News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-06-09 Ajankohtainen Kakkonen: Maahanmuuttajanuoren elämä solmussa

Started by Iloveallpeople, 09.06.2015, 21:13:31

Previous topic - Next topic

timo73

Hyvä juttu toimittajalta. Vähän sai avattua sitä muslimien ajattelua. Isä on perheen pää ja heidän kulttuuri todella on pahasti ristiriidassa modernin yhteiskunnan kanssa. Nuoret heiluvat kahden kulttuurin välillä, joiden ero on todella suuri.

Positiivista kuitenkin on se, että nuoret muslimiaikuiset perustavat näitä avustusjärjestöjä, kun vanhat parrat yhteisössä ovat avuttomia näiden nuorten päihde- ja rikosongelmien kanssa.

Ihan eri meininki kuin Ruotsin idioottimainen mokuttaminen, jossa kantaväestö on automaattisesti syyllinen ja pitää väistyä kunniakansalaisten tieltä.

Oho

Ohjelman otsake oli: 'Ajankohtainen Kakkonen: Maahanmuuttajanuoren elämä solmussa', ja sitten ihmetellään miksi maahanmuuttaja on pikkuhiljaa muuttumassa muslimimaasta tulleen humanitaarisen synonyymiksi. Mikähän tossa segmentissä oli 'hitrate'? Arviolta noin 100%.

Priceless...

koli

Tarvitaan lisää kulttuuritulkkeja ratkomaan maahanmuuttajanuorten elämän solmut.
Mörökölli

Outo olio

Koko juttu oli täysi vitsi, mamut miettivät asioita ja visioivat että olisi hyvä jos heillä olisi joku oma nuorisotilansa, jossa saisi viettää aikaa, kaikki nuoriso-ohjaajatkin olisivat maahanmuuttajataustaisia jne., "ei sossun tätejä" jne.

Ja sitten lopuksi humalainen "Ali" selittää että "mä haluun tehä sitä missä mä oon hyvä, et mä saisin tehä sitä mis on hyvä" toimittaja: "missä sä oot hyvä?" Ali: "mä haluisin olla pankkiiri".

;D
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Siili

Quote from: Outo olio on 10.06.2015, 13:34:55
Koko juttu oli täysi vitsi, mamut miettivät asioita ja visioivat että olisi hyvä jos heillä olisi joku oma nuorisotilansa, jossa saisi viettää aikaa, kaikki nuoriso-ohjaajatkin olisivat maahanmuuttajataustaisia jne., "ei sossun tätejä" jne.

Kirjastoista ollaan ilmeisesti tekemässä tällaisia lukutaidottoman kansanosan "olohuoneita".  Eihän se mitään kotoutumista tietenkään edistä, mutta onpahan oopiumia syrjäytyneille.  Ehkäpä vahingot ympäristölle vähenevät kirjastojen aukioloaikoina.

Yhteisöjäävi

Tästä sain päivän makiammat naurut: Humalainen banksteri-Ali diilaamassa luottoriskinvaihtosopimuksia ja muita kovia johdannaisia mamukaverin pitäessä vahtia kulman takana siltä varalta, että Baselin pankkivalvontakomission virkamiehet tulevat narauttamaan nuoret pankkiirit.

Leso

Poissuljettu vaihtoehto on tietysti, että lopettaisivat sen iänikuisen maahanmuutta(ja)juutensa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Svarte Ruudolf

Ja sitten lopuksi humalainen "Ali" selittää että "mä haluun tehä sitä missä mä oon hyvä, et mä saisin tehä sitä mis on hyvä" toimittaja: "missä sä oot hyvä?" Ali: "mä haluisin olla pankkiiri".

;D

Näillä on kyllä aina tosi utopistiset kouluttautumishaaveet. Jokaisesta somppuipanasta on haastattelujen perusteella tulossa aina lääkäri tai no vaikkapa sitten pankkiiri. Pointti on kuitenkin, että duunit on yleensä aina jotain eliittivalkokaulushommia. Ei mikään maanläheisempi sattuisi kelpaamaan kuten vaikkapa sairaanhoitajan tai pankkivirkailijan ammatti. Miten joku muuten voi noin lähtökohtaisesti olla hyvä pankkiirina olemisessa? Onko Alilla joku kokemusperäinen vai intuitiivinen perstuntuma pankkiirin hommaan?

