News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-07-17 Seurakuntalainen: Musliminuoretkin voivat tulla rippileirille

Started by koli, 17.07.2015, 13:08:03

Previous topic - Next topic

koli

QuoteMusliminuoretkin voivat tulla rippileirille

Kaverit ja hauska tekeminen vetävät rippileirille myös nuoria, jotka eivät kuulu kirkkoon.

Rippileirille ovat tervetulleita kaikki oman ikäluokkansa nuoret. Kasteella käymisen ja kirkkoon liittymisen nuori voi halutessaan hoitaa ennen konfirmaatiota, jossa kirkon jäsenyyttä edellytetään.

Nuorisotyönohjaaja Jonna Peitso Vuosaaren seurakunnasta kertoo, että seurakunnan rippileireille osallistuu lähes vuosittain nuoria, joilla ainakin toinen vanhemmista kuuluu johonkin muuhun uskontokuntaan kuin kristinuskoon.

"Kaverit ovat tosi tärkeitä, joten heidän kanssaan halutaan päästä jakamaan sama kokemus", Peitso kuvaa syitä, joiden vuoksi esimerkiksi musliminuori voi tulla rippileirille. Hänen mukaansa erilaisista uskontotaustoista ei ole aiheutunut leirin aikana näkemyseroja.

Pastori Ilmari Syrjälä Helsingin seurakuntayhtymästä vahvistaa, että uskonnottomat ja eri uskontokuntiin kuuluvat nuoret ovat toistuva ilmiö rippileireillä. Helsinkiläisnuorista viime vuonna 65,8 prosenttiä kävi rippikoulun. Rippikouluun osallistuvien määrä noudattaa pitkälle kirkon kuuluvan ikäluokan määrää, kirkkoon kuulumattomat ovat pieni vähemmistö.

Rippikoulu on paikka, jossa nuorten kanssa keskustellaan tärkeistä aiheista ohjatusti. Uskonnottomien ja muihin uskontokuntiin kuuluvien nuorten perheet voivat kokea rippikoulun tukevan nuoren kasvua ja kehitystä.

"Rippikoulun vanhempainillassa tuli mieleeni, että on vähän tilanteita, jossa 15-vuotiaat voivat pohtia elämää yhdessä ja ohjatusti. Rippikoulussa voidaan puhua vastoinkäymisistä tai esimerkiksi läheisten kuolemasta. Tuskin koulussa sellaista on", uskontokuntaan kuulumattoman rippikoululaisen äiti Susanna Särkkä miettii.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/musliminuoretkin-voivat-tulla-rippileirille/
Mörökölli

dothefake

Kuka maksaa muslimin rippileirimaksun, vaikka arvaanhan minä,
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Joker

Eivät taida oikeauskoiset vanhemmat päästää musliminuoria rippileirille.

Tai kääntäen: millainen suvakki pitäisi vanhemman olla että lähettäisi ev.lut. kirkkoon kastetun nuoren koraanikouluun.

Kotoutumisen kannalta rippileiri ei vaikuta paskaakaan. Rikoksesta epäillyn etnisen alkuperän häivyttämiseen erikoistuneille toimittelijoille tämä olisi kuitenkin märkä päiväuni sitten kun jotain ikävää tapahtuu:

"Suomalaisnuorukaiset raiskasivat rippikoulumatkalla."
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Vasuuri ja mahtava

Jälleen sama asia, jota olen useasti ihmetellyt, miksi nämä maltilliset muslimit ylipäätään ovat muslimeja, jos he eivät noudata sen ainoaa tietä pelastukseen? Kristinuskossa sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta, kuin uskoa ziisukseen ja pelastut, islamissa(sic) sinun täytyy jatkuvasti noudattaa erilaisia elämänohjeita ja tapoja, sekä taipua Allahin tahtoon, jotta pelastut. Jos esim. Hetemaj tai Razmyar ovat näitä maltillisia muslimeja, miksi he ovat muslimeja ollenkaan, kun eivät koraanin mukaan kuitenkaan pelastu? Eikö tämä käätäen tarkoita, että he hyväksyvät kyllä kaiken mitä Koraanissa käsketään tehdä, jos eivät niin sanoisivat suoraan ja lähtisivät veq koko piiristä. Tämä olisi lisäksi loistava tapa erottaa, ketkä ovat niitä maltillisia muslimeja ja ketkä oikeita muslimeja ja heittää viimeksi mainitut Suomesta pikaseen.
Voi kun olisin journalisti,(en siis muuten haluaisi olla, mutta..)kysyisin joltain maltilliselta kansanedustajalta demareiden riveistä, miten hän edes ylipäätään voi olla muslimi ja demari samaan aikaan, ja miksi hän on muslimi, jos ei noudata Koraanin kaikkia ohjeita, vaikka muslimin tulee niin tehdä.

