News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-08-01 IL: Äärioikeiston mielenosoitus kärjistyi väkivaltaiseksi

Started by tosipaha, 01.08.2015, 16:24:50

Previous topic - Next topic

KJ

Jessus sentään tuota Turkkilaa: juuri kun sai marttyyrin viitan päällensä buuauksien muodossa, niin nyt sitten remuaa, kouhottaa ja irtisanoutuu. Vähemmästäkin on kuoltu myötähäpeään.

Jos ei todellakaan ole muuta sanottavaa, kuin tuollaista pateettista ja lapsellista vinkumista, niin tajuaisi olla edes hissuksiin. Tai odottaisi edes muutaman päivän ja muotoilisi sanottavansa vähemmän idioottimaiseen muotoon.

E: ylimääräinen välilyönti ja lauserakenne

What would Gösta Sundqvist do?

Veikko

Quote from: nimierkki on 02.08.2015, 22:18:13
Quote from: vihapuhegeneraattori on 02.08.2015, 22:11:09
Suomessa kuule saa olla kaveri tai tehdä (laillista) yhteistyötä kenen kanssa huvittaa.

Tämän vuoksi Suomi onkin niin mukava maa. Tosin vielä mukavampaa on se, ettei mikään puolue pidä jäseninä natsien kanssa yhteistyötä tekeviä tyyppejä.

Periaatteessa olen aivan samaa mieltä, mutta järjellinen rajanveto tässäkin. Muuten mennään seuraavaan: Saako tehdä työtä samassa työpaikassa, jossa on natsi? Saako pystyttää yhdessä aitaa natsinaapurinsa kanssa? Saako mennä kapakkaan, jossa natsi/natseja? Saako ylipäätään puhua natsin kanssa? Sama pätee, kun natsin paikalle laitetaan islamisti, antifa, itsekseen höpisevä vanha taistolainen, jne.

Itse, vaikka en kylläkään ole minkään puolueen jäsen, olen syyllistynyt tunnonvaivoitta moneen noista synneistä, jotka ovat vain vapaan kansalaisen syntejä vapaassa ja syntisessä yhteiskunnassa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

N

Quote from: JoKaGO on 02.08.2015, 21:44:22
Quote from: N on 02.08.2015, 21:39:21
Nämä asiat tulivat minulle jo aiemminkin selväksi. En vain mitenkään löydä noista mitään syitä, mikä siltikään oikeuttaisi tämän henkilön pahoinpitelyä, saati hänen seurassaan olleiden ihmisten pahoinpitelyä. Tai edes tekisi tästä pahoinpitelystä mitenkään lievempää.

Meidän tehtävämme on pitää yhteiskuntamme sellaisena, ettei tällaista kostokierrettä pääse syntymään.

Tästä olemme ainakin 100% samaa mieltä :)

N

Quote from: Veikko on 02.08.2015, 21:47:06
Quote from: koli on 02.08.2015, 21:33:14
Quote from: N on 02.08.2015, 21:16:54
---
Minusta suurin ongelma ei ole se, mitä uutisia asiasta saadaan, tai miten natsien fanitus aiheuttaa imagotappioita. Minusta ongelma on se, että yleensäottaen porukka fanittaa natseja.

Minusta on hyvä, että forumimme on moniääninen ja tänne mahtuu erilaisia ihmisiä samalle palstalle.

Olen kolin kanssa pitkälti samaa mieltä. Tänne kirjoittaa vihreiden, vasemmiston, valikoimattoman maahanmuuton, islamin - ja, väliin, natsien fanittajia. Silti keskusteluysteys on säilynyt - miten kuten.

Samoin täällä kirjoittavat erilaiset oikeistolaiset, muslimit, kristityt, ateistit ja vasemmistolaiset. Varsin jyrkätkin vasemmistolaiset, kuten minä (sanokaa vain kommunistiksi). Ketkä noista pitäisi pudottaa pois?

Ketään ei tarvitse pudottaa pois, mutta voin silti kokea ongelmaksi sen, että joku haluaa puolustella näiden uusnatsien väkivaltaista toimintaa. Tai vaikka ei puolustelisikaan, niin vähätellä, koska uhri nyt oli ennenkin ollut erimielisyyksissä näiden kanssa, ellei sitten uhri itse käynyt ensiksi tuossa tilanteessa vetämässä jotain SVL:n jäsentä päin näköä.

Eli minusta tuo on suurempi ongelma, kuin jokin imagotappio mitä voisi tulla. Vaikka toisaalta tuollaiset lausunnot itsessään ovat imagotappiota, mikäli joku haluaisi näitä tekstejä alkaa erikseen jakamaan ihmisille, jotka eivät tänne vaivaudu itse tulemaan.

N

Quote from: Leijona78 on 02.08.2015, 21:58:55
Quote from: N on 02.08.2015, 21:29:42
Quote from: Blanc73 on 02.08.2015, 21:25:03
Quote from: Orpheus on 02.08.2015, 21:21:47
Tulin just Nellimöstä kalareissulta. Radiosta sain kuulla tapahtumista.

Osaako joku niputtaan tän kaustin pähkinänkuoreen?

Natsit ja antifat hippaleikkisillä. Persuja vaaditaan irtisanoutumaan uusnatsien tekosista. Siinäpä ne tärkeimmät ja vähemmän yllättävät faktat koottuna yhteen.

Natsit nyrkkihippasilla, kohteena kirjastopuukotusihminen, joka joko on tai ei ole, provosoinut tilannetta. Muuten kuin olemalla paikalla siis. Noin tuota alkutilannetta tarkentaen.