Sitten löytyi myös Steissin voimavarateinit, joista yksi mainitsi olevansa oikein lukiossa ja sai mamusossusedältä yläfemmat. Suomen kielen taito vaikutti kuitenkin lukio-opiskelijaksi aika köykäiseltä. Ehkäpä vaatimustaso on laskenut. No, mitäpäs minä näistä tietäisin, kun lukio oli osaltani ohi jo 10 vuotta sitten.

Rikastaja

Tässä se nähtiin, mitä se sosiaalityntekijöiden "olet ainutlaatuinen, sinusta tulee isona juuri sitä, mitä haluat"- jargon saa aikaan. Maahanmuuttajia on kohdeltu silkkihansikkain ja kun maahanmuuttaja oppii tekemään vaikka kuperkeikan, sosiaalityöntekijät ovat pillu märkänä hehkuttamassa heidän ainutlaatuisuutta. Rahaa tulee taikaseinästä ja jos joskus iskee pieni likviditeettikriisi, niin aina voi käydä "lainaamassa" porukalla maitonaamojen puhelimia. Näin he oppivat, että heistä voi tulla pankkiireita tai kansainvälisiä räppäreitä "steisillä" hengaamalla ja tappelemalla.

Olisi voinut toimittelija kysäistä, että mitä olet tehnyt sen eteen, että jonain päivänä sinusta tulisi pankkiiri. Oletko opiskellut ahkerasti? Oletko hakenut lukioon? Entä sen jälkeen kansainväliseen huippuyliopistoon? Oletko sen jälkeen painanut 80 tuntista viikkoa Wall Steetillä?
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Miniluv

Quote"painu vittu huorra" oli kuin kirsikka kakun päällä.

Minun korvaani tuo kuulosti "painu vittu muualle".
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

foobar

;D

Näille on kai tahattomasti opetettu että Dunning-Kruger-loukussa pyöriminen sitä tajuamatta on jokin korvaamaton voimavara. No, sossusektorin työntekijöille maahanmuuttajan ominaisuutena epäilemättä onkin. Nämä ihmiset eivät ikinä opi mitään mikä johtaisi muualle kuin joko sossun luukulle, linnaan tai ennenaikaiseen hautaan. Aivan samaan malliin menee kuin mustalaistenkin kulttuurillisia erityispiirteitä ylettömästi myötäymmärtäessä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Faidros.

Quote from: foobar on 10.06.2015, 17:59:42

;D

Näille on kai tahattomasti opetettu että Dunning-Kruger-loukussa pyöriminen sitä tajuamatta on jokin korvaamaton voimavara. No, sossusektorin työntekijöille maahanmuuttajan ominaisuutena epäilemättä onkin. Nämä ihmiset eivät ikinä opi mitään mikä johtaisi muualle kuin joko sossun luukulle, linnaan tai ennenaikaiseen hautaan. Aivan samaan malliin menee kuin mustalaistenkin kulttuurillisia erityispiirteitä ylettömästi myötäymmärtäessä.

Pankkiiri on se, joka on ammuskelun jälkeen hengissä. *aatanan juntit, ette ole mitään oppineet! :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

timo73

Näille on kai tahattomasti opetettu että Dunning-Kruger-loukussa pyöriminen sitä tajuamatta on jokin korvaamaton voimavara.

Mielenkiintoinen toi Dunning-Kruger. Heitähän tosiaan kehutaan ihan elämän perusasioiden tekemisestä aivan kuin se nyt olisi jotain ihan huippua ja ainutlaatuista. Siinä kehittyy sitten se harha, että on ihan huippuyksilö. Se kääntyy vähitellen sitten kantaväestön syyttämiseksi, että sortavat tätä huippuyksilöä, kun kuvitelmat suuruudesta eivät toteudukaan.   

Saturoitunut

Suoritin sivarin aikanaan kirjastossa, jossa pyöri paljon mamulapsia. Kirjastoon hommattiin töihin mamuja, koska edes pienet mamulapset eivät suostuneet tottelemaan kantasuomalaista henkilökuntaa. Nuo lapset tekivät ihan selvän eron kantasuomalaisen ja maahanmuuttajan välille. Siitä on yli kymmenen vuotta ja ne pikkupojat ovat nyt täysi-ikäisiä ja miehen mittaisia.

