News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-08-05 TS: Monesta kulttuurista yhtä kohti

Started by Toni R Jyväskylästä, 05.08.2015, 19:39:24

Previous topic - Next topic

Toni R Jyväskylästä

KOLUMNI|Turun Sanomat4.8.2015 5:00|39
Korvanniemen mökkimme kainuulaisista maisemista on löydetty kivikautisia piityökaluja, kansainvaellusajan solkia ja Bysantin kultarahoja. Monikulttuurisuus, tuo kavala käärme Suomi-neidon povella, on kiemurrellut täälläkin jo vuosituhansien ajan.

Ei luulisi, että näin koleana kesänä tarvitsee kehottaa porukkaa panemaan jäitä hattuun, mutta syytä näyttää olevan. Olli Immosen Facebook-möläys oli typerä, mutta yhtä lailla älytöntä oli yrittää huutamalla estää toimittaja Matias Turkkilan puhe monikulttuurisuutta puolustavassa mielenosoituksessa.

Viikonlopun pikkutunneilla tehtyä päivitystä on turha alkaa väittämään harkituksi vedoksi perussuomalaisten puoluekokouksen alla, kuten muutama politiikan tutkija on intoillut.

Loputtomat rasisti- ja natsikortit voisi myöskin heittää mökkitakkaan sytykkeiksi. Epäilemättä kaikki natsit ovat kansallismielisiä, mutta kansallismielisyys ei vielä tee ihmisestä natsia. Ja pesunkestävä rasisti ei menisi Ollin tavoin naimisiin muslimitaustaisen maahanmuuttajan kanssa.

Presidentti Sauli Niinistö on toivonut kiihkotonta ja asiassa pysyvää keskustelua. Se ei onnistu, jos asioista ei puhuta samoilla nimillä. Kun kesämölinän keskipisteessä on monikulttuurisuus, jolle ei ole selkeää määritelmää, on helppo huutaa toistensa ohi.

Yhdelle laidalle monikulttuurisuus tarkoittaa sitä, että Suomi täyttyy mamuista, jotka elävät leveästi sossurahoilla, telkeävät pakkonaitetut vaimonsa koteihinsa, lähettävät poikansa Isis-taistelijoiksi Syyriaan ja itse lähtevät iltaisin raiskaamaan vaaleita Elovena-tyttöjä.

Kirjoitan tahallani törkeästi: näin ei sovi sanoa, mutta näin ajattelevista ei todellakaan ole puutetta Suomessa. Epäilemättä he peukuttavat Immoselle, mutta se ei tarkoita, että Immonen ajattelisi kuten he.

Toiselta reunalta löytyvät sitten ne, joiden mielestä jopa tyttöjen sukuelinten silpomisen vastustaminen on kulttuuri-imperialismia, länsimaalaista rasismia. Ihan totta. Olen itsekin keskustellut tällaisten monikultturellien kanssa.

Ja välissä on pitkä kirjo suhtautumisia. Tuskinpa kukaan vastustaa sellaisia monikulttuurisuuden ilmentymiä kuin tango, pizza ja amerikkalaiset tv-sarjat. Mutta pitäisikö vastustaa vanhoillisen Bahrainin rahoittamaa suurmoskeijaa? Ja onko sopivaa pohtia sitä, että joidenkin maahanmuuttajaryhmien rikollisuusaste on jopa kymmenkertainen kantaväestöön verrattuna?

Asioista on puhuttava suoraan, rehellisesti ja vilpittömästi. Ja niistä on puhuttava myös täysin eri mieltä olevien kanssa. Muuten ajaudutaan Ruotsin kaltaiseen pattitilanteeseen.

Yhden määritelmän mukaan monikulttuurisuus tarkoittaa eri kulttuurien tasa-arvoista rinnakkaiseloa. Maahanmuuttajien sallitaan tai heitä jopa kannustetaan muodostamaan omia selkeästi erottuvia etnisiä tai kulttuurisia yhteisöjään. Ymmärtääkseni juuri tämä on se Immosen ja monien persujen painajainen.