Samalla kysyisin Nasima Razmyarilta vähän muutakin.
Happi loppuu, pierettää.
Rahat loppuu, rajat vuotaa.

KTM

Vähän pelottaa niiden rippikoulutyttöjen puolesta

elven archer

Rippikoulu on paikka, jossa nuorten kanssa keskustellaan tärkeistä aiheista ohjatusti.
Suomennos: tuputetaan Jeesus-propagandaa vastaukseksi herkässä iässä olevien kysymyksiin. Sitä kautta avautuukin logiikka uskontoon kuulumattomien ja toisten uskontojen edustajien osallistumiseen. He tietysti toivovat, että onnistuisivat käännytystyössään.

mikkoR

Ja kohta käykin kalpaten kun rippikoulun luterilainen paatos loukkaa toisuskoisia josta johtuu että luterilainen paatos kielletään rippikouluissa?
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Tavan

Quote from: elven archer on 17.07.2015, 16:59:37
Rippikoulu on paikka, jossa nuorten kanssa keskustellaan tärkeistä aiheista ohjatusti.
Suomennos: tuputetaan Jeesus-propagandaa vastaukseksi herkässä iässä olevien kysymyksiin. Sitä kautta avautuukin logiikka uskontoon kuulumattomien ja toisten uskontojen edustajien osallistumiseen. He tietysti toivovat, että onnistuisivat käännytystyössään.

Koulussa, mediassa ja akatemiassa tarjotaan naturalistista "propagandaa", joten lienee ihan perusteltua, että yliluonnollista "propagandaa" tarjotaan myös jossain ihan tasapuolisuuden vuoksikin. Tämä asia (siis onko maailmankaikkeudessa myös yliluonnollinen taso, ja kuvaileeko kristinusko sitä tasoa kuinka osuvasti) on hyvin kiistanalainen.

Rippikoulussa uskoakseni kaikesta huolimatta tänäkin päivänä opetellaan ulkoa apostolinen uskontunnustus ja painotetaan, että Jeesus on tie, totuus ja elämä. En ymmärrä miten tämä on sovitettavissa yhteen islamin kanssa. Rippikoulu voisi toimia hyvänä paikkana tehdä nuoriso allergiseksi islamille, painottamalla kuinka totaalisessa ristiriidassa koko oppijärjestelmä on suomalaisen uskonperinteen kanssa.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

N

Quote from: Vasuuri ja mahtava on 17.07.2015, 16:28:34
Jälleen sama asia, jota olen useasti ihmetellyt, miksi nämä maltilliset muslimit ylipäätään ovat muslimeja, jos he eivät noudata sen ainoaa tietä pelastukseen? Kristinuskossa sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta, kuin uskoa ziisukseen ja pelastut, islamissa(sic) sinun täytyy jatkuvasti noudattaa erilaisia elämänohjeita ja tapoja, sekä taipua Allahin tahtoon, jotta pelastut. Jos esim. Hetemaj tai Razmyar ovat näitä maltillisia muslimeja, miksi he ovat muslimeja ollenkaan, kun eivät koraanin mukaan kuitenkaan pelastu? Eikö tämä käätäen tarkoita, että he hyväksyvät kyllä kaiken mitä Koraanissa käsketään tehdä, jos eivät niin sanoisivat suoraan ja lähtisivät veq koko piiristä. Tämä olisi lisäksi loistava tapa erottaa, ketkä ovat niitä maltillisia muslimeja ja ketkä oikeita muslimeja ja heittää viimeksi mainitut Suomesta pikaseen.
Voi kun olisin journalisti,(en siis muuten haluaisi olla, mutta..)kysyisin joltain maltilliselta kansanedustajalta demareiden riveistä, miten hän edes ylipäätään voi olla muslimi ja demari samaan aikaan, ja miksi hän on muslimi, jos ei noudata Koraanin kaikkia ohjeita, vaikka muslimin tulee niin tehdä.

