksyä, yhteiskunnan ja muiden jäsenien taholta, esim. naisten ja lasten aseman suhteen.

On ihan eri asia ymmärtää näkökulmia paikallisesti, vieraassa maassa, että kulttuurissa.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Rikastaja

QuoteParasta vastalääkettä siihen on ollut matkailu. Erilaisuuden kohtaaminen on johtanut väistämättä siihen, että olen joutunut ymmärtämään muitakin näkökulmia kuin omani.
Matkailyn myötä on ainakin itselle avautunut, kuinka helvetin hienosti rakennettu suomalainen yhteiskunta on/oli.

Suomeen on saatu rakennettua käytännössä ilman luonnonvaroja yksi maailman parhaiten toimivista valtioista tyhjästä. Täällä huippuluokkaa ovat, tasa-arvo, BKT ja koulutus. Korruptio ja rikollisuus on(oli) todella vähäistä. Tämä kaikki onnistui ilman kehitysmaiden kulttuurin rikastajia.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Bellerofon

Niinpä niin. Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla. Monet poliitikoista ovat vilpittömästi tekemässä hyvää, mutta osaaminen ei riitä ja liiallinen empatia vie pohjan vaikeilta päätöksiltä. Poliitikon pitäisi pystyä laittamaan Suomen etu kaiken muun edelle. Siinä työssä joutuu vaikeisiin tilanteisiin joutuu laittamaan vaakakuppiin inhimillisyyttä ja taloudellisuutta. Laitetaanko kaksi miljoonaa lasten hyvinvointiin vai tuottavaan sijoitukseen, jolla voidaan jatkossa taata lasten hyvinvointi, johon nyt ei ole varaa. Aina pitäisi yrittää tehdä paras mahdollinen ratkaisu ison ryhmän kannalta vaikkakin se aiheuttaisi ensin erittäinkin ikäviä tilanteita pienelle ryhmälle. Tätä kykyä ei tunnu olevan nykyajan johtavilla poliitikoilla tai yleisesti julkisen vallan käyttäjillä. Vallan vahtikoira on lihava porsas, joka nostaa tikun nokkaan "immoskohuja" vaikka aidosti vaikeita asioita pitäisi käsitellä. Rasismi on oikeasti tässä maassa niin olematon murhe, että täytyy olla jokin yhteinen sopimus, että asiaa pidetään yllä. 5 miljoonaisesta kansasta satunnainen ihminen on kokenut rasismia ja vielä pienempi osa on sitä nähnyt. Kansantaloudellisesti esimerkiksi vähäinen liikunta, tupakointi, alkoholinkäyttö, ruokatottumukset, lihavuus, masennus ja hoitojonot ovat esimerkiksi monta dekadia suurempia ongelmia, mutta näistä puhutaan vain satunnaisesti. (En moralisoi nimim. hieman ylipainoinen, vähän liikuntaa harrastava, mutta grillauksesta ja viineistä tykkäävä satunnainen polttelija)
Mutta summa summarum, se että matkustaa ja näkee surkeutta ja hätää, aiheuttaa sen, että tuska saa kasvot ja on entistä vaikeampi tehdä vaikeita päätöksiä. Uskon, että rauhanajan ja kriisiajan syklit johtuvat jotenkin siitä, että kriisiaikana priorisoidaan massoja ja näiden sukupolvien vanhentuessa priorisoidaan yksilöä, kunnes ollaan taas tilanteessa, jossa joudutaan priorisoimaan massoja.

Mika

Kyllä voi olla taas väsynyttä juttua.  Matkustelu saattoi avartaa näkemyksiä vielä joskus +50 vuotta sitten, kun televisiota tai internetiä ei vielä ollut olemassa, ja vain harva oli käynyt Ruotsia kauempana ulkomailla.  Jos nykyään vähänkään seuraa eri medioissa tarjolla olevaa informaatiotulvaa, tietää aika tarkkaan millaista eri puolilla maailmaa on, ja millaisia ihmisiä siellä asuu. Matkustelu yleensä vahvistaa olemassa olevia käsityksiä, mutta ei muuta peruskäsitystä juuri mihinkään suuntaan.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

ISO

Quote from: VilleJ on 08.08.2015, 10:52:55

Parasta vastalääkettä siihen on ollut matkailu. Erilaisuuden kohtaaminen on johtanut väistämättä siihen, että olen joutunut ymmärtämään muitakin näkökulmia kuin omani.

En usko, että kukaan on parantumaton rasisti. Kerrankin olen siis samaa mieltä kuin Soini: reissuun vaan, Immonen. Mutta kotiinpaluun suhteen ei mitään kiirettä.

