News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Facebookin vallankäyttö alkaa olla pelottavaa

Started by Peltipaita, 05.06.2016, 17:06:42

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Sosiaalinen yhteisö esitteli DeepText-moottorin, jonka tehtäväksi on annettu kirjoitetun tekstin tulkinta, mahdollisimman hyvin. Sitä testataan jo nyt mobiilissa, Messenger-sovelluksessa. Facebookin mukaan se aikoisi rajata ihmisten kirjoituksia profiloinnissaan siten, että jos kerrot "tulleesi juuri taksista", sillä ei ole merkitystä. Mutta jos kerrot tarvitsevasi taksin, voisit saada silmiesi eteen taksimainoksen.

Mikään ei kuitenkaan estä Facebookia keräämästä paljon muutakin tietoa erilaisiin tarkoituksiin, joista sen ei tarvitse erikseen kertoa. Me emme siis tiedä, millaista profiilia meistä luodaan ja miten sitä voidaan meitä vastaan mahdollisesti käyttää tulevaisuudessa? Tätä uhkaa ei pitäisi väheksyä.
http://mvlehti.net/2016/06/04/facebookin-vallankaytto-alkaa-olla-pelottavaa/

Kun tiedämme EU:n suunnitelmista "vihapuheen" =kriittisen äänen suitsemisesta ja Facebookin ilmeiselle myötämielisyydelle sen toteuttamiseksi, kannustaisin ihmisiä harkitsemaan Facebookista luopumista. Itse en tosin ole siihen koskaan liittynyt joten helppo sanoa, mutta kuitenkin. Facebookia olisi toki hyvä käyttää irtautumisviestin levittämiseen. ;D Voiko ilman Facebookia olla? Minä voin. Voitko sinä?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Raksa_Mies

Quote from: Peltipaita on 05.06.2016, 17:06:42
Sosiaalinen yhteisö esitteli DeepText-moottorin, jonka tehtäväksi on annettu kirjoitetun tekstin tulkinta, mahdollisimman hyvin. Sitä testataan jo nyt mobiilissa, Messenger-sovelluksessa. Facebookin mukaan se aikoisi rajata ihmisten kirjoituksia profiloinnissaan siten, että jos kerrot "tulleesi juuri taksista", sillä ei ole merkitystä. Mutta jos kerrot tarvitsevasi taksin, voisit saada silmiesi eteen taksimainoksen.

Mikään ei kuitenkaan estä Facebookia keräämästä paljon muutakin tietoa erilaisiin tarkoituksiin, joista sen ei tarvitse erikseen kertoa. Me emme siis tiedä, millaista profiilia meistä luodaan ja miten sitä voidaan meitä vastaan mahdollisesti käyttää tulevaisuudessa? Tätä uhkaa ei pitäisi väheksyä.

Kun tiedämme EU:n suunnitelmista "vihapuheen" =kriitisen äänen suitsemisesta ja Facebookin ilmeiselle myötämielisyydelle sen toteuttamiseksi, kannustaisin ihmisiä harkitsemaan Facebookista luopumista. Itse en tosin ole siihen koskaan liittynyt joten helppo sanoa, mutta kuitenkin. Facebookia olisi toki hyvä käyttää irtautumisviestin levittämiseen. ;D Voiko ilman Facebookia olla? Minä voin. Voitko sinä?

Sama "ongelmahan" on kuuklenkin kanssa. Mutta jos face närästää, niin lopeta sen käyttö. Itse en ole edes koskaan harkinnutkaan aloittamista.

Peltipaita

Quote from: Raksa_Mies on 05.06.2016, 20:50:51
Quote from: Peltipaita on 05.06.2016, 17:06:42

Kun tiedämme EU:n suunnitelmista "vihapuheen" =kriitisen äänen suitsemisesta ja Facebookin ilmeiselle myötämielisyydelle sen toteuttamiseksi, kannustaisin ihmisiä harkitsemaan Facebookista luopumista. Itse en tosin ole siihen koskaan liittynyt joten helppo sanoa, mutta kuitenkin. Facebookia olisi toki hyvä käyttää irtautumisviestin levittämiseen. ;D Voiko ilman Facebookia olla? Minä voin. Voitko sinä?

Sama "ongelmahan" on kuuklenkin kanssa. Mutta jos face närästää, niin lopeta sen käyttö. Itse en ole edes koskaan harkinnutkaan aloittamista.
Missasit pointin, ja se ei ollut mainostaminen.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Vaniljaihminen

Eiköhän tuollaista vekotinta voi huijata kun vaan kirjoittaa siten, että vain ihminen ymmärtää sen.