Eikö joku väittänyt että vasurit olisivat heittäneet kivillä? Jos näin, niin kaappiin olisi pitänyt laittaa pari vasuriakin.

Kyllä joku on tällaista väittänyt, minkäännäköistä totuuspohjaa tälle ei ole ollut, kunhan vain joku heitti ilmoille tuollaisen lauseen selittelemättä mitenkään asiaa. Joten väittäisin tällä hetkellä puhtaaksi huuhaaksi.

Veikko

Quote from: N on 02.08.2015, 22:39:32
---

Ketään ei tarvitse pudottaa pois, mutta voin silti kokea ongelmaksi sen, että joku haluaa puolustella näiden uusnatsien väkivaltaista toimintaa. Tai vaikka ei puolustelisikaan, niin vähätellä, koska uhri nyt oli ennenkin ollut erimielisyyksissä näiden kanssa, ellei sitten uhri itse käynyt ensiksi tuossa tilanteessa vetämässä jotain SVL:n jäsentä päin näköä.

Eli minusta tuo on suurempi ongelma, kuin jokin imagotappio mitä voisi tulla. Vaikka toisaalta tuollaiset lausunnot itsessään ovat imagotappiota, mikäli joku haluaisi näitä tekstejä alkaa erikseen jakamaan ihmisille, jotka eivät tänne vaivaudu itse tulemaan.

Ongelmien kanssa on elettävä. Se on ongelmallista, mutta väistämätöntä.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Lemmy

Quote from: JoKaGO on 02.08.2015, 21:38:25
Vellihousulle: Median puolueellisuus ja Perussuomalaisten sotkeminen tähän on se katalyytti, joka täällä keskusteluttaa perusjäseniä.

Mä odotan (ikuisuuden) seuraavasta antifanttien tai anarkomarkojen perseilystä samanlaista media-ajojahtia ja Anderssonin ja Arhinmäen grillaamista. MV-lehteä ei lasketa koska se lienee ainoa joka asioista kirjottaisi.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

CaptainNuiva

Quote from: vellihousu on 02.08.2015, 21:31:10
Quote from: CaptainNuiva on 02.08.2015, 21:12:08
Quote from: vellihousu on 02.08.2015, 21:03:59

Täällä kompataan täysillä Natseja, koska heillä on jollakin ihme logiikalla samat tavoitteet kuin Hommalla :facepalm:

Kas kun en itse ole moista huomannut.
Täällä kompataan toki sitä että kaikkia perseilijöitä pitäisi kohdella samalla tavoin, ei pelkästään nasseja.
Onko sulla luetun ymmärtäminen hiukan heikossa hapessa?

Huomaan, että ei ole moni muukaan huomannut. Siksi kehoitinkin katsomaan peiliin.

Jos lähdettäisiin siitä, että näillä Natseilla ei ole mitään todellista yhteyttä asiamme kanssa, ei pitäisi myöskään olla mitään väliä yhdellekkään Persulle tai Hommalaiselle kuinka "epäreilusti" Natsit tuomitaan Jyväskylän tapauksesta.

Kun nyt kuitenkin tänään kirjoitetuissa viesteissä karkeasti puolessa yritetään löytää Natsien touhuille oikeutusta, vaikuttaa tämä ainakin ulkopuolisten silmissä Natsien puolustelulta.

Toki ymmärrän sen, että monet meistä inhoaa vasemmistoanarkisteja, ja siitä syystä haluavat saattaa heidät vastuuseen osuudestaan.

Ilmeisesti tällä hetkellä kenelläkään täällä kirjoittaneella ei ole mitään faktaa esittää Natsien puolustukseksi, joten tämä tänään nähty "puolustelu" vaikuttaa ulospäin omiin muroihin kusemiselta.

Se ei riitä, että sanotaan olevamme väkivaltaa vastaan, jos kuitenkin koetamme puolustella väkivaltaa, oletuksilla ilman todisteita.

Tämä Jukka Wallinin tiedoite: http://jukkawallin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/199504-julkinen-tiedote-viimeyon-tapahtumista-twitterissa-jukkawallin olkoon hieno esimerkki siitä mihin tämä Natsien symppaaminen johtaa. Todettakoon, että tiedote oli liki yhtä typerä kuin syy miksi tiedote piti julkaista  :facepalm:

Heität varmaan kehiin jonkun viestin jossa minä esimerkisi puolustelen väkivaltaa?
Siitä vain kahlaamaan läpi kaikkia viestejäni mutta voin säästää aikaasi kertoa että sellaista ei löydy.
Voit vaikka etsiä Jyväskylän kirjastokeissin ketjun ja katsoa mitä siellä kirjoitan näitten nassien tohuista kuin myös vassareiden puuhista.

Mitä tulee Wallinin juttuihin niin eipä taida löytyä yhtäkään asiaa jossa olisin kanssaan samaa mieltä, lähinnä historiasta kun on ollut juttua.
Kumma miten minun nyt pitäisi sitten olla vastuussa hänen möläytyksisätään vain siksi että kirjottelemme samalla forumilla.
Heitäppä kehiin hiukan vaikka harrastuksista, missä tapaat käydä ja mille eri foorumeille olet kirjoitellut niin voin taata että alta vartin kehitän tällä sinun lanseeramallasi kaavalla niskoillesi kaikenlaista sontaa mistä olet vastuussa ja saat sinäkin katsella peiliin.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

risto

---
Minusta suurin ongelma ei ole se, mitä uutisia asiasta saadaan, tai miten natsien fanitus aiheuttaa imagotappioita. Minusta ongelma on se, että yleensäottaen porukka fanittaa natseja.