Sen verran on varmaan hyvä antaa palautetta näille nokkelille sanasepoille, jotka ruotii Suomalaisten rasismia ja maahanmuuttokrittisyyttä, että tuollainen vittuileva, äidillinen/isällinen opettajamainen neuvominen ei auta tippaakaan. Me ollaan täällä Suomessa sellaisia että tuollaista sontaa kun heittelee menemään, vaikka itsestä tuntuu vahvalta, niin lopputulos on päinvastainen.

Me tiedetään ihan itte mitä me halutaan ja mitä me ajatellaan, tuollaisella neuvomisella vaan suututtaa loputkin, ne jotka vielä miettii mitä mieltä oli.

Nokkeluusopisteitä noilla kirjoituksilla saa varmaan yliopistopiireissä, ja muitten laitostuneitten kokoontumisajoissa, ei oikeassa elämässä, ei Suomalaisilta.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

hattiwatti

Parasta on siirtää toisesta ketjusta tähän näin:

http://hommaforum.org/index.php/topic,42076.msg1944941.html#msg1944941

Quote from: detonator on 08.08.2015, 02:37:46
Vahteran kommentit konduktööritapauksesta.

"Minä, minä, minä, olen parempi kuin te muut (suvaitsevaisten iltasatu)
VR:n konduktööri oli antanut R-junassa rasisminvastaisen kuulutuksen. "Minun mielestäni rasismi kumpuaa vähäosaisuuden kokemuksesta, työttömyydestä, yksinäisyydestä ja väärästä tiedosta."

Yle ja Hesari ovat väittäneet vuosia, että maahanmuuttokriittisyys johtuisi tietämättömyydestä, kokemusten puutteesta, huono-osaisuudesta, ties mistä. Media vetää yhtäläisyysmerkit rasismille ja maahanmuuttokriittisyydelle. Jos konduktööri olisi oikeassa, eikö meidän pitäisi ensin korjata vähäosaisuus, työttömyys ja yksinäisyys. On varsin päätöntä lähteä korjaamaan näitä vakavia ongelmia tuomalla maahan lisää vähäosaisia ja työttömiä. No ehkä he eivät ole yksinäisiä, koska klaaneissa on kaverit.

Mutta olisiko niin, että juuri suvaitsevaisuus johtuu tietämättömyydestä ja kokemusten puutteesta. Kuinka paljon suvaitsevaisuus johtuu puhtaasti itsekkyydestä: mitä enemmän kotoutettavia maahanmuuttajia Suomeen tulee, sitä paremmin maahanmuutosta palkkansa saavat voivat. Ja sitä turvallisempi työpaikka heillä on.

Eivätkö juuri joukkoraiskaukset, pesäpallomailoilla tehdyt pahoinpitelyt ja selvästi laittomin perustein haetut turvapaikat ja laittomasti Suomeen tulo, johda maahanmuuttokriittisyyteen. (lisäys lukijan palautteesta) Myös tänne tulijoiden omat asenteet suomalaisia kohtaan ovat liian usein negatiivisia. Monet tänne tuodut kulttuuripiirteet eivät kerta kaikkiaan sovi Suomeen. (lisäys loppu) Eli he, jotka näkevät syyllisiä vain kantasuomalaisissa, ovat täysin tietämättömiä siitä, mitä ympärillä tapahtuu.

Pahinta on surkea ymmärrys taloudesta, tai oikeastaan sitä ei lainkaan ole suvaitsevaisilla. Monet maahanmuuttajat luulevat, että Suomessa on taikaseinä, josta riittää rahaa kaikille. Sanoihan yksi afrikkalainen Suomeen halunnut taannoin, että Suomessa on parempi elää kun siellä voi elää ilmaiseksi. Tuon vielä ymmärtää, mutta sitä ei, että suomalaiset virkamiehet ja toimittajat luulevat, että rahaa riittää kaikille tänne tuleville ja niillekin, jotka EU meille siirtää.

Minä olen maahanmuuttokriittinen juuri sen takia, että olen sentään jotaskin nähnyt kulkiessani reppumatkoilla 120 maassa, joista parikymmentä mustassa Afrikassa. Juuri siksi, että olen tutkinut väestöennusteita. Juuri siksi, että olen sisäistänyt väestönkasvun syyt, esimerkiksi tapaamalla 170 lapsen isän. Juuri siksi, että olen laskenut vuosia maahanmuuton hintaa Suomelle. Juuri siksi, että olen tavannut matkoillani luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä ja ystävystynyt joidenkin heistä kanssa. Juuri siksi, että olen kokenut naisten surkean aseman Afrikassa heidän itsensä kertomana.