Samalla kysyisin Nasima Razmyarilta vähän muutakin.

Tähän täytyy sen verran puuttua, että kyse on tulkinnoista. Vaikka tiedän kyllä, että tämä ajatus aina tyrmätään, ettei Koraani anna myöden tulkinnoille niin siltikin. Uskonto on sitä, mitä ihminen itse haluaa uskonnossaan nähdä. Toki islamista on vallalla pääosin todella rajoittunut katsantokanta, mutta juuri tämän takia maltillisia muslimeita ei kannata lytätä, vaan mielummin rohkaista. Voi tehdä hyvää koko islamille, jos tuollainen ei-niin-rajoittunut katsantokanta pääsee valloilleen.

Viitteitä voi ottaa kristityistä ja sen eri lahkoista. Ei kristinuskon historiakaan mikään suvaitsevaisuuden tai rauhallisen yhteiselon esimerkki ole ollut Euroopassakaan, vaan kristityt ovat listineet toisiaan aika paljonkin eri tulkintojen takia. Lopputuloksen on nykytilanne, jossa maltilliset ovat päässeet voitolle. Saman soisin tapahtuvan islaminkin osalta.

Eli kyse on tulkinnoista, ei siitä mitä löytää jos lukee sanasta sanaan jotain uskonnollista fiktiota.

Edit.
Sinällään olisi hyvä, jos nämä maltilliset muslimit perustaisivat oman suuntauksensa shiiojen ja sunnien lisäksi siis. Ihan vain, että erottautuisivat noista kahdesta ryhmästä tulkintoineen. Vaikka toki tässäkin vaiheessa on mahdollista, että heidät nähtäisiin edelleen vain samana muslimien massana kuin kaikki muutkin, kuten epäilisin tapahtuvan toiseenkin suuntaan, eli kaikki kristityt nähdään pääosin yhtenä massana ulkopuolelta katsottuna.

Outo olio

Quote from: Tavan on 17.07.2015, 17:40:29
Rippikoulussa uskoakseni kaikesta huolimatta tänäkin päivänä opetellaan ulkoa apostolinen uskontunnustus ja painotetaan, että Jeesus on tie, totuus ja elämä. En ymmärrä miten tämä on sovitettavissa yhteen islamin kanssa. Rippikoulu voisi toimia hyvänä paikkana tehdä nuoriso allergiseksi islamille, painottamalla kuinka totaalisessa ristiriidassa koko oppijärjestelmä on suomalaisen uskonperinteen kanssa.

En muista yksityiskohtia mutta ainakin minun rippikoulussani oli kristinuskon teologiaa vain pintasilaukseksi, koko loppu oli ihme piirileikkeja ja muuta paskaa. Sinänsä tosi sääli, 15-kesäisenä agnostikonalkuna olisin ollut kiinnostunut kuulemaan niistä asioista, ihan yleissivistyksen vuoksi. Mutta kun ei. "Nyt me otetaan jako kahteen yksi kaksi yksi kaksi. Ykköset kuvittelevat olevansa taivaalla ohilentävä suihkukone viuh, ja kakkoset on ryhmä japanilaisia turisteja jotka ottavat siitä koneesta valokuvia räps räps räps." Hakunilan Seurakunta HP! :facepalm: Meni rispektit koko kirkkoon, ja erosin heti kun mahdollista.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Nuivake

Ev.Lut. kirkolta jälleen uusi pohjanoteeraus. Voiko enää yhtään alemmas vajota?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Joutilas

Quote from: dothefake on 17.07.2015, 13:12:47

Rippileirit maksetaan jeesusrahalla, jota kirkkoon kuuluvat maksaa. Myös valistuneet maksavat jeesusveroa yhteisöveron muodossa.

Juffe

Jos muslimit osallistuvat samaan opetukseen kuin muutkin eikä leirin uskonnollista sisältöä mitenkään muutella heidän takiaan, niin mikäs siinä. Sehän on "voitto" kirkolle jos he pääsevät kertomaan kristinuskon opeista musliminuorille. Kirkkohan jopa lähettää lähetystyöntekijöitä muslimimaihin, mikäs sen parempaa jos muslimit tulevat suoraan kristinoppia kuulemaan.

valla_valla

Ruotsissa tästä asiasta on kokemusta jo muutaman vuoden takaa. Kun Ruotsin kirkko järjesti pari kesää sitten Motalassa St. Annan leirikeskuksessa vastaavankaltaisen rippileirin/ kesäleirin kehitysmaalaisille ja ruotsalaisille tytöille, leiri keskeytettiin ja poliisille tehtiin useita rikosilmoituksia seksuaalisesta ahdistelusta. Nimittäin kehitysmaapojat olivat pakottaneet nuoret tytöt riisumaan vaatteensa ja sitten vesselit olivat kuvanneet veronmaksajilta saamillaan älypuhelimilla  alastomia tyttöjä.