Minusta on hyvä, että forumimme on moniääninen ja tänne mahtuu erilaisia ihmisiä samalle palstalle.

Olen kolin kanssa pitkälti samaa mieltä. Tänne kirjoittaa vihreiden, vasemmiston, valikoimattoman maahanmuuton, islamin - ja, väliin, natsien fanittajia. Silti keskusteluysteys on säilynyt - miten kuten.

Samoin täällä kirjoittavat erilaiset oikeistolaiset, muslimit, kristityt, ateistit ja vasemmistolaiset. Varsin jyrkätkin vasemmistolaiset, kuten minä (sanokaa vain kommunistiksi). Ketkä noista pitäisi pudottaa pois?

Perinteisesti natsit (+1 Hervannan historioitsija) on tiputettu tältä foorumilta pois. Muiden on annettu olla, jos ovat olleet asiallisesti.

Hirveätä sananvapauden riistämistä ja niin edespäin, mutta tässä on kenties jossain määrin helposti arvattava syy taustalla.

Lisäys: Homman sääntökokoelman 4. luvun 4. pykälä lienee relevantti. Ko. pykälän viimeinen virke lainattuna:
"Tällaista materiaalia saattaa olla muttei rajoitu totalitarismin ja ääri-ideologioiden ihailu, kannatus tai tukeminen. "
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

N

Quote from: koli on 02.08.2015, 22:09:26
https://www.facebook.com/kansallinen.vastarinta/photos/a.750465814982447.1073741828.749543775074651/1124696290892729/?type=1&permPage=1

Anteeksi jos suhtaudun vähän epäilevästi SVL:n lausuntoon asiasta, kuten suhtautuisin myöskin Arton omaan lausuntoon asiasta. Molemmat osapuolet kun sattuvat olemaan vähän puolueellisia asiassa. SVL ehkä vähän enemmän, kun oli se huomattavasti paremmin varustautunut osapuoli tässä isommalla porukalla, joten joutuvat hieman kiillottamaan omaa puoltansa, jottei tulisi ihan realistista kuvaa ihmisille.

Ehkä mielummin odottelen poliisin tarkempaa lausuntoa mikäli sellaista tulee. Tai oikeuslaitoksen.

Kemolitor

N

Quote from: elven archer on 02.08.2015, 22:16:09
On tämä kyllä mielenkiintoista. Jos natsit pääsisivät valtaan, niin minut varmaankin ammuttaisiin kuopan pohjalle. Jos kiivaat antifasistit, eli käytännössä punafasistit, pääsisivät valtaan, niin minut varmaankin ammuttaisiin kuopan pohjalle. Kummatkin katsovat olevansa jonkinlainen jumalan käsi, jolla on oikeus pyyhkäistä keinoja kaihtamatta eri mieltä olevat... no, minne sitten pyyhkäisevätkään.

Hitlerin johdolla natsit murhasivat miljoonia. Stalinin johdolla kommunistit murhasivat miljoonia. Jos nämä oman käden oikeuden jakelijat haluavat mennä kaduille leikkimään Marvelin Tuomaria oman hullun ideologiansa pohjalta, niin siihen on laillisen vallan ja järjestyksen syytä puuttua. Ja jos kumpikaan noista porukoista vaatii toimilleen hyväksyntää, niin sitä ei minulta tipu. Toivon, että ei tipu keneltäkään muultakaan.

Minulla lienee siis parempi tilanne, minä taitaisin päätyä kuopan pohjalle vain natsien toimesta, vaikka kuinka omaan siniset silmät. Antifasta en ole niin varma, vaikka en olisi tilanteesta iloinen vaikka heidän myötä henkiin jäisinkin. Äärilaitojen idiootit ovat juuri niitä, idiootteja joiden kanssa ei välttämättä edes halua elää. Ehkä se olisi molemmissa tapauksissa parempi jos vain kuolisi, sikäli mikäli ei pääsisi poies muuttamaan.

ämpee

Quote from: N on 02.08.2015, 22:47:49

Anteeksi jos suhtaudun vähän epäilevästi SVL:n lausuntoon asiasta,...

Ei kannata pyydellä anteeksi, tässä keississä molemmat osapuolet vetävät kotiinpäin niin paljon kuin pystyvät.
Ikävää vain on se, että media on toisena osapuolena.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

N

Suomessa kuule saa olla kaveri tai tehdä (laillista) yhteistyötä kenen kanssa huvittaa.

Tämän vuoksi Suomi onkin niin mukava maa. Tosin vielä mukavampaa on se, ettei mikään puolue pidä jäseninä natsien kanssa yhteistyötä tekeviä tyyppejä.

*köh* mukavampaa olisi, jos ei pitäisi *köh*

Okei, ilkeilyä, ei pelkkä kaveruus tarkoita vielä yhteistyötä. My bad.

nollatoleranssi

Quote from: N on 02.08.2015, 22:40:56
Quote from: Leijona78 on 02.08.2015, 21:58:55
Eikö joku väittänyt että vasurit olisivat heittäneet kivillä? Jos näin, niin kaappiin olisi pitänyt laittaa pari vasuriakin.

Kyllä joku on tällaista väittänyt, minkäännäköistä totuuspohjaa tälle ei ole ollut, kunhan vain joku heitti ilmoille tuollaisen lauseen selittelemättä mitenkään asiaa. Joten väittäisin tällä hetkellä puhtaaksi huuhaaksi.

Pari kommenttia oli tuollaisia ainakin yhdessä aiheeseen liittyvässä keskustelussa, mutta mitään todisteita siitä ei ole. Voi hyvin kuitata nuo heittelypuheet huuhaana.