Faidros.

Quote from: Saturoitunut on 10.06.2015, 18:23:26
Suoritin sivarin aikanaan kirjastossa, jossa pyöri paljon mamulapsia. Kirjastoon hommattiin töihin mamuja, koska edes pienet mamulapset eivät suostuneet tottelemaan kantasuomalaista henkilökuntaa. Nuo lapset tekivät ihan selvän eron kantasuomalaisen ja maahanmuuttajan välille. Siitä on yli kymmenen vuotta ja ne pikkupojat ovat nyt täysi-ikäisiä ja miehen mittaisia.

Jos minä olisin aikanaan armeijan suorittanut kirjastossa, mamut olisivat työntäneet kirjahyllyjä ympäri kirjastoa, kunnes olisivat kiittäneet kuntoilusta, HERRA KERSANTTI!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Veikko

Quote from: timo73 on 10.06.2015, 18:14:26
Näille on kai tahattomasti opetettu että Dunning-Kruger-loukussa pyöriminen sitä tajuamatta on jokin korvaamaton voimavara.

Mielenkiintoinen toi Dunning-Kruger. Heitähän tosiaan kehutaan ihan elämän perusasioiden tekemisestä aivan kuin se nyt olisi jotain ihan huippua ja ainutlaatuista. Siinä kehittyy sitten se harha, että on ihan huippuyksilö. Se kääntyy vähitellen sitten kantaväestön syyttämiseksi, että sortavat tätä huippuyksilöä, kun kuvitelmat suuruudesta eivät toteudukaan.

---

Ja Alihan ei ole pankkiiri vain siitä syystä, että suomalaiset rasistit "täällä on näitä rasisteja ihan älyttömän paljon" ovat vetäneet hänen "elämänsä solmuun" ja riistäneet häneltä hänelle kuuluvan paikan maailman huipulla.

Aivan kuten se R-kioskin edessä jalkakäytävällä istuva musta, joka vihaa raivoisasti jokaista ohikulkevaa suomalaista, koska hänen täytyy nöyryyttävästi ryystää päivät pitkät heidän maksamaansa olutta vain jalkakäytävällä istuen. Sen sijaan, että hän voisi ryystää sitä - tai jotain kalliimpaa juomaa - heidän laskuunsa hienossa ravintolassa. Valkoisten rasismi riistää tässäkin tapauksessa sekä mustan väestön arvokkuuden että heidän oikeudenmukaisen osansa yhteiskunnastamme.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Lahti-Saloranta

Quote from: Svarte Ruudolf on 10.06.2015, 15:26:38
Näillä on kyllä aina tosi utopistiset kouluttautumishaaveet. Jokaisesta somppuipanasta on haastattelujen perusteella tulossa aina lääkäri tai no vaikkapa sitten pankkiiri.
Selvastikin terveyden hoito ja finanssisektori saadaan kuntoon mutta kuinka Helsingin bussit saadaan kulkemaan kun kukaan ei halunnut bussinkuljettajaksi. Selvästi tarvitsemme lisää maahanmuuttajia sillä eihän Helsingin bussit muutoin kulje.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Sepeteus Hiihtäjä

Quote from: Miniluv on 10.06.2015, 17:47:46
Quote"painu vittu huorra" oli kuin kirsikka kakun päällä.

Minun korvaani tuo kuulosti "painu vittu muualle".

Joo nyt kuuntelin tarkasti ja kovalla volalla, niin juu olet oikeassa. Kiitos korjaamisesta!  :D

Joka tapauksessa hienoja miehiä, joita ilman ei vanhusten perseet tulis pyyhityksi, eikä kukaan maksaisi meidän eläkkeitä.
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Veikko

Quote from: Maija Poppanen on 09.06.2015, 22:59:25
Noista todennäköisesti aika moni on toisen polven mamu. Kukaan ei osaa suomea kunnolla, ja sit itketään, kun opo ei suositellut lukioo.

Näkisitpä miten nämä kirjoittavat!
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Ernst

Quote from: Totti on 09.06.2015, 23:30:45
Dokkarin nuorten elvistely ja gettomeininki antaa ymmärtää, että asenneongelma on erittäin vakava ja vaan harvasta voi koskaan tulla kantava voima tähän yhteiskuntaan. Lähes kaikilla dokkarin nuorilla oli jotain väkivaltaongelmia tai muita sosiaalisia ongelmia.