Rakastan Afrikkaa, ja sen moninaisia kulttuureja. Mutta en missään nimessä halua, että Afrikka (ja lähi-idän muslimimaat) tuodaan Suomeen. Oma mielipiteeni ei ainakaan johdu kokemusten puutteesta eikä tietämättömyydestä."

Hämeenlinnan Oraakkeli

Oikeassahan tämä sukunimikaimani on. Hyvä esimerkki 30-40 luvuilta on se että jos muu eurooppa olisi suhtautunut natsihallintoon yhtä avoimesti kuin poliittiseen islamiin tänä päivänä niin toinen maailmansota olisi vältetty.

Kulttuurirealisti

Quote from: VilleJ on 08.08.2015, 10:52:55
Quote from: RantalaNöyrä, uteliaan ihmettelevä ja toisen ihmisen mahdollisimman tasavertaisena näkevä asenne ei pelkästään muuta maailmaa, vaan voi pelastaa sen.

Miten se sen pelastaa, tarkkaan ottaen? Voin hyvin lähteä siitä, että Burundin tai Ugandan ihmiset ovat ihmisoikeusmielessä tasavertaisia meikäläisen kanssa, mutta se ei tarkoita että uskoisin keskimääräisen burundilaisen kykenevän rakentamaan yhtä teollisesti/taloudellisesti tehokkaan ja sujuvasti toimivan yhteiskunnan kuin naapurin Pekka tai Hans. Tasavertaisuuksia on monenlaisia.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Foundation

Etkö sinä muuta ongelmaa näe kuin monikulttuurisuuden. Luulisi kun olet pienen lapsen isä, sinulla olisi lapsilisistä ja neuvoloista asiaa, mutta ei, sinä ajat yhtä raidetta. Ei mulla muuta.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Ernst

Quote from: ISO on 08.08.2015, 11:46:15

Me tiedetään ihan itte mitä me halutaan ja mitä me ajatellaan, tuollaisella neuvomisella vaan suututtaa loputkin, ne jotka vielä miettii mitä mieltä oli.

Nokkeluusopisteitä noilla kirjoituksilla saa varmaan yliopistopiireissä, ja muitten laitostuneitten kokoontumisajoissa, ei oikeassa elämässä, ei Suomalaisilta.

Ylimieliseen ja opettavaiseen positioon ei kannattaisi itseänsä lukita, vaikka miten suvaitsisi vaikka omia satiaisiaan. Kansanvalistuksen ajat olivat ja menivät. Tyhmyys ja tietämättömyys löytyvät nykyään hyvin yllättävistä paikoista. Esimerkiksi Timo Soinin päästä, kun neuvoo tutustumaan maailmaan matkailemalla niitä, jotka ovat oppineet matkoillaan tarkkanäköisesti enemmän kuin Timo I Suuri irlantilaisessa luostarissa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Jani Rantala on 08.08.2015, 11:53:53
Oikeassahan tämä sukunimikaimani on. Hyvä esimerkki 30-40 luvuilta on se että jos muu eurooppa olisi suhtautunut natsihallintoon yhtä avoimesti kuin poliittiseen islamiin tänä päivänä niin toinen maailmansota olisi vältetty.

Niin, natsihallintoa olisi nykyoppien mukaan pitänyt suvaita ja sen yksitäistapausongelmia ei olisi saanut yleistää.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Chew Bacca

Periksessä matkailuaiheinen kysely kaikille kivenkoville sadisteille, rasisteille ja fasisteille. Avartuiko maailmalla muukin kuin kukkaro?

hattiwatti

^^ Minulle ainakin tuli kivenkova vakaumus pienen etnisesti homogeenisen kansallisvaltion ylivertaisuudesta kierrettyäni enemmän monikulttuurisia seutuja. Ja varsinkin kun sieltä on ollut vieraita eri tarkoituksiin täällä, jotka ovat kovin ihastuineita Suomalaiseen elämänmenoon kuin ekologiaankin. Lisäksi rotutietoisuuteni on kasvanut kun kokenut aidosti rasistisia paikkoja joissa omat ugrilaispiirteeni kovan kehun aiheena. Sen koettuaan tuntuu oudolta katsella kotimaamme katunäkymiä, missä taas nuorille naaraille on indoktrinoitu niin hollywood-populaarikulttuurin kuin suvaitsevaisuuskasvatuksenkin kautta, että negroidi partneri on paras mahdollinen lisääntymiskumppani. Mielestäni koko edellämainittu ryhmä tulisi lähettää saamaan asennekasvatusta eteläisen pallonpuoliskon rotutietoisille ja rasistisille vyöhykkeille - se aiheuttaisi terveen muutoksen suomalaiseen demografiaan.