Todennäköisesti jotkut aiemmat kaunat kyseisten tyyppien välillä oli se pääsyy hyökkäyksiin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Veikko

Quote from: risto on 02.08.2015, 22:47:02
---

Perinteisesti natsit (+1 Hervannan historioitsija) on tiputettu tältä foorumilta pois. Muiden on annettu olla, jos ovat olleet asiallisesti.

Hirveätä sananvapauden riistämistä ja niin edespäin, mutta tässä on kenties jossain määrin helposti arvattava syy taustalla.

En tuossa väittänyt yhdenkään natsin kirjottavan tällä foorumilla. Ajoittaista sen suunnan toimijoiden fanitusta - tai sellaiseksi herkkähipiäisten, kuten minun, tulkittavaa - on esiintynyt toisinaan. Ja tuokin on vain oma tulkintani.

AcastusKolya

En ymmärrä nillitystä poliittisesta väkivallasta. Jos joukko isänmaanystäviä ei olisi ryhtynyt aikoinaan poliittiseen väkivaltaan, kuuluisimme vieläkin Venäjään. Suomi itsenäistyi poliittisella väkivallalla.
Pesunkestävä militaristivaskisti.

N

Quote from: Veikko on 02.08.2015, 22:34:54

Periaatteessa olen aivan samaa mieltä, mutta järjellinen rajanveto tässäkin. Muuten mennään seuraavaan: Saako tehdä työtä samassa työpaikassa, jossa on natsi? Saako pystyttää yhdessä aitaa natsinaapurinsa kanssa? Saako mennä kapakkaan, jossa natsi/natseja? Saako ylipäätään puhua natsin kanssa? Sama pätee, kun natsin paikalle laitetaan islamisti, antifa, itsekseen höpisevä vanha taistolainen, jne.

Itse, vaikka en kylläkään ole minkään puolueen jäsen, olen syyllistynyt tunnonvaivoitta moneen noista synneistä, jotka ovat vain vapaan kansalaisen syntejä vapaassa ja syntisessä yhteiskunnassa.

Kyse ei ole siitä saako jotain tehdä vai ei. Ainakin valtion taholta saa olla ystäviä kenen kanssa tahansa ja saa tehdä töitä kenen kanssa tahansa. Puolueet ovat sitten oma asia. Mikäli haluaa pitää maineen kunnossa, varsinkin kun muut epäilevät rasistiseksi puolueeksi, ei ehkä kannata vahvistaa tätä näkemystä kaveeraamalla mahdollisimman julkisesti natsien kanssa. Ja puolueella kannattaa irtisanoutua tästä selkeästi, varsinkin siinä vaiheessa kun nämä natsit näyttävät todellisen luonteensa julkisesti.

Shemeikka

En ollut paikalla enkä tiedä muuta kuin täältä ja mediasta lukemani, mutta epäilen etteivät vasemmistolaiset olleet sattumalta paikalla kun natsit marssivat ja enkä usko että tyytyivät vain pällistelemään kadun varrelta että "siinä ne patriootit levittää aatettaan" puuttumatta asiaan sanallisesti tai fyysisesti.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

N

Quote from: Veikko on 02.08.2015, 22:43:23
Quote from: N on 02.08.2015, 22:39:32

Ongelmien kanssa on elettävä. Se on ongelmallista, mutta väistämätöntä.

Kyllä, mutta se ei tarkoita, etteikö näihin ongelmakohtiin voisi yrittää puuttua.

vellihousu

Quote from: ämpee on 02.08.2015, 22:18:52
Quote from: vellihousu on 02.08.2015, 22:06:04

Olen täysin samaa mieltä median puolueellisuudesta, sen sijaan Perussuomalaisten sotkeutuminen tähän jupakkaan ei välttämättä ole mikään median keksintö.

Mitä sotkeutumista tähän mennessä on noussut esille ?
Valokuva netissä.
Muuta ?

Välttämättä sana tarkoittaa sitä, että median väitteessä saattaa olla perää, tai sitten ei ole.

Ehkä kannattaa kuitenkin tässä vaiheessa heittää kommenttia aiheesta sellaisella menttaliteetilla, että Persuista joku tai jotkut voivat olla luultua läheisempiä tämän Suomen Vastarintaliikkeen kanssa.

On vain niin paljon helpompi pestä jälkipyykkiä, jos ei kauheasti lähde hehkuttamaan jotakin asiaa varmaksi.

Mainitsemasi "valokuva netissä", jossa Immonen ja kumppanit nimien kera poseeraavat haudalla, ei kenties sinulle aiheuta olankohautusta suurempaa, mutta kyllä tämä suurelle yleisölle julkaistuna on vähintäänkin suuri mediatappio Perussuomalaisille. Turha asiaa on vähätellä.

Eihän tässä "Hommassa" ole kyse oikeassa olemisesta, vaan suuren yleisön vakuuttamisesta "asiamme" tärkeydestä.

Kyllä tämä keissi voidaan vielä kääntää voitoksi, mutta ei Persujen yhtenäisyyden nimissä voida mitä tahansa allekirjoittaa.