Kuulkaas hyvät ystävät, olemme todella syvässä kusessa näiden mamujen kanssa. Tulevaisuuden ongelmat tulee olemaan massiiviset kun tämä porukkaa kasvaa entisestään. En ihmettele, että Ruotsi on jo jonkinlaisessa pysyvässä matalan intensiteetin sisällissodan tilassa satojen tuhansien muslimien kanssa. Sama on meilläkin edessä ellei rajoja suljeta tältä maahanmuutolta välittömästi.

Ei voi muut kun toistaa ex-pääministeriä: Vittu mitä paskaa!

Kohta alkavat "suunnitellut" arvokuljetusryöstöt ja niitä varten aseistautuminen. EI afromusuarabia SPOL-au:ksi, kiitos.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Lahti-Saloranta on 10.06.2015, 18:55:22
Quote from: Svarte Ruudolf on 10.06.2015, 15:26:38
Näillä on kyllä aina tosi utopistiset kouluttautumishaaveet. Jokaisesta somppuipanasta on haastattelujen perusteella tulossa aina lääkäri tai no vaikkapa sitten pankkiiri.
Selvastikin terveyden hoito ja finanssisektori saadaan kuntoon mutta kuinka Helsingin bussit saadaan kulkemaan kun kukaan ei halunnut bussinkuljettajaksi. Selvästi tarvitsemme lisää maahanmuuttajia sillä eihän Helsingin bussit muutoin kulje.

Tietääkös joku syyn, että miksi kaikki mamubussikuskit ovat kaupunkien sisäisessä liikenteessä?
Turkukin mukamas ei pärjää ilman mamukuskeja, mutta kun olin tässä linja-autoasemalla lähdössä pois Turusta, niin en bongannut ainuttakaan mamukuskia. Toki oli hyvin mahdollista, että joku niistä saattoi olla vaikka valkoinen saksalainen tai venäläinen, mutta ainuttakaan tummemman ihon omaavaa kuskia ei ollut.

En todellakaan ole joukkoliikenteen suurkuluttaja ja olin korkeintaan puoli tuntia asemalla, mutta jos niitä kuskeja on tuhottomasti ulkomailta, niin luulisi nyt edes yhden sinä aikan bonganneen. Matkustajien joukossa oli useampikin ja yllättäen en kuullut kenenkään huutelevan mitään rasistista.

Lahti-Saloranta

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 10.06.2015, 19:10:52
En todellakaan ole joukkoliikenteen suurkuluttaja ja olin korkeintaan puoli tuntia asemalla, mutta jos niitä kuskeja on tuhottomasti ulkomailta, niin luulisi nyt edes yhden sinä aikan bonganneen. Matkustajien joukossa oli useampikin ja yllättäen en kuullut kenenkään huutelevan mitään rasistista.
Oliko Ricky tai Pekka Sauri matkustajien joukossa?
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Lahti-Saloranta on 10.06.2015, 19:18:02
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 10.06.2015, 19:10:52
Oliko Ricky tai Pekka Sauri matkustajien joukossa?

Rickya en varmaan edes tunnistaisi, mutta Sauri ei ollut kyllä heittämässä minua ulos bussista, kun sinne rasistisin aikein menin. Ehkä Helsingissä on sitä elämää enemmänkin, mutta kyllä täälläpäin oli huutelut vähissä. Vaikka bussiin nousi ainakin viisi tummaihoista matkustajaa, niin yksikään ei huudellut mitään ja nekin oli ihan rauhallisesti. Ehkä tunsivat rasistiset katseet tai rasistisen hiljaisuuden.

Eino P. Keravalta

Katsoin pätkän.

Mieleeni nousi yksi kysymys: miksi nuo ihmiset ovat täällä?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Veikko

Quote from: Eino P. Keravalta on 10.06.2015, 21:51:53
Katsoin pätkän.

Sama juttu. Ja kuka on vastuussa siitä?

Eino P. Keravalta

Quote from: Veikko on 10.06.2015, 22:03:05
Katsoin pätkän.

Sama juttu. Ja kuka on vastuussa siitä?

