News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ajatuksia työmaalta.

Started by victoria, 09.08.2015, 09:36:20

Previous topic - Next topic

victoria

Olen tuossa mietiskellyt lapioinnin ohessa nykypäivän työelämää ja työläisen alisteista asemaa.. tarkemmin sanoen EK:n ja kokoomus-keskusta-akselin hyötynäkökohtia massamaahanmuutosta. Useissa työpaikoissa olen nähnyt kuinka tänäpäivänä työnantajapuoli on se saneleva puoli, sopimuksen muuttaja, määrääjä. Olen nähnyt kuinka ihmiset ovat töissä jossain kun on pakko, ei ole muuta työpaikkaa vaikka kuinka vituttaa vedätys. Ja nyt vielä asiat heikentyy kun juuri minunkin edustamaa melkein matalapalkka-alaa vaivaa työttömyys ja lapiointikykyisten massiiviset maahantulot.
so. työläisenä kannatan vahvaa liittotoimintaa ja vastustan paikallisia sopimuksia, koska se tarkoittaa poikkeuksetta heikompaa sopimusta kuin yleissitova sopimus. No, ydinasia tässä on se, että yleissitovat sopimukset mitätöityvät sillä hetkellä kun tietyn alan järjestäytyminen (liittoon kuuluminen) laskee alle 50%, eli nähdäkseni tässä on yksi suuri syy keskustan, rkp:n ja kokoomuksen mokutuskiimaan.