Ajattelija2008

Riku Rantala matkustakoon siis Irakiin ja Syyriaan ja raportoikoon sieltä monikulttuurin ihanuuksista.

Blanc73

Hesari punavihreitten idealistien pilaama lehti. YLE on nyt saman syöpäkasvaimen uhrina.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

no future

Quote from: Ajattelija2008 on 08.08.2015, 14:11:42
Riku Rantala matkustakoon siis Irakiin ja Syyriaan ja raportoikoon sieltä monikulttuurin ihanuuksista.
Suomen ja Irakin/Syyrian väliin mahtuu about kaikilla mittareilla mitattuna n. 200 muutakin maata.

Sibis

Koko matkailu-busines perustuu ihmisen haluun kokea muita kulttuureita. Itsekin olen "pikkuisen" kierrellyt ja todennut hyviä ja huonoja puolia.

En ikinä halua kohdata jatkuvasti monikulttuuria kotimaassani!

Vierailijat toki ovat tervetulleita kunhan eivät lausu taikasanaa asylum!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

guest8096

Mitä järkeä matkustelussa olisi, jos joka maassa tulisi vastaan samanlainen monikulttuurisuus kuin kotimaassa?

Alkuasukas

Rantalasta on tullut(?) vastenmielinen maailmanhalaaja. Ekan kauden ohjelmat oli rautaa, nämä kolumnit ovat oksukamaa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Eino P. Keravalta

Ei nykyisin tarvitse enää matkustaa mihinkään: meillä on täällä Suomessa yli 300 000 ulkomaalaista ja määrä kasvaa joka päivä. Nämä ulkomaalaiset kyllä näyttävät meille, millaista on heidän kulttuurinsa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jack

Matkustaminen ulkomaille muistuttaa armeijan käymistä.

Alussa tuntuu, että kaikki on omituista tai jopa täysin hullua ja järjetöntä. Parin viikon totuttelun jälkeen alkaa tuntua siltä, että kaikki on niin kuin pitääkin. Siviiliin päästessä on kasvanut ajatukseen, että kaikella oli tarkoitus. Muutaman vuoden kuluttua tajuaa, että kaikki oli sittenkin enimmäkseen hullua ja järjetöntä.

Koska on kyse henkilökohtaisista mielikuvista, ei voida sanoa, mikä niistä on oikea. Jokainen on oikea silloin, kun se tuntuu oikealta. Käsitykset voivat muuttua. Omatkin. Monikulttuurisuushihhulista voi tulla patavanhoillinen rasisti. Rasistista voi tulla "suvis". Ateistista voi tulla muslimi. Kaikki on mahdollista.

Kun suhtautuu asioihin avoimesti ja ennakkoluulottomasti, ei ehkä tarvitse tehdä radikaaleja käännöksiä ajattelussaan ja käsityksissään uuden tiedon takia. Totuus on usein jossakin äärikantojen välissä.

Goman

Quote from: Frida Hotell on 09.08.2015, 10:05:57
Mitä järkeä matkustelussa olisi, jos joka maassa tulisi vastaan samanlainen monikulttuurisuus kuin kotimaassa?

Juuripa niin.  Jo nyt ollaan tilanteessa jossa globalisaaatio on edennyt siihen pisteeseen että joka puolella maapalloa vastassa on samat kaupalliset palvelut ja tuotemerkit. Autot, vaatteet, pikaruoka, musa, samaa ylikansallista mössöä on k a i k k i a l l a .
Ainoa syy matkustaa jonnekin on vanhat paikallisen monokulttuurin tuottamat muistomerkit, rakennukset ja maisemat (ja tietysti ilmasto). Jossain saattaa vielä olla jotain jäänteitä jostain paikallisesta ruokakulttuurista joka ei vielä ole brändätty jonkun ylikansallisen ketjun globaaliksi tuotteeksi.

Globalisaatio ja monikulttuurisuus ei todellakaan tee mistään maasta 'mielenkiintoista' , kuten Tiina R väittää.

Maailma oli mielenkiintoinen vielä silloin kun kaikki baijerilaiset pukeutuivat nahkahousuihin, ja kaikilla hollantilaisilla oli puukengät jalassa  ;D

Rantalan besserwisserismi on sitä luokaa että EVVK. Samaa voi sanoa siitä toisesta saarnamiehestä, Milonoffista.
Herrat ovat tehneet punavihreydestä itselleen elinkeinon ja ammatin. Leipäpappeja siis ovat he. Ei jatkoon. Eikä varsinkaan katselulistalle.