Eli ei sano, että "juon nyt teetä" vaan kirjoittaa jotain vaikka "kello viisi, brittiläisittäin".
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Chew Bacca

Eli jos kirjoitan "rikkaus, voimavara, Suomi tarvitsee maahanmuuttoa geeniperimän parantamiseen ja työvoimapulan poistoon, totisesti islam on rauhan uskonto" niin facebook tajuaa missä mennään? Eihän ihminenkään tiedä.

Kun asiat automatisoidaan, on vain ajan kysymys kun ihminen voidaan teloittaa sänkyynsä vääristä ajatuksista.

Ulos facesta kaikki, nyt.

MustaLeski

En näe mitään syytä miksi yksityishenkilön pitäisi olla Facebookissa, ei ole koskaan itseäni kiinnostanut, tarkoittaisi vain sitä, että kaiken maailman ihmiset (sukulaiset, työkaverit yms.) olisivat nurkissa luuraamassa ja kinuamassa huomiota. Jos tarvitsee/käyttää Facebookkia tiedonhankintaan, voi luoda jonkun löpöhöpö profiilin helpostikin, uskoisin.

J. Lannan haamu

Ihan sama täällä! Kun joskus 2000 luvun puolessa välissä vai milloin lie tulikaan, koin jotain alitajuista vastustusta siihen 'helvetinkoneeseen'. Eniten kuitenkin vaikutti se, kun kaverit toitotti sitä samaa mantraa niistä ulkomaalaisista ystävistä. No kuinka paljon ne tällä hetkellä ovat heihin tekemisissä? Entäpä se, että etsitään kadonnut rakkaus ja mennään naimisiin? Joo, toimii, mutta jääkö facebookin käyttö siihen kun siellähän on niin kivoja visoja ja mainoksia ja mitäs tuo tyyppi tekee ja laitanpa itsestäni kuvan jne.

Mutta kenties vielä enemmän minua ketuttaa tuo itsensä brändäys twitterin kautta. Siellä on niitä hienoja mustavalkoisia kuvia sivulta otettuna ja kaikki on jonkin sortin spesialistia ja manageria, sitten osaamista on monta eri palikkaa organisaatioista ja johtamisesta ja coachingista. Kun tiedän muutamia näitä tyyppejä niin ne on ihan käsiä noissa asioissa. Yhteiskunnassa piirit pienenevät ja kilpailu sisällä kovenee, kaikki on muuttunut meritokraattiseksi hötöksi.

Joo eli ei ole facebookia.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Kameleontti

Quote from: Hän on 05.06.2016, 22:30:46
Ulos facesta kaikki, nyt.

En lähe ennen ku poistetaan.

Itse foliopipona elän jo sodassa ja sillä mennään. Mua vaan kauhistuttaa, että tässä sodassa on niin helvetin paljon nynneröitä, jotka hiipii taustalle odottamaan, että muut hoitaa.

Karmeinta on, että iso osa näistä on miehiä. Viisasta toki sinällään mutta en aio hlökohtaisesti toistaa Ruotsin virhettä poliittisesta korrektiudesta ja ehdointahdoin antautumisesta itsemurhaan. Jos on vaihtoehtona itsemurha tai taistelu sitä vastaan kuollen niin valitsen jälkimmäisen.

Haaste nynneröille. Mutta naiset ensin vaikka heikoille jäille.

Muistutus: pelko on avainsana ohjata ihmisiä. Kun pelkää niin ei uskalla toimia toisin kun halutaan. Massoina tää tuntuu toimivan Suomessakin... Ihmiset vastustaa kehitystä mutta pelko pitää poissa vastustamasta muuta ku netissä huutelemalla. Ja voisin veikkaa, että tänä päivänä juuri ketään ihmisiä ei ole datan keräämisen ulottumattomissa...

Jumalauta: https://www.youtube.com/watch?v=3jM-gEUBaEA

Chew Bacca

Missä siinä muka on veri ja kunnia että roikkuu mukana turhiksien täyttämässä, turhiksien ylläpitämässä tietosuojakatastrofissa (josta kuka vain voi ilmiannolla sulkea pois kenet tahansa - edes Suomen puhutuin poliitikko ei voinut esiintyä omalla nimellään oikein kirjoitettuna).

Facessa pysyminen sananvapaus-statementtina on vähän kuin puhkoisi silmänsä voidakseen osallistua sokeiden uimakisaan.

Jos saa orkut siitä että nuivii omalla nimellään netissä, ei tarvitse kuin alkaa tehdä niin. Paljon uskottavampaa kuin somerunkkaus on hankkia oma kanava, domain, saitti, ja tehdä mitä tehtävä on kunnes poliisi tulee ja vie. Isoin ongelma lienee löytää yleisöä. Suomenkielinen blogistan on jussinjälkeisessä tilassaan aika kuollut. Onnea!