Arvatkaas mitä? Olen osittain samaa mieltä. Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä, mutta kannatan myös kulttuurien sulautumista yhteen. Saksa on varoittava esimerkki ghettoutumisesta, itseaiheutetusta kulttuuriapartheidista.

Pitkän päälle maailmassa voi olla vain yksi kulttuuri, ihmisen kulttuuri. Sihen ovat valikoituneet edeltävien kulttuurien parhaat puolet, ja sen runsaudesta jokainen voi valita oman elämänsä ainekset.

Aivan kuten me jo nyt voimme valita vahvan, urhean suomalaisen naurisruokavalion ja kansanlaulun sijaan nigirisushia ja Tinariwenin maailmanmusiikkia.

ESKO VALTAOJA

Linkki

Blanc73

Valtaojalta ihan ok juttua. Kulttuurimarxistiset piirit nyrpistelevät nenäänsä tuolle kirjoitukselle. Siitä puuttui estoton ksenofilia.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

onni4me

Aivan kuten me jo nyt voimme valita vahvan, urhean suomalaisen naurisruokavalion ja kansanlaulun sijaan nigirisushia ja Tinariwenin maailmanmusiikkia.

Sushia olen joskus syönyt japanilaisessa ravintolassa buffetpöydästä, mikä varmaan on yhdenlainen japanilaisen tradition nykytoteutus. Minulle se sopi helppona ja täyttävänä omien suosikkimakujen valikoimana.

Tuosta musiikista en tiedä, kun en paljoa musiikkia kuuntele. Lähinnä olen juuttunut vanhaan jazziin jonnekin 1950 -luvulle.

Valtaojalla taas menee hukkaan se todellisuus, että kun valitaan jokin kulttuuri valtaamaan meemitilaa Suomesta, ei siitä pääse eroon millään vaan sen kanssa pitää elää joka päivä. Hiukan kuin joutuisi syömään sushipöydästä sitä, mitä joku sattuisi lautaselle kasaamaan - joka päivä - kenties jopa pilaantuneena.

Nämä kelloni on Japanista (siellä tehdään myös hyviä ja halpoja kelloja), autoni on Saksasta (hyviä autoja) ja puutarhani puuntaimet ovat Suomesta (kestävät hyvin kotimaan oloja) ei saa minua vakuuttumaan, että tulisin nauttimaan äbäläwäbälästä erilaisin roihuavin autopaloin varustettuna. Minulla on valinnanvapaus kun hankin jotain. Miksi minulle tuputetaan jotain mitä en halua enkä tarvitse?

Ja ennen kaikkea - missä saisin äänestää tarvitaanko tälläistä 'kulttuurintuontia' laisinkaan? Ai, siitä ei saa äänestää vaan jossain on päätetty...vai silleen...mulla on unelma...ei maahanmuuttoa Suomeen...ei mulla muuta...
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Roope

Quote from: Esko Valtaoja
Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä, mutta kannatan myös kulttuurien sulautumista yhteen. Saksa on varoittava esimerkki ghettoutumisesta, itseaiheutetusta kulttuuriapartheidista.

Kannattaa ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä, vaikka Saksa on varoittava esimerkki? Varoittavia esimerkkejä on paljon enemmänkin, mutta eipä pysty Valtaoja mainitsemaan yhtään eurooppalaista maata, jossa maahanmuutto on onnistunut.

Valtaoja antaa ymmärtää, että Saksan maahanmuutto-ongelmat olisi voitu välttää ilman "itseaiheutettua kulttuuriapartheidia". Kuinka muka, kun samoja ongelmia ei ole pystytty välttämään muissakaan massamaahanmuuton maissa? Saksan virhe oli maahanmuuttajista tehtyihin vääriin oletuksiin perustunut maahanmuuttopolitiikka, eivät tehdyt tai tekemättä jätetyt kotouttamistemput.

Quote from: Esko ValtaojaPitkän päälle maailmassa voi olla vain yksi kulttuuri, ihmisen kulttuuri. Sihen ovat valikoituneet edeltävien kulttuurien parhaat puolet, ja sen runsaudesta jokainen voi valita oman elämänsä ainekset.

