News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Arveluja EU:n autovalmistajien tuesta vrt. aikaisempi pankkituen solidaarisuus

Started by talous ja muutos, 24.10.2015, 21:12:35

Previous topic - Next topic

talous ja muutos

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2015/10/14/tuemmeko-saksaa-seuraavaksi-autounionilla/201513357/170?n=1
Tuemmeko Saksaa seuraavaksi autounionilla?
QuoteMitä suurempi lasku Volkswagenin päästöfiaskosta kertyy, sitä varmemmin tappiot päätyvät veronmaksajien piikkiin. Jos autokriisi on Saksan makuun liian kallis ja jos europäättäjät toimivat niin kuin tähänkin asti, voi Suomikin päästä "kantamaan vastuuta". Kenties rahaliiton "viimeistely" vaatii välttämättä vielä autounionin.

Tämä olisi jatkoa toimintalinjalle, että Suomi on sitruuna, josta puristetaan mehut Saksan ja muitten läntisen Keski - Euroopan maitten hyväksi.

hattiwatti

Tai ennemminkin loogiselle "Euro Soviet" linjalle, jonka jäljet johtavat esimerkiksi Altierio Spinellin ajatuksiin tai Jean Monnetin ja muiden eurokommunistiperustajaisien.  Kai monia muitakin nimiä löytyy. Mutta EU idea on aina ollut kietoa valtiot yhteen niin totaalisen perusteellisesti ettei sotia kansallisvaltioiden välillä syntyisi. Sinänsä kaunis ja siiihen maailmanaikaan looginenkin ajatus, mutta valitettavasti kehitys tuntuisi kulkevan ihan päinvastaiseen suuntaan paraikaa huimaavaa tahtia.

Tästä Eurosoviet-aiheesta olen kirjoittanut pitkät rimpsut jotka on parasta postata uudelleen encorena, tuon allaolevan viestin alla useampikin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,104922.msg2006450.html#msg2006450

Kannattaa myös muistaa miten koko EU alkujuuri oli Saksan ja Ranskan teräs ja hiiliunioni. Autounioni joka näiden teräksen ja hiilen lopputuote on vain loogista jatkumoa.  Sitten kaikkia mahdollisia unioneja on tullut roppakaupalla, koska kehitys on luotu menemään niin. Tietty vaikuttaa sekin, että koska isoilla mailla on mahdollisuus vedättää pienempiä ja ulkoistaa laskunsa heille niin yllättäen ne myös tulevat jatkuvasti tekemään niin. Me taas kannamme vastuuta.