Niin juuri.

En siis tarkoita noiden ihmisten näkökulmasta, koska silloin vastaus on se, että täällä on ilmainen elämä.

Mutta suomalaisten näkökulmasta tämä ilmiö on käsittämätön: miksi me sallimme tämän? Mitä me hyödymme tästä? Miksi haluamme maksaa tästä? Miksi haluamme vaarantaa itsemme ja lapsemme?

Miksi?

Ja tätä on jatkunut jo neljännesvuosisadan ajan, eikä vielä ensimmäinenkään ihminen, yksityinen kansalainen, poliitikko, tutkija tai viranhaltija ole vastannut näihin kysymyksiin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Blanc73

Quote from: Nuivake on 10.06.2015, 22:11:43
Miten voimme korjata tilanteen?

Antamalla lisää rahaa tottakai. Kuinkas muuten.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Läpeensä Nuiva

Joidenkin hattarapäiden mielestä velkaraiskattu suomalainen veronmaksaja on maailman vaurain henkilö. Joidenkin hattarapäiden mielestä suomalaisen veronmaksajan perstaskussa hikoileva lompakko on ehtymätön.

Joidenkin hattarapäiden mielestä velan uuvuttamilla suomalaisilla on vara kustantaa sairaaloita, kaivoja, kouluja, pygmien paikallisradioita, kirjastoja, kakkahuusseja, neuvoloita, hiekkalaatikoita, kirkkoja, sakasteja, sambuusiviljelmiä, mehiläispesiä ja kaikkea muuta hyödyllistä infraa ympäri maailman savanneja. Ja kun edellä mainitut juhlitaan paskaksi, niin joidenkin hattarapäiden mielestä väsyneet juhlijat pitää raahata Suomeen lepäämään.

Nämä jotkut hattarapäät saavat elantonsa siitä, että ovat yllä olevaa mieltä. Siksi nuo ihmiset ovat täällä.
"Protestointi oli lähinnä metelöintiä, musisointia ja huumoria."
- Mathias Wåg, suvakki ja tutkiva toimittaja

"Täällä heiteltiin paukkupanoksia, ammoniakkia ja ilotulitteita."
- Mårten Gullang, poliisi

Rähmiksen sikolätti
www.sverigedemokraterna.se

Nuivake

Vaikka jotkut ajattelevat että meillä suomalaisilla on varaa vaikka mihin ja vaikka mitä voidaan tehdä, onhan meillä "Hyvinvointiyhteiskunta" ja "varaa". Lisäksi "kansainväliset sopimukset" ja ihmisarvo ja välittäminen, yhteisvastuu ja ties mitä hemmettiä ikinä on keksittykin.

Vain yksi asia nousee näiden yläpuolelle: SUURUUDENHULLUUS.

Miksikö? Olen jo vuosia toitottanut täälläkin, kuinka hemmetin vähän meitä suomalaisia oikeasti on.

Ei tarvitse olla matemaatikko tajutakseen, että kun suomalaisia on alle 0.067% kaikista maailman ihmisistä, ei meidän tekemisemme tai tekemättä jättämisemme auta suuressa kuvassa yhtään mitään tai ketään.

Jokaikistä suomalaista kohden löytyy muita ihmisiä 1500. Eli suhdeluku on 1:1500. Jos jokaiselle suomalaiselle jaetaan maailman ihmiset tasaisesti, jokainen suomalainen saa 1500 ihmistä muista maista.

Kysynkin, kuinka monta noista Suomen ulkopuolisista ihmisistä meistä jokainen yksittäinen suomalainen pystyy auttamaan, elättämään, syöttämään, juottamaan, asuttamaan, työllistämään, varsinkin nyt, kun talous sakkaa eikä edes omista kansalaisistamme pystytä enää pitämään huolta?

Kuinka pitkälle suuruudenhulluus voidaan viedä, kunnes tosiasiat on pakko myöntää ja pelastaa, mikä pelastettavissa enää on?

Viimeisenä vielä mainitsen, jos kaikki Suomen reilut 5 miljoonaa ihmistä katoaisi maapallon pinnalta silmänräpäyksessä, maailman nettoväestönkasvu korvaisin meidän jättämän "aukon" vain 22 päivässä. Sitä sopii miettiä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.