Sosiaalitoimen puolelta asiaa paheksuttiin syvästi ja asia aiottiin tutkia pohjamutia(isia) myöten.

Tuon leirin yhteydessä oli  muuten mielenkiintoinen sivupiirre. Kirkon edustaja Kajsa Nilsson tunnusti erään artikkelin yhteydessä, että kaikki ns. yksintulleet pakolaislapset, jotka ottivat osaa leirille, eivät olleetkaan enää mitään pikkulapsukaisia, vaan pitkästi parikymppisiä kolleja. Mutta tilanne vaatii joskus radikaaleja toimia:

"On selvää, että ihminen valehtelee ikänsä, jos sillä keinoin saa apua aloittaa elämän uudestaan. Itse tekisin samoin jos minun pitäisi paeta kotimaastani."

https://www.nordfront.se/kommunen-anordnar-rasblandarlager-svenska-flickor.smr

VAROITUS!! Linkin takaa avautuva kuva saattaa aiheuttaa ärsyyntymistä.

Joten olen aivan varma, että helsinkiläistytöilläkin on varmasti ihku rippileiri.

dothefake

Quote from: Joutilas on 19.07.2015, 23:07:42

Rippileirit maksetaan jeesusrahalla, jota kirkkoon kuuluvat maksaa. Myös valistuneet maksavat jeesusveroa yhteisöveron muodossa.
Ei pidä paikkaansa, itse isänä jouduin maksamaan rippileirin, vaikka oltiin vaimon ja firman kanssa naksettu jo n. 30.000 markkaa kirkollisveroa. Kävin eroamassa ja kirjoitin marginaaliin: syy seurakunnan ahneus.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

koli

Quote from: valla_valla on 20.07.2015, 00:59:27

Joten olen aivan varma, että helsinkiläistytöilläkin on varmasti ihku rippileiri.

Hyi stana, ei tuollaisia kuvia pitäisi katsella ennen nukkumaan menoa.(http://getoffmyinternets.net/gomipress/wp-content/sp-resources/forum-smileys/smileyvault-puke.gif)

Varmasti hieno ja kulttuuririkas leiri tiedossa.
Mörökölli

Histon

Quote from: koli on 20.07.2015, 01:05:56

Hyi stana, ei tuollaisia kuvia pitäisi katsella ennen nukkumaan menoa.(http://getoffmyinternets.net/gomipress/wp-content/sp-resources/forum-smileys/smileyvault-puke.gif)

Mikä tuossa kuvassa niin kovasti kiihottaa, että oikein yöunet menee? Itse näen siinä kolme ihmistä kameralle poseeraamassa.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

koli

Quote from: Histon on 20.07.2015, 01:13:43
Quote from: koli on 20.07.2015, 01:05:56

Mikä tuossa kuvassa niin kovasti kiihottaa, että oikein yöunet menee? Itse näen siinä kolme ihmistä kameralle poseeraamassa.

Jaa, no itse näen siinä kaksi parikymppistä varsinaista™ ja 14-vuotiaan ruotsalaisen tytön. Minulla on sellainen rasistinen mieli, että tunnen kuvotusta, kun näen parikymppisiä kolleja pyörimässä 14-vuotiaiden tyttöjen kanssa.
Mörökölli

Joutilas

Quote from: dothefake on 20.07.2015, 01:01:52

Ei pidä paikkaansa, itse isänä jouduin maksamaan rippileirin, vaikka oltiin vaimon ja firman kanssa naksettu jo n. 30.000 markkaa kirkollisveroa. Kävin eroamassa ja kirjoitin marginaaliin: syy seurakunnan ahneus.

Muistan nähneeni piirakkakaavion, jossa kohtalainen osa valtiollisesta lutherinpalvontakirkon menoista oltiin pyhitetty rippileireille. Koska tietoni on muistinvarainen... vaikenen.