Valtaojan naiivi edistysusko olisi jossain toisessa yhteydessä nättiä, mutta se sopii erityisen huonosti maahanmuuttopolitiikan lähtökohdaksi. Maailma kun ei toimi noin. Eurooppaan eivät suinkaan valikoidu maailman eri kulttuurien parhaat puolet, vaan saamme vastaanottaa etenkin kehitysmaista muuttavien ihmisten myötä kohtuuttoman suuren osuuden kulttuurien pahimpia puolia. Eikä siitä runsaudesta valikoida itse, vaan siitä jaetaan kyselemättä kaikille.

Valtaojan optimismi on sitäkin kummallisempaa, kun hän myöntää itsekin olevansa täysin neuvoton islamin edessä. Kulttuurievoluutiossa henkiin jää vahvin, ei paras.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Sekasikiö

Quote from: Esko Valtaoja
Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä, mutta kannatan myös kulttuurien sulautumista yhteen. Saksa on varoittava esimerkki ghettoutumisesta, itseaiheutetusta kulttuuriapartheidista.
Olen ehkä naiivi, mutta tulkitsen lainauksen varoituksena islamista eli maahanmuuttoa kannattaisi hakea jostain muualta.

Onko enempi parempi?

Nikolas

Esko Valtaoja:

Eskon käsinukke:

Kannatan ehdottomasti 50 metristä hyppäämistä, mutta kannatan myös veteen osumista hyvässä tulokulmassa. Edellinen pellehyppääjä on varoittava esimerkki huonosta alastulosta, itseaiheutetusta sairaalareissusta.

Miksi moiseen vaaralliseen hullutukseen pitäisi kenenkään ryhtyä?

starsailor

Ihan positiivinen juttu, vaikka tuo yksi lause maahanmuuton lisäämisestä voi vähän särähtää korvaan. Eskolta voisi Matias & Co kysyä tarkennusta, että käykö lisää maahanmuuttoa mistä tahansa, vai olisiko järkevä valikoida esim. älykkäitä opiskelijoita/työntekijöitä ja/tai perhesyin tulevia, niin juttuhan voisi olla lopulta hyvinkin nuiva.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

onni4me

QuoteSaksa on varoittava esimerkki ghettoutumisesta, itseaiheutetusta kulttuuriapartheidista.

Vielä kun tietäisi, mitä näillä ilmaan heitetyillä käsitteillä halutaan sanoa.

A. Eri kulttuurien samanaikaista tukemista ja niin muodoin eriyttämistä tyyliin: 'Jokaisella on oikeus omaan kieleen, kulttuuriin blah blah blah...'

B. Gehttoutuminen omiin lähiöihin

C. Mitä muuta?

Sillä käsittääkseni valtion tehtävä on ainoastaan taata samat edellytykset kaikille, samoilla lakipykälillä ja resursseilla. Nythän Suomessa on omankielistä opetusta, mikä haittaa suomenkielen oppimista ja kuluttaa vähiä resursseja, mitä pidän hyvin huonona asiana. Ei valtio voi olla syyllinen siihen, että jotkut ryhmät kokevat jatkuvasti olevansa niin erillisiä, että heitä tulee paapoa.

Suomalaiset jenkkeihin ja Ruotsiin lähtijät sopeutuivat vallitseviin olosuhteisiin ja kulttuuriin ja tekivät töitä. Tämä konsepti näyttää uustulokkailta olevan kokonaan hakusessa. Ja jos vielä verrataan näihin Sinebrychoffeihin ja Stockmanneihin, niin he tulivat varustettuna pääomilla ja tietotaidolla. Eipä moisia ole näillä kultamunilla näkynyt olevan vaan fattasta haetaan "innovaatiorahoja" lähetettäväksi kotimaihin pikku terroritekoihin.

