News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-08-21 IL: Tyttöjä ahdisteltiin kadulla - näin isät reagoivat(New York)

Started by Blanc73, 21.08.2015, 11:50:12

Previous topic - Next topic

Blanc73

Tyttöjä ahdisteltiin kadulla - näin isät reagoivat
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2015081820197904_fd.shtml
QuoteEnsimmäinen isä järkyttyi alentavista huudoista ja kyseli tyttäreltään useaan otteeseen, tapahtuuko videolla nähtyä usein sekä jatkaako tytär kävelemistä. Isä pöyristyi kuullessaan, että videolla nähty kohtelu on jokapäiväistä.

- Kesäaikaan eläimet ovat ulkona, totesi toinen videolla nähty isäpappa, joka ehdotti, että tytär puolustautuisi lyömällä käsilaukulla.

Kolmannella isäukolla ei ollut ensin ollenkaan ongelmaa sen suhteen, että miehet pitivät hänen tytärtään kauniina. Mutta kun isä näki videolla tytärtään seuraavan miehen, muuttui ääni kellossa ja isukki uhkasi pistää nyrkkitappelun pystyyn jos vastaavaa tapahtuisi hänen nenänsä edessä
Ja ahdistelijat/huutelijat mitä tuossa videolla näkyy, yllätys yllätys, afroamerikkalaisia miehiä.

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

flammee

Niin pitikö tuossa olla joku videokin? Ei näy. Muiden uutisten videot kyllä näkyy...

Blanc73

Quote from: flammee on 21.08.2015, 12:01:03
Niin pitikö tuossa olla joku videokin? Ei näy. Muiden uutisten videot kyllä näkyy...

Itse käytän Firefox-selainta ja video näkyy.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Sitruunamelissa

Quote from: flammee on 21.08.2015, 12:01:03
Minulle Chrome ja video näkyy.

Itse videosta, niin tuo ilmiö ei ole mikään uusi, yllättävä eikä se rajoitu vain New Yorkiin. Olikos se Hollannissa, missä joku nainen teki jo vuosi tai pari sitten samanlaisen? Huutelijat olivat pääsääntöisesti tummaihoisia kadunkulmilla notkujia sielläkin.

Edit. Olin väärässä. Belgiassa tämä tehtiin:
http://www.theguardian.com/world/2012/aug/03/belgium-film-street-harassment-sofie-peeters
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Kukkahatuton täti

Minun lasta jos nuo elukat ahdistelisi, niin isä ei ehtisi tehdä mitään. Äiti nimittäin kuohitsisi elukat ennen kuin kukaan ehtisi kissaa sanoa...

Blanc73

Onko muuten Helsingin kaduilta kuvattu vastaavaa videota?