Joutilas

Quote from: Joutilas on 22.07.1974, 16:16:06
Muistan nähneeni piirakkakaavion, jossa kohtalainen osa valtiollisesta lutherinpalvontakirkon menoista oltiin pyhitetty rippileireille. Koska tietoni on muistinvarainen... vaikenen.

Totuus tähän löytyy tietysti Yleltä: http://yle.fi/uutiset/rippikoululeirien_hintalappu_vaihtelee_eri_puolilla_suomea/5388951

Eli tiivistettynä: jossain leiri on ilmainen (=jeesusrahoitteinen), usein maksaa huntin (=rajoitetusti jeesusrahoitteinen), jossain maksaa enemmän (=lievennetysti jeesusrahoitteinen),

Evitafani

Eikö tään ketjun aihe ollut musliminuoret, jotka yrittää tunkee ruman pärstänsä lutherilaisten rippileireille.

Mitä sä Joutilas oikeen yrität selittää. Kerro nyt saatana suomeksi äläkä jauha paskaa.

Joutilas

Quote from: Evitafani on 20.07.2015, 02:05:25
Eikö tään ketjun aihe ollut musliminuoret, jotka yrittää tunkee ruman pärstänsä lutherilaisten rippileireille.

Mitä sä Joutilas oikeen yrität selittää. Kerro nyt saatana suomeksi äläkä jauha paskaa.

Keskustelun historiaa:
1. Aiemmin keskustelussa Dothefake esitti kysymyksen: kuka maksaa muslimin rippileirimaksun?
2. Vastasin, että se maksetaan kirkollisverosta
3. Dothefake kertoi joutuneensa itse aiemmin joutuneensa maksamaan isän roolissa
4. Tein googlehaun ja laitoin linkin lähteeseen ja toteamuksen, että käytännöt vaihtelee. Joskus kaikki menee kirkollisverosta, joskus osallistujan vanhemmat maksaa vaihtelevan osan.

Olen pyrkinyt käyttämään suomenkieltä ja minimoida paskanjauhamisen.

T.K.

Kirkko tekee itsestään vuosi vuodelta isomman ja suuremman pellen mielistelemällä siihen kuulumattomia. Kirkon jäsenenä ihmettelisin syvästi sitä, minkä hyväksi minä oikeastaan kirkollisveroani maksan.

Tämä kirjoitus on edelleen ajankohtainen.

Teoriassahan rippileirin pitäisi sisältää kristillisen uskon syvällisempää käsittelyä, pohtimista hengellisistä asioista kuten syntymästä, kuolemasta, sielusta jne. Teoriassa kristinuskon pitäisi olla olennainen osa rippileiriä.

Mutta mikäpä minä olen neuvomaan, en kuulu evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Antaa rappion levitä ja ev-lutin upota.

Malla

Quote from: dothefake on 20.07.2015, 01:01:52

Leirimaksu on (hiukan?) kalliimpi kirkkoon kuulumattomalle. Tiedän, koska tuttu tyttö halusi käydä riparin ja liittyä kirkkoon.

Muoks. Niin ainakin tuuossa seurakunnassa, mutta ilmeisesti käytännöt vaihtelevat.

Malla

Quote from: koli on 17.07.2015, 13:08:03

(...)
"Rippikoulun vanhempainillassa tuli mieleeni, että on vähän tilanteita, jossa 15-vuotiaat voivat pohtia elämää yhdessä ja ohjatusti. Rippikoulussa voidaan puhua vastoinkäymisistä tai esimerkiksi läheisten kuolemasta. Tuskin koulussa sellaista on", uskontokuntaan kuulumattoman rippikoululaisen äiti Susanna Särkkä miettii.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/musliminuoretkin-voivat-tulla-rippileirille/

Miettiväinen äiti olisi voinut miettiä myös protuleiriä. Niiissä on etunsa: ryhmät ovat pieniä ja järjestelyissä pyritään siihen, että ryhmäläiset eivät tunne toisiaan ennalta (ei valmiita klikkejä, ei valmiita rooleja).