Jos homma menee selkeästi överiksi, on peli viisaampaa vetää poikke ennemmin kuin myöhemmin.
Jos taas on satavarma, että kaapeista ei löydy luurankoja, niin antaa mennä vaan. Silloin kuuluu olla yhteinäistä ja vetää yhtä köyttä
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

kilohauli

Suomen demokratia on kyllä heikossa hapessa, jos 40 pässinpäätä pystyy sitä horjuttamaan, niin kuin uutisissa sanottiin. Olin ymmärtänyt että väkivalta on väkivaltaa, mutta sillä onkin vissi ero mistä ideologiasta se nyrkin voima ammennetaan. Vasemmistolainen väkivalta: tapa vaikuttaa / kansalaisaktivismia. Oikeistolainen väkivalta on aina holokausti. Voihan kiakkoviaras.

https://www.youtube.com/watch?v=okF9t9mOBKY
"Minusta Suomi on autettu, onkse 60 vuotta sitten, Afrikasta käsin. Silloin on Afrikasta lähetetty rahaa Suomeen."
"Syö paskaa ja kuole pois!"
"En kokenut siinä hetkessä valehtelevani."
-Abdirahim Hussein

"Vuoden 2015 pakolaiset tilastoitu Ruotsissa: 163 000 tuli – 4 500 käy töissä"

risto

Quote from: johnnyguitar on 02.08.2015, 20:11:22
Turkkila Facebookissa:

"Suomen vastarintaliike SVL kertoo tavoittelevansa kansallissosialismia. Liike on omilla toimillaan osoittanut hyväksyvänsä väkivallan käytön tavoitteidensa saavuttamiseksi.
Moni tapahtuneesta järkyttynyt on pyytänyt perussuomalaisilta selkeämpiä kannanottoja väkivaltaisuuksien johdosta. Puolueen viralliset edustajat antavat aikanaan omansa, minä annan tässä omani henkilökohtaisen kantani:
En halua olla missään tekemisissä SVL:n toiminnan kanssa. Enkä halua, että kukaan perussuomalaisissa koskee pitkällä tikullakaan kyseiseen porukkaan. Perussuomalaisten tulisi antaa välittömät lähtöpassit kaikille niille, jotka osoittavat tukeaan vastarintaliikkeelle tai ryhtyvät minkäänlaiseen yhteistoimintaan sen kanssa."

Jos olisin yhtään viitseliäämmällä tuuleella, lähettäisin niille 20€ tukirahaa ihan tuosta hyvästä. Turkkila tai kukaan muukaan ei määritä minkä järjestöjen tai järjestön jäsenten kanssa ihmiset saavat olla tai tehdä yhteistyötä.

Alkaa jo kuullostamaan hiukan vasemmistolaiselta tuo Turkkilan meno: "Olit samassa tapahtumassa natsin kanssa! Miten kehtaat?!? SANKTIOITA!"

Sitten yleiseltä tasolta esimerkkiin:

-Jos vaikka joku hardcore ultra-skini olisi persun kanssa itsenäisyyspäivänä laskemassa seppelettä jollekin sankarihaudalle, implikaatioista huolimatta itse tilanne on mun mielestä ihan OK.

-Jos persu on SVL demossa mukana, osallistui riehuntaan tai ei. Tämä tilanne on sitten hiukan eri.

Jos ei nää eroa näiden tilanteiden välillä on joko toimittaja tai ... noh, jääköön sanomatta.

Et taida oikein nyt ymmärtää. Jos SVL:n kanssa kaveeraa, kyseessä on täsmälleen samasta asiasta kuin jos kaveeraa Sotta-Sepin kanssa. Mikäli näin tekee, edustaa niin suurta idiotismiä, että ei pitäisi olla mitään asiaa poliittiseen puolueeseen nimeltä Perussuomalaiset.

Turkkila ei kiellä ketään toimimasta SVL:n kanssa jos huvittaa, vaan ilmoittaa haluavansa, että kukaan perussuomalainen ei heidän kanssaan kaveeraa. Tuskin haluaa muidenkaan näiden kanssa pyörivän.

En minäkään halua, että kukaan kaveeraa (+ symppaa, tukee tai osallistuu) SVL:n tai vaikkapa antifanttien kanssa. Tai ääri-islamistien tai rikollisjengien. Ei siitä mitään hyvää seuraa kenellekään. Porukka joka hyväksyy katuväkivallan ja muun vigilantismin toimintamuotona astuu sen rajan yli, jonka minä hyväksyn. Sama mitä ilmeisemmin pätee myös Turkkilaan.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

nollatoleranssi

Quote from: Kemolitor on 02.08.2015, 22:49:42
Janne Suuronen analysoi hyvin aiemmin mainitsemaani Pontus Purokurun kirjoitusta:
Mistä ääriliikkeiden väkivalta saa voimansa - vasemmistonuorten näkökulma

Enemmän tarvittaisiin tälläisiä puheenvuoroja, joissa uskalletaan rehellisesti ottaa kantaa tähänkin ilmiöön.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

N

Quote from: ämpee on 02.08.2015, 22:53:23
Quote from: N on 02.08.2015, 22:47:49

Anteeksi jos suhtaudun vähän epäilevästi SVL:n lausuntoon asiasta,...

Ei kannata pyydellä anteeksi, tässä keississä molemmat osapuolet vetävät kotiinpäin niin paljon kuin pystyvät.
Ikävää vain on se, että media on toisena osapuolena.

Tässä tapauksessa aggressori oli SVL, joten ehkä tässä voidaan hieman enemmän keskittyä heihin, uhrin statuksella itsessään ei ole niin merkitystä. Toivoisin toki, että mikäli antifa käy SVL:n kimppuun joskus myöhemmin, tilanne olisi kääntäen sama, eli uutisoitaisiin antifan väkivallasta. Silloinkaan uhrin kuulumisella SVL:ään ei pitäisi olla merkitystä sen kummallisemmin. Ellei sitten koko tuota idiotismia uutisoitaisi aina alusta alkaen, kertoen jokaisen tapauksen yksityiskohdat.