Valtaojan asenne, että valtio ja sen myötä saksalaiset eivät ole tehneet tarpeeksi, on minusta juuri se väärä pointti. Mitä ovat maahantulijat tehneet integroituakseen ja sopeutuakseen? Onko edes yritystä ollut?
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Veikko

"Liebe Sport, hasse Deutschland", kuten "antirasistisen" jalkapalloturnauksen turvapaikanhakijoiden pelipaidoissa luki. Valtaojan kannattaisi silmätä hieman Saksan todellisuuteen, jolloin hän saattaisi huomata, että tuo henkinen ghettoutuminen ja itseaiheutettu kulttuuriapartheid  kulkeekin tulijoiden mukana.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Siili

Quote from: starsailor on 05.08.2015, 22:43:04
Ihan positiivinen juttu, vaikka tuo yksi lause maahanmuuton lisäämisestä voi vähän särähtää korvaan.

Kun valtavirrassa muutoin elävä ja siitä hyötyvä esittää edes hieman korrektista poliittisesta todellisuudesta poikkeavaa tekstiä, pienet suvakkeja rauhoittavat diskleimerit ovat tarpeen, jottei elämä menisi liian hankalaksi.  Aivan kuten Jyrki Richtin viimeinen lause tässä tuotoksessa:

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_paljon_melua_moskeijasta/8203171

Nuivettunut Han-nenetsi

Quote from: Nikolas Ojala on 05.08.2015, 22:36:06
Esko Valtaoja:

Eskon käsinukke:

Kannatan ehdottomasti 50 metristä hyppäämistä, mutta kannatan myös veteen osumista hyvässä tulokulmassa. Edellinen pellehyppääjä on varoittava esimerkki huonosta alastulosta, itseaiheutetusta sairaalareissusta.

Miksi moiseen vaaralliseen hullutukseen pitäisi kenenkään ryhtyä?

Ei pitäisi mutta joidenkin mielestä se on kivaa, samoin kuin joidenkin mielestä kehitysmaiden väestönsiirto Suomeen on kivaa.
Hyppikööt halukkaat ite alas 50 metristä. Mutta on väärin työntää ketään alas sieltä vasten tahtoaan. Samoin kuin on väärin altistaa suomalaiset vastoin tahtoaan kehitysmaalaisten elättäjiksi ja uhreiksi.
Toksinen soijamaskuliini

Axlone

QuotePitkän päälle maailmassa voi olla vain yksi kulttuuri, ihmisen kulttuuri. Sihen ovat valikoituneet edeltävien kulttuurien parhaat puolet, ja sen runsaudesta jokainen voi valita oman elämänsä ainekset.

Mihinköhän tämäkin usko perustuu? Jos katsotaan historiaa, niin yleensä voittaja on mahdollisimman suvaitsematon. Miksi kristinusko ja islam ovat suurimpia uskontoja? Mihin katosivat rooman ja kreikan monijumalaiset uskonnot? Kristinuskoa ja islamia ovat kasvattaneet usko omaan yhteen ainoaan jumalaan, ja muiden ihmisten ja jumalien pitäminen vääräuskoisina. Monijumalaisille uskoille on ollut helpompaa hyväksyä yksi uusi jumala, koska uskon peruskivi ei ole usko yhteen ainoaan jumalaan. Suvaitsevaisempi usko aina häviää. Kristityt puhuvat nykyään moniuskovaisesta yhteiskunnasta, kun taas muslimimaissa uskonnon vapaus ei todellakaan toteudu. Kenen arvelette voittavan kulttuurievoluution näistä lähtökohdista?

guest8096

Tuo tähtitieteilijä on päätynyt suvaitsevaiseksi teknologiaoptimistiksi ilman perusteita, eikä hänellä ole tarpeeksi järkeä vapautuakseen tuollaisesta maailmankuvasta. Hän jättää kertomatta milloin teknologia alkaa kääntää luonnon tilaa kokonaisuudessaan parempaan suuntaan ja milloin monikulttuurisuus alkaa tuottaa kokonaisuudessaan positiivisen vaikutuksen yhteisöille. Todennäköisesti hän elää loppuelämänsä kuplassa ja yrittää nokkelin sanankääntein tehdä ongelmista huolestuneita naurunalaisiksi, kuten kunnon harhojen sumentama uskovainen. Tai sitten hän vain on niin populisti, että kirjoittaa ihmisille sen mitä he haluavat kuulla eikä sitä miten asiat ovat. 