Melbac

Oikeasti jätkät yrittää päästä likkojen housuihin tuolla eikä ne ajattele tai kiinnosta mikään elämästä tai läheisen kuolemasta keskustelu tms.. :D :D

Tavan

Quote from: Melbac on 20.07.2015, 07:26:18
Oikeasti jätkät yrittää päästä likkojen housuihin tuolla eikä ne ajattele tai kiinnosta mikään elämästä tai läheisen kuolemasta keskustelu tms.. :D :D

Tämä ongelma on laajemminkin koulussa. Usein poikia kiinnostavat silmiin osuvat tytöt enemmän kuin Pietari Brahen edesottamukset tai adjektiivien vertailumuodot. Onkin mm. tästä syystä perusteltua ajatella, että poikien olisi hyvä opiskella poikakouluissa ja tyttöjen tyttökouluissa.

Äärimmäisyydestään huolimatta tämän asian muslimit kyllä tajuavat. Ovat sukupuolisegregaatiossa oikein maailman huippuja. Meillä taas ei tunnuta hyväksyttävän edes alkeellisimpia perusasioita teini-ikäisten poikien psyykkeestä.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Joutilas

Quote from: Melbac on 20.07.2015, 07:26:18

Tuossa iässä likkojen housuihin pääseminen on koko elämä.

Maija Poppanen

Quote from: Outo olio on 19.07.2015, 22:50:18
En muista yksityiskohtia mutta ainakin minun rippikoulussani oli kristinuskon teologiaa vain pintasilaukseksi, koko loppu oli ihme piirileikkeja ja muuta paskaa...

Kävin riparin melkein neljännesvuosisata sitten, ja se oli kyllä ihan sitä ihtiään. Muistan jopa tutkailleeni raamattua mutta lopputulos kyllä oli, että olimme papin kanssa melkein tukkanuottasilla homo- ja dinosauruskysymyksissä ☺

Quote from: Malla on 20.07.2015, 07:11:24
Miettiväinen äiti olisi voinut miettiä myös protuleiriä. Niiissä on etunsa: ryhmät ovat pieniä ja järjestelyissä pyritään siihen, että ryhmäläiset eivät tunne toisiaan ennalta (ei valmiita klikkejä, ei valmiita rooleja).

En ole varma miten nykyään, mutta kun omat pojat kävivät protu-leirit, niissä oli vielä mediassakin paljon huomiota saaneet vapaaehtoiset ryhmäsaunat.

En toivoisi muslimipoikia sellaisiin...

Axlone

Tänään: Kyllä muslimit voi tulla rippileirille
Huomenna: Rippileirillä ei voida puhua kristinuskosta, koska se voi loukata muslimeita

Kauhea olkiukko mutta nykyiset kukkahattu papit tuntien en olisi ollenkaan yllättynyt jos näin kävisi.

Saturoitunut

Quote from: Maija Poppanen on 20.07.2015, 15:04:34
Quote from: Outo olio on 19.07.2015, 22:50:18
En muista yksityiskohtia mutta ainakin minun rippikoulussani oli kristinuskon teologiaa vain pintasilaukseksi, koko loppu oli ihme piirileikkeja ja muuta paskaa...

Kävin riparin melkein neljännesvuosisata sitten, ja se oli kyllä ihan sitä ihtiään. Muistan jopa tutkailleeni raamattua mutta lopputulos kyllä oli, että olimme papin kanssa melkein tukkanuottasilla homo- ja dinosauruskysymyksissä ☺

Quote from: Malla on 20.07.2015, 07:11:24

En ole varma miten nykyään, mutta kun omat pojat kävivät protu-leirit, niissä oli vielä mediassakin paljon huomiota saaneet vapaaehtoiset ryhmäsaunat.

En toivoisi muslimipoikia sellaisiin...

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tytöt eivät ryhmäsaunaan uskaltaudu. Kanssasaunojien etnisyydestä riippumatta.

Uimakoulutettava

Quote from: elven archer on 17.07.2015, 16:59:37

Öh, aivan...

Kirkkolaitos käännytystyössä! :D :D :D

Vaihtoehtoisesti voisi avata verhot todellisuuteen:

Ev.lut. kirkko ei ole uskonnollinen yhdyskunta, joka tunnustaisi kristillistä uskoa eli evankelioisi. Tämähän herättäisi kunniallisten kirkollisveronmaksajain ja herkässä iässä olevien (:roll:) keskuudessa suunnatonta paheksuntaa. Kesäleireillä keskustellaan nuorille tärkeistä asioista. Ei evankeliumi niihin kuulu.

Juuri siksihän kesäleiritoiminta onkin niin suosittua.