Lalli IsoTalo

Quote from: vellihousu on 02.08.2015, 22:06:04
Ensinnäkin, olen luultavasti teidän Hommalaisten enemmistön puolella.

Sinä olet meitä hommalaisia.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

tutkimus

Quote from: vellihousu on 02.08.2015, 21:03:59
Quote from: tutkimus on 02.08.2015, 20:00:08
Matias Turkkilan harkintakyky petti ja hän lähti pelaamaan vihervasemmiston säännöillä ja teki juuri packalenimaisen tempun persuille:

Perussuomalainen-lehden päätoimittaja SVL:stä – "Tämä ei enää mene sillä ohitse, että odotetaan"
Matias Turkkilan mukaan perussuomalaisilla ei voi olla mitään yhteistyötä Suomen Vastarintaliikkeen kanssa
.
Matias Turkkilan mukaan perussuomalaisilla ei voi olla mitään yhteistyötä Suomen Vastarintaliikkeen kanssa. (KUVA: Vesa Moilanen)
Julkaistu: 2.8. 17:56 , Päivitetty: 2.8. 18:06

Perussuomalainen-lehden päätoimittaja Matias Turkkilan (ps.) mukaan perussuomalaisten pitäisi antaa lähtöpassit niille, jotka osoittavat tukea Suomen vastarintaliikkeelle.
Perussuomalainen-lehden päätoimittaja ja Hommaforumin perustaja Matias Turkkila (ps.) on ottanut kantaa Suomen vastarintaliikkeen mellakointiin Jyväskylässä Facebook-sivullaan.

"En halua olla missään tekemisissä SVL:n toiminnan kanssa. Enkä halua, että kukaan perussuomalaisissa koskee pitkällä tikullakaan kyseiseen porukkaan", Turkkila kirjoittaa.

Turkkila kertoo Ilta-Sanomille, ettei halua hoputtaa puoluetta ottamaan kantaa Jyväskylän tapaukseen, mutta halusi ilmaista henkilökohtaisen mielipiteensä.

– Seuraan tätä aika monelta kantilta ja monen porukan keskustelua ja tämä ei enää mene sillä ohitse, että odotetaan. Tähän pitää ihan selkeästi ja täsmällisesti sanoa, mikä kanta on.

– Meillä on viikon päästä puoluekokous, missä on erilaista linjapuhetta, siellä on loistava tilaisuus monien asioiden kommentointiin.

"Perussuomalaisten tulisi antaa välittömät lähtöpassit kaikille niille, jotka osoittavat tukeaan vastarintaliikkeelle tai ryhtyvät minkäänlaiseen yhteistoimintaan sen kanssa", Turkkila kirjoitti päivityksessään.

Tarkoittaako lause kansanedustaja Olli Immosta (ps.)?

– Se koskee kaikkia. Ihan siis asemaan katsomatta. Nämä ovat niin järeässä ristiriidassa. Ei voi olla mitään yhteistyötä, jota näkisin, mitä kukaan voisi harjoittaa. Täytyy sanoa, että tämä on ollut hirveän hankalaa, se valokuvaepisodikin, mikä siitä Immosen kuvasta on noussut. En tiedä tunsiko hän niitä ihmisiä, Turkkila sanoo viitaten kohuun, joka syntyi perussuomalaisten kansanedustajan Olli Immosen julkaistua Facebookissa ryhmäkuvan, jossa oli mukana useita Suomen vastarintaliikkeen aktiivijäseniä.

– Sitä, onko Immosella yhteyksiä (vastarintaliikkeeseen) vai ei, sitä en osaa sanoa. Jos olisi ja jos hän haluaisi tehdä jotain niiden kanssa, sitten se on ihan selvä peli. Ei voi istua kahdella tuolilla yhtä aikaa.

Turkkila esiintyi viime tiistaina järjestetyssä monikulttuurisuuden puolesta järjestetyssä Meillä on unelma -mielenosoituksessa Helsingissä.

– Kaikki tässä maassa on ollut paskana viimeiset viisi päivää. Puoluekaverini Olli on saanut suututettua ja pelkäämään hirveän määrän ihmisiä, Turkkila sanoi.

Immonen aiheutti kohua myös viime viikolla julkaisemallaan englanninkielisellä Facebook-päivityksellään, jossa muun muassa kertoi "haaveilevansa vahvasta valtiosta, joka voittaisi tämän painajaisen nimeltä monikulttuurisuus".
Ina Kauppinen

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1438502189489.html

Matias Turkkilan johtaman Suomen Uutisten toiminta on ollut surkeaa sillä Suomen Uutiset on tällä hetkellä vitsi 1-2 uutista per päivä tahdillaan viime aikoina joka on osaltaan ollut kiihdyttämässä persuvihaa koska:

a)mediatila on ollut täysin vastustajien hallussa Suomen Uutisten kesälomaillessa
b)persujen media-strategia on kokonaisuutena surkea koska selviäkään valheita ei ole vaadittu korjattavaksi oikaisupyynnöillä esim. siitä valeesta minkä kaikki mediat ovat toistaneet että Immonen olisi lähettänyt facebook-kirjoituksensa Breivikin iskun vuosipäivänä ja ainoa tämän valeen oikaissut media on ollut Satakunnan Kansa joka on oikaisun tehnyt koska MV-lehti teki kyseisestä valheesta uutisen ja puuttui nimeltä mainiten toimittajan valehteluun.
c)Kommentointi Suomen Uutisten kommenteissa on karmeaa paskaa yleis-tasoltaan ja näyttää selvältä että siellä mellastaa sekä täys-idiootteja että persut huonoon valoon haluavia vasemmstolaisia joista molemmat ryhmät saisivat banaania hommalla.