ämpee

Mikäli kyse oli keskustelun avauksesta, niin Valtaojan kirjoitus oli varsin virkistävä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kemolitor

Tämä kohta
Toiselta reunalta löytyvät sitten ne, joiden mielestä jopa tyttöjen sukuelinten silpomisen vastustaminen on kulttuuri-imperialismia, länsimaalaista rasismia. Ihan totta. Olen itsekin keskustellut tällaisten monikultturellien kanssa.
oli aika pelottava. Minä olen ilmeisesti naivisti kuvitellut, että tällaisia ihmisiä esiintyy oikeasti vain Yrjöperskeleen kirjoituksissa, ei onneksi reaalimaailmassa tai ei ainakaan Suomessa. Olen ollut väärässä.

Asioista on puhuttava suoraan, rehellisesti ja vilpittömästi. Ja niistä on puhuttava myös täysin eri mieltä olevien kanssa. Muuten ajaudutaan Ruotsin kaltaiseen pattitilanteeseen.

Minä en ainakaan osaisi puhua tuollaisten ihmisten kanssa yhtään mitään. Jos ajattelu on noin fanaattista, niin ei siinä enää puheet auta yhtään mitään, tuollainen monikultturelli tuskin edes pystyy puhumaan mitään järjellistä, ainoastaan hokemaan rasistia, fasistia ja natsia.

Nuivake

Tähtitieteilijän ominta osaamisaluetta ei selkeästi ole laji- ja käyttäytymisbiologin kenttä.
Samaa asiaa kannattaisi tosiaan kysyä myös viimeksi mainitulta taholta. Tosin, vastauksen sisältö riippuisi todennäköisesti valtavasti siitä, olisiko kyseessä ihmiskunta vaiko eläinkunta. Nehän eivät ole yhtään sama asia, paitsi poliittisesti korrekteissa asiayhteyksissä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Lalli IsoTalo

Quote from: ESKO VALTAOJA
Yhdelle laidalle monikulttuurisuus tarkoittaa sitä, että Suomi täyttyy mamuista, jotka elävät leveästi sossurahoilla, telkeävät pakkonaitetut vaimonsa koteihinsa, lähettävät poikansa Isis-taistelijoiksi Syyriaan ja itse lähtevät iltaisin raiskaamaan vaaleita Elovena-tyttöjä.

Esko lukee Hommaa.

QuoteToiselta reunalta löytyvät sitten ne, joiden mielestä jopa tyttöjen sukuelinten silpomisen vastustaminen on kulttuuri-imperialismia, länsimaalaista rasismia. Ihan totta. Olen itsekin keskustellut tällaisten monikultturellien kanssa.

O-ou.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Leijona78

Quote from: ESKO VALTAOJA
Maahanmuuttajien sallitaan tai heitä jopa kannustetaan muodostamaan omia selkeästi erottuvia etnisiä tai kulttuurisia yhteisöjään. Ymmärtääkseni juuri tämä on se Immosen ja monien persujen painajainen.

Arvatkaas mitä? Olen osittain samaa mieltä. Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä, mutta kannatan myös kulttuurien sulautumista yhteen.

Esko on kyllä ihan oikeassa, tosin asian tarkka semantiikka jää edelleen tulkinnan varaan. "Mutta kannatan myös kulttuurien sulautumista yhteen" tarkoittaa minun mielestäni sitä, että hänen mielestään esim. sompputytöllä tulisi olla yhtälainen mahdollisuus läheisempään tuttavuuteen suomipojan kanssa kuin nykyään vain somalipojalla/miehellä on suomityttöön. Eli esim. sitä, että suhteet sukupuolten ja ihmisryhmien kesken olisivat yhtäläiset. Näinhän ei asia ole.

Esko on vain niin naiivi, että selittää jotakin ihmisen kulttuurista, kun esim. somalimaahanmuuttajien kohdalla mikään yhtenäiskulttuuri valtaväestön kanssa ei toimi, koska he -somalit- haluavat itse olla herrenvolk.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Lalli IsoTalo

Pitkän päälle maailmassa voi olla vain yksi kulttuuri ...

Esko on katsellut liikaa elokuvia.