Moniko uskonnoton tai muslimi päästäisi lapsensa leirille, jolla pastori kehottaisi tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumin? "Potkut moiselle pastorille ja heti tai meidän suvaitsevainen perhe eroaa kirkosta!"

Konfirmaatiomessu on suuri kansallinen kesäteatteri. Toki mahdollinen monikulttuurinen värinä rikastuttaisi perinnettä, jos joukkoväärinkäsittävät nuorukaiset jälleen yllätysvierailisivat koraanikoulusta saatille.

Suom.

Tällaisille leireille vastuulliset vanhemmat ja varsinkaan uskovaiset kristityt eivät nuoria päästä.

Kirkko, näpit irti valtion eurokirstusta.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Blanc73

Luterilainen kirkko on häviäjien ja toisen poskensa kääntävien luuseri-uskonto. Mikä ihmeen pakkomielle heillä on harrastaa ekumeniaa rajusti ja agressiivisesti uutta elintilaa hakevan uskonnon kanssa? Muslimit nauravat varmaan iloisesti partaansa, kun pilkkaavat heikkoa valtion kirkkoamme illanistujaisissaan.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

elven archer

Quote from: Uimakoulutettava on 20.07.2015, 16:26:38
Vaihtoehtoisesti voisi avata verhot todellisuuteen:
Aha. Mietihän vähän, mitä siellä opiskellaan ja mihin tilaisuuteen se homma päättyy (siinä saadaan vähintäänkin lisää oletusarvoisia kirkollisveron maksajia, kummeja ja muita seurakunnan toimintaan ja sen instituutioihin osallistuvia). En koskaan ole kuullut sellaisesta riparista, jolla ei muka tarjottaisi Jeesusta ratkaisuksi asioihin. Se ei välttämättä ole nykypäivänä väkisin kurkusta alas survomista, mutta hienovaraisempikin metodi on yhä metodi.

QuoteKesäleireillä keskustellaan nuorille tärkeistä asioista.
Näköjään kirkon propaganda voi upota vähän vanhempiinkin.

Uimakoulutettava

Quote from: koli on 17.07.2015, 13:08:03

Hänen mukaansa erilaisista uskontotaustoista ei ole aiheutunut leirin aikana näkemyseroja.

Tiedote kesälle 2016: "Mutta varmuuden vuoksi rippikoululeirillä hyvin keskeisessä asemassa oleva grillimakkara on jatkossa monikulttuurista tofua." :roll:
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Kari Kinnunen

No just. Ihan irja-askolaahan tämä.

Voi jokainen miettiä hiljaa mielessään mikä motivaatio 20-30v musliminuorilla on päästä teini-ikäisten pimujen kanssa vanhempien valvomattomiin.

Saattaapi tulla vielä kiintoisia rippileiri uutisia, veikkaan.

Outo olio

Tuon leirin yhteydessä oli  muuten mielenkiintoinen sivupiirre. Kirkon edustaja Kajsa Nilsson tunnusti erään artikkelin yhteydessä, että kaikki ns. yksintulleet pakolaislapset, jotka ottivat osaa leirille, eivät olleetkaan enää mitään pikkulapsukaisia, vaan pitkästi parikymppisiä kolleja. Mutta tilanne vaatii joskus radikaaleja toimia:

"On selvää, että ihminen valehtelee ikänsä, jos sillä keinoin saa apua aloittaa elämän uudestaan. Itse tekisin samoin jos minun pitäisi paeta kotimaastani."

https://www.nordfront.se/kommunen-anordnar-rasblandarlager-svenska-flickor.smr

Tämä on aika mielenkiintoinen juttu. Ymmärrän näitä ymmärtäjiä, kun on kysymys siitä että joku valehtelee ikänsä päästäkseen kehitysmaasta parempaan maahan. Mutta kun joku valehtelee ikänsä kymmenen vuotta alaspäin päästäkseen rippileirille tyttöjen kanssa? Sellaisen ymmärtäjiä taas en pysty mitenkään ymmärtämään. Mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, joka puolustelee moista toimintaa? Ja kun vielä puolustelija itsekin on nainen, niin vielä vähemmän ymmärrän. Onko Kajsa Nilsson katkera tai pettynyt siitä, että ei itse 15-vuotiaana päässyt tekemisiin 20-30-vuotiaiden rikkausmiesten kanssa? Nyt sitten annetaan nykynuorille sellaiset mahdollisuudet, joita toivoo että itselläänkin olisi ollut? ???
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?