Passiivisuus mediassa tappaa persut sillä se antaa medialle uskallusta tehdä ylilyöntiä ylilyönnin perään jolloin sitten paine nousee niin korkeaksi että Packalen tekee packalenit eli lähtee täysin median määrittelemään rooliin sekoilemaan.

Jos valheita ei korjaa nin valheista tulee totuuksia joita toimittajat sopulimaisesti toistelevat.

Nyt Turkkila teki vastaavan omaan pesään kusemisen täysin median pillin mukaan kuin Packalen:
1.Turkkila antoi vaikutelman että joillain persuilla on ollut yhteistyötä Suomen vastarintaliikkeen kanssa
2. Turkkila antoi vaikutelma että persut ei ole aikaisemmin antanut lähtöpasseja SVL-natseille
3. Turkkila antoi vaikutelman että persuilla ei ole ollut kantaa siihen mitä tapahtuu jos joku persu tekee yhtiestyötä SVL-hörhöjen kanssa.
4. Turkkila veti maton jalkojen alta mm. Halla-aholta ja Sebastian Tynkkyseltä jotka ovat toimineet tässä asiassa parhaiten ja teki heidän työnsä turhaksi.

Tämä oli packalenimainen emämunaus Turkkilalta.

Koulukiusaaja kiusaa niin kauan kuin kiusattava alistuu kiusaukseen.
Turkkila alistui juuri kiusattavaksi ja alisti samalla muutkin persut kiusattavaksi ja antoi signaalin vastustajille että jos tarpeeksi valehtelee ja vääristelee ja vainoharhailee niin persut menevät kiltisti juuri sihen boksiin johon vastustajat ja media meidät haluavat.

Media ei ole ystävämme niinkuin Halla-aho sanoi ja Matias Turkkila toimii niinkuin media olisi ystävämme.

Toiminta on ollut Suomen Uutisten osalta surkeaa ja persujen medianhallinta on ollut surkeaa koska median valheisiin ei ole puututtu ja nyt Turkkila rupesi sekoilemaan.

Jos MV-lehti on ainoa joka laittaa painetta toimittajille tehdä oikaisuja esim. valehtelustaan että Immonen olisi kirjoittanut facebook kirjoituksensa Breivikin iskun vuosipäivänä niin se kertoo että persujen medianhallinnasta ja viestinnästä vastaavat ihmiset ovat epäonnistuneet täysin.
On häpeällistä että maahanmuuttokriittiset kirjoittajat joutuvat vapaa-ajallaan korjaamaan persuista ulkomaille levitetttäviä valheita kuten minä tein Bäckmanin tapauksessa yhdessä muiden kommentoijien kanssa ja joka johti Turun Sanomien uutiseen joka oli kaksi päivää ts.fi:n luetuin ja levitti tietoisuutta siitä mihin vääristely voi johtaa ja kuinka persuista on vääristelty mediassa.

Jokainen leipäpappi joka tekee duunia virastoaikoina ja keskittyy höpisemään facebookissa pitää potkia persujen organisaatiosta helvettiin sillä se että Verkko Uutisissa on toimittajia viikonloppuaamuna kello 7 jälkeen kirjoittamassa uutisia persuista ja persuissa köllitään lomilla ei ole millään mittareilla riittävää toimintaa persuilta.

Saatanan tunarit!

Taitaa Matias Turkkila olla tähän mennessä ensimmäinen Persu ja Hommalainen, joka teki mitä piti... ja viimeisellä hetkellä.

Mitä nyt äkkiseltään Turkkilan viestin luin, tuen häntä 100 % ulostulossaan.

Ottakaa nyt helvetti muutkin järki käteen ja katsokaa itseänne peililstä.  >:(

Täällä kompataan täysillä Natseja, koska heillä on jollakin ihme logiikalla samat tavoitteet kuin Hommalla :facepalm:

Jos käy niin ikävästi, että Immonen paljastuu Natsien kaveriksi, niin se on silloin Hirvisaaret Immoselle.
Jokin roti pitää touhussa olla.

Kerrottakoon, että toistaiseksi olen vielä valmis armahtamaan Immosen, mutta pahalta näyttää :(

Minä en ainakaan komppaa natseja kuten ei 99% hommalaisistakaan vaan pidän heitä sekopää-hörhöinä joista pitää pysyä kaukana, ja olen Immostakin arvostellut arvostelukyvyttömyydestä kun päästää edes kaikille avoimessa muistotilaisuudessa muutaman heistä samaan kuvaan (25% Schauman-tilaisuuden osallistujista oli netissä kiertävän vasemmistolaisen analyysin perusteella SVL-hörhöjä ) , ja se että sinä niin väität on törkeää toimintaa sinulta.

Minä arvostelen sitä että persut ryömivät siihen laatikkoon median ohjaamina että jos persu ei ruoski itseään ja muita persuja niin silloin hän komppaa natseja, niinkuin olisi mukamas vain kaksi vaihtoehtoa, koska sen itseruoskinnan aloittaminen julkisuudessa juurikin vahvistaa sitä valheellista mielikuvaa että persut mukamas olisivat kompanneet natseja.

Persujen median hallinta on ollut luokatonta sillä Suomen Uutiset on ollut aneemisen surkea jatkuvasti ja persut ovat antaneet signaalin että persuista saa valehdella ilman seuraamuksia kun eivät valheisiin puutu.