(http://www.musicfestivaljunkies.com/wp-content/uploads/2013/01/highlander.jpg.png)

— Missä N, siellä R

Siili

Quote from: Kemolitor on 06.08.2015, 09:52:32

Minä en ainakaan osaisi puhua tuollaisten ihmisten kanssa yhtään mitään. Jos ajattelu on noin fanaattista, niin ei siinä enää puheet auta yhtään mitään, tuollainen monikultturelli tuskin edes pystyy puhumaan mitään järjellistä, ainoastaan hokemaan rasistia, fasistia ja natsia.

Ei Ruotsin ongelma ole se, etteivät eri mieltä olevat keskustele keskenään.  Ongelma on siellä se, että eri mieltä olevien vaikutusmahdollisuudet pyritään estämään lähes väkivalloin.  Minusta keskustelu toisin ajattelevien kanssa ei ole mikään välttämättömyys, mutta toisinajattelun (ja tietenkin toisinilmaisun) suvaitseminen on.

Faidros.

Olisi ollut mukava kuulla Valtaojan perustelut sille, miksi maahanmuuton lisääminen ja kulttuurien sekoittaminen on hyvä asia?
Ainakin minusta on tylsää jos tulevaisuudessa on vain yksi kulttuuri ympäri maailman, eikä liikakansoitusta pääse pakoon kuin ehkä etelänavalle.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Lalli IsoTalo

... voimme valita vahvan, urhean suomalaisen naurisruokavalion ja kansanlaulun sijaan nigirisushia ja Tinariwenin maailmanmusiikkia.
Linkki

Tämä saattaa tulla Eskolle yllätyksenä, mutta ulkomaista ruokaa ja musiikkia on mahdollista tuoda maahan ja arvostaa korkealle ...

• ilman monikulttuuria
  • ilman yhtään maahanmuuttajia
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Miksi Esko, hetero, pussailee miehiä?
Miksi Esko, monimuotoisuuden kannattaja, haluaa vain yhden yhtenäiskulttuurin?
Miksi Esko haluaa väestönvaelluksia, jotka vahingoittavat sekä lähtö- että tulomaita?

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

(http://www.image.fi/sites/image.fi/files/styles/content_area/public/carousel/im0513_saa_suudella_036_jaakko_esko.jpg?itok=YCbAi8Kz)
— Missä N, siellä R

Leijona78

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.08.2015, 10:39:19
... voimme valita vahvan, urhean suomalaisen naurisruokavalion ja kansanlaulun sijaan nigirisushia ja Tinariwenin maailmanmusiikkia.
Linkki

Tämä saattaa tulla Eskolle yllätyksenä, mutta ulkomaista ruokaa ja musiikkia on mahdollista tuoda maahan ja arvostaa korkealle ...

• ilman monikulttuuria
  • ilman yhtään maahanmuuttajia

Niin, esimerkiksi Virossa kebabia vääntävät neitoset ovat harvemmin turkkilaisia.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Micke90

QuoteEpäilemättä kaikki natsit ovat kansallismielisiä, mutta kansallismielisyys ei vielä tee ihmisestä natsia.

Ainakaan Vastarintaliikkeen natsit eivät ole kansallismielisiä. He kun tavoittelevat maamme liittämistä kansallissosialistiseen Suur-Ruotsiin.

Mehud

Quote from: onni4me on 05.08.2015, 20:27:57

Sushia olen joskus syönyt japanilaisessa ravintolassa buffetpöydästä, mikä varmaan on yhdenlainen japanilaisen tradition nykytoteutus. Minulle se sopi helppona ja täyttävänä omien suosikkimakujen valikoimana.

Tuosta musiikista en tiedä, kun en paljoa musiikkia kuuntele. Lähinnä olen juuttunut vanhaan jazziin jonnekin 1950 -luvulle.

Valtaojalla taas menee hukkaan se todellisuus, että kun valitaan jokin kulttuuri valtaamaan meemitilaa Suomesta, ei siitä pääse eroon millään vaan sen kanssa pitää elää joka päivä. Hiukan kuin joutuisi syömään sushipöydästä sitä, mitä joku sattuisi lautaselle kasaamaan - joka päivä - kenties jopa pilaantuneena.