Helvetin MV-lehti tekee oikaisupyyntöjä tehokkaammin kuin miljoonien budjetilla operoiva perussuomalaiset puolue ja persujen mediat.
Ainoa korjaus useissa kymmenissä uutisissa toistettuun valheeseen että Immonen kirjoitti facebook-viestinsä Breivikin iskun vuosipäivänä on tehty Satakunnan Kansassa koska MV-lehti teki uutisen nimenomaan satakunnan kansan valehtelusta ja vielä uuden uutisen sen toimittajan asenteesta.

Muiden medioiden valheita ei ole oikaistu ja ne ovat muuttuneet yleiseksi totuudeksi persujen surkean median hallinnan takia.

Jos annat koulukiusaajan kiusata niin koulukiusaaja kiusaa.

Toinen valhe johon ei ole puututtu on valheellinen väite että Immonen olisi poseerannut VAIN SVL-natsien kanssa ja tämä on toteutettu sillä että alkuperäisen YLE:n uutisen "muun muassa" on pudotettu pois ja siten kyseisestä Schauman muistotilaisuudesta on annettu kymmenissä uutisissa valheellinen kuva että Immonen olisi nimenomaan poseerannut SVL-natsien kanssa eikä totuutta että kyseessä oli avoimen muistotilaisuuden kaikkien osallistujien kuva jossa selvä vähemmistö oli SVL-natseja ole kerrottu.

Matias Turkkilan Packalenimaisen sekoilun tulos tulee olemaan että media sekoaa entistä enemmän juuri niinkuin tapahtui Packalenin sekoilun jälkeen ja itse varsinaiseen ongelmaan Matias Turkkila ei ole viitsinyt tarpeeksi selkeästi puuttua eli siihen että toimittajat valehtelevat toistuvasti ja persut eivät näitä valheita korjaa vaan antavat valheiden toistua toistumistaan kunnes niistä tulee yleinen totuus niin voimakkaasti että persujen vastustajat ja toimittajat rohkaistuvat jatkuvasti heittämään enemmän valheita ja vääristelyjä persuista.
Kun media ja vastustajat ovat huomanneet että persuista voi valehdella ilman seuraamuksia ja
osa persuista alkaa paineessa potkia omia maaleja niin valheet ja vääristelyt tulevat jatkumaan seuraavat 4 vuotta.

Persujen media strategiasta vastaavat ihmiset voivat katsoa peiliin.

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

koli

Täältä voi tarkistaa tuon hakatun antifanarkomaanin, Li Anderssonin ja Dan Koivulaakson toveruuden:
https://web.archive.org/web/20150120010349/http://www.patriootti.com/jyvaskylan-oikeudenkaynti-paiva-1/
https://web.archive.org/web/20150421185133/http://www.patriootti.com/jyvaskylan-oikeudenkaynti-paiva-2/
Mörökölli

KJ

Hiukan huumoria tähän ketjuun:

QuoteKeski-Suomen Vasemmistonaisten puhenainen Irma Hirsjärvi vie huomenna maanantaina Jyväskylän keskustaan kukan ja kynttilän. Kompassille kello 13 suunnistava Hirsjärvi toivoo paikan päälle saapuvan myös muita, jotka vastustavat lauantain väkivaltaan päättynyttä mellakointia sekä sen edustamaa aatetta.

– Hiljainen hetki ajalle ennen uusnatsiliikettä Suomessa. Sitten kahville sen juhlistamiseksi, että keskustelu asiasta lienee vihdoin alkanut, Hirsjärvi kirjoittaa Facebook-profiilissaan.

Keskisuomalaiselle Hirsjärvi kertoo idean alkujaan olleen Suomen kommunistisen puolueen jäsenen Hanna Eran. Facebookiin Hirsjärvi laittoi ehdotuksen kukan ja kynttilän viemisestä ensiksi vain reaktioiden herättämismielessä. Siitä kuitenkin virisi lopulta idea mennä oikeasti paikan päälle.

– Jotain on nyt kuopattu, mutta olen kuitenkin hyvin toiveikas. Helsingin mielenosoitus antoi toivoa, että ihmiset voivat yhä sanoa ei. Suomalaisen oikeusvaltion tavoitteena on turvata jokaisen koskemattomuus, Hirsjärvi perustelee.

– Se on jotenkin hyvin huolestuttavaa, että he (uusnatsit) tuntevat olevansa oikeutettuja toimimaan kuten toimivat, hän jatkaa.

Loput ksml
What would Gösta Sundqvist do?

N

Quote from: Shemeikka on 02.08.2015, 22:58:51
En ollut paikalla enkä tiedä muuta kuin täältä ja mediasta lukemani, mutta epäilen etteivät vasemmistolaiset olleet sattumalta paikalla kun natsit marssivat ja enkä usko että tyytyivät vain pällistelemään kadun varrelta että "siinä ne patriootit levittää aatettaan" puuttumatta asiaan sanallisesti tai fyysisesti.

Eiköhän tuollaisiin mielenosoituksiin aina tule vastavoimia esille, oli se ajatus mikä tahansa, minkä puolesta mielenosoitus järjestetään.

Toisaalta mikäli tyypit eivät käyneet fyysisesti ensiksi käsiksi SVL:n tyyppeihin, mikä vaikuttaa epätodennäköiseltä ihmismäärän epätasaväkisyyden puolesta, niin syylliset löytyvät sieltä SVL:n puolelta. Mikäli järjestää mielenosoituksen, on syytä valmistautua siihen, että joku voi olla eri mieltä asiasta. Väkivallan käyttäminen huutelijoita kohtaan on sitä perseilyä, jota en kaipaa miltään osapuolelta.