Nämä kelloni on Japanista (siellä tehdään myös hyviä ja halpoja kelloja), autoni on Saksasta (hyviä autoja) ja puutarhani puuntaimet ovat Suomesta (kestävät hyvin kotimaan oloja) ei saa minua vakuuttumaan, että tulisin nauttimaan äbäläwäbälästä erilaisin roihuavin autopaloin varustettuna. Minulla on valinnanvapaus kun hankin jotain. Miksi minulle tuputetaan jotain mitä en halua enkä tarvitse?

Ja ennen kaikkea - missä saisin äänestää tarvitaanko tälläistä 'kulttuurintuontia' laisinkaan? Ai, siitä ei saa äänestää vaan jossain on päätetty...vai silleen...mulla on unelma...ei maahanmuuttoa Suomeen...ei mulla muuta...

Asian sivusta kysyn, että missä olet löytänyt japanilaisen ravintolan, missä sushia saa buffetista. Kuulosta lähes uskomattomalta. Tarkoitit varmaan kiinalaisia ravintoloita, joissa saa buffetista susheja.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Lalli IsoTalo

Quote from: Micke90 on 06.08.2015, 10:45:14
QuoteEpäilemättä kaikki natsit ovat kansallismielisiä, mutta kansallismielisyys ei vielä tee ihmisestä natsia.

Ainakaan Vastarintaliikkeen natsit eivät ole kansallismielisiä. He kun tavoittelevat maamme liittämistä kansallissosialistiseen Suur-Ruotsiin.

Ruotsi on ex-svensson-kalifaatti, melkein. Mutta ei mennä sinne.
— Missä N, siellä R

Emo

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.08.2015, 10:55:13

Ruotsi on ex-svensson-kalifaatti, melkein. Mutta ei mennä sinne.

Tätäpä minäkin, että korkeintaan Suur-Suomea voivat enää haikailla. Eikä taida onnistua sekään, mutta jos nyt katuja edes partioivat niin naisihmisen näkövinkkelistä hyvä asia se.

Aimo Räkä

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.08.2015, 10:39:46Miksi Esko, monimuotoisuuden kannattaja, haluaa vain yhden yhtenäiskulttuurin?
Miksi Esko haluaa väestönvaelluksia, jotka vahingoittavat sekä lähtö- että tulomaita?
Hän haluaa yhtenäisen kaakaonvärisen mulattimassan juuri niin kuin se Kalergin pälli fantasioi viime vuosisadalla.
sopimaton ja väärä

Juffe

Jotenkin aikoja ja keskusteluilmapiiriä kuvaavaa on se, että vaikka Valtaojan kirjoitus sisältää myös tyhmyyksiä, se tuntuu kuitenkin melko fiksulta ja virkistävältä, koska se ei ole estotonta mokutusta ja nuivien panettelua. Terveessä maailmassa tällainen olisi tyypillinen kirjoitus maahanmuuttoasioissa pahasti hakoteillä olevilta.

Uimakoulutettava

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 05.08.2015, 19:39:24

Pitkän päälle maailmassa voi olla vain yksi kulttuuri, ihmisen kulttuuri. Sihen ovat valikoituneet edeltävien kulttuurien parhaat puolet, ja sen runsaudesta jokainen voi valita oman elämänsä ainekset.

ESKO VALTAOJA

Linkki
Vai että sellainen on vahvin kulttuuri, joka voittaa...Tämäpä huojentava tieteellinen tieto. :roll:

Tarpeeksi taakkamaahanmuuttoa islamilaisista maista lisäämällä Valtaoja voi testata hypoteesiaan.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Toivo Suhari

Näitä pakolaisturisteja on rahdattu ympäri ämpäri pohjoista pallonpuoliskoa ainakin 40 vuotta.

Istutettu vähän sinne tänne, ensin yksi, sitten kaksi, 4, 8, 16, 32 jne

Mitä tällä on saavutettu?

Ei minkään maan ruotsalainen

Whomanoid

Ovathan larppinatsit kansallismielisiä. Se kansa vaan on ruotsalaiset. Fy fan!
Väärin liputettu!