News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Maria Lohela uusi eduskunnan puhemies

Started by Jouko, 28.05.2015, 17:50:53

Previous topic - Next topic

Tuomas Tähti

Quote from: Java on 30.06.2017, 18:40:45
Kuka Turun perussuomalaisia nyt johtaa? Käsittääkseni Tuomas muutti Helsinkiin?

Muutin Turusta Espooseen vähän ennen Perussuomalaisten puoluekokousta. Muuton johdosta erosin Turun Perussuomalaiset ry:n hallituksen puheenjohtajuudesta ja yhdistyksen jäsenyydestä 5.6.2017. Turun Perussuomalaiset ry järjestää 23.7.2017 ylimääräisen kokouksen, jossa valitaan uusi puheenjohtaja. Siihen asti tehtäviä hoitaa 1. varapuheenjohtaja Pirjo Lampi, jonka yhteystiedot löytyvät tarvittaessa Turun Perussuomalaiset ry:n verkkosivustolta:

https://turku.perussuomalaiset.fi/

Java

Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Luka Mokonesi

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005384774.html

Quote from: HSEduskuntaryhmät ovat päässeet sopuun siitä, miten eduskunnan puhemiehistön paikat jaetaan puolueiden kesken ensi istuntokauden alussa.

Nykyinen puhemies Maria Lohela (sin) joutuu väistymään, koska hänen taustallaan ei ole enää eduskunnan toiseksi suurin ryhmittymä, kuten vakiintuneena perinteenä on eduskunnassa ollut.

Perussuomalaisten riveistä puhemieheksi pari vuotta sitten noussut Lohela kuuluu nyt siniseen eduskuntaryhmään, jossa jäseniä on 19.

"Oli tarve hakea oikeudenmukainen tasapaino hallitusryhmien ja oppositioryhmien välille eduskunnan eri toimielimiin. Kokonaisuus perustuu parlamentarismin ja kansanvallan kunnioittamiseen. Neuvottelut on käyty ja sopuun on päästy", vahvistaa HS:lle keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen.

"Tarve käydä periaatteet ja käytännöt läpi syntyi, kun perussuomalaisten eduskuntaryhmä jakaantui kahteen eri ryhmään kesäkuussa", toteaa Kaikkonen, jonka mukaan sovittujen periaatteiden mukaan on jo alettu tehdä päätöksiä valiokunnissa.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

finnTroll

Voi voi. Pitikö lähteä Soinin kelkkaan istumaan hillotolppaa ?
Torille nyt keräämään kortteja Siimonin kanssa.  ;D
#hästägh#paskainennauru#
Minkä ylipäänsä voi sanoa, sen voi sanoa selvästi.

siviilitarkkailija

Kaikenkaikkiaan hyvä päätös.

Ilkka Kanerva on paikan ansainnut, edellyttäen ettei seksitekstittele virassaan. Ja vaikka seksitekstittelisi, niin paskaako se kenellekään kuuluu. Kerrankin kokoomuksen (poislukien korporaatiokommarit) kannalta hyvä päätös.

Salaiset siniset ryhmään mentyään Lohelan asema oli kestämätön. Oli sitä vaikkei olisi mennyt. Hyvin hoidettu pesti Lohelalta. Nyt on syytä muistaa että toisin kun jotkut tiukkapipot täällä sönköttää...

...seksiskandaalit kuuluu politiikkaan! Joskus vaikuttaa negatiivisesti ja joskus positiivisesti (harvemmin mutta näinkin voi käydä).
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Emo

Quote from: siviilitarkkailija on 27.09.2017, 12:15:01
Kaikenkaikkiaan hyvä päätös.

Ilkka Kanerva on paikan ansainnut, edellyttäen ettei seksitekstittele virassaan. Ja vaikka seksitekstittelisi, niin paskaako se kenellekään kuuluu. Kerrankin kokoomuksen (poislukien korporaatiokommarit) kannalta hyvä päätös.
Nyt on syytä muistaa että toisin kun jotkut tiukkapipot täällä sönköttää...

...seksiskandaalit kuuluu politiikkaan! Joskus vaikuttaa negatiivisesti ja joskus positiivisesti (harvemmin mutta näinkin voi käydä).

Kanervan seksiviestiskandaali oli ajojahti! Ja juu, valehteli... mutta Sipilä, Orpo, Katainen, Stubb, Soini jne... eivät muuta teekään kuin valehtelevat. Ja nämä valheet vielä Suomen valtion asioissa, joiden seuraukset kantaa jokainen kantasuomalainen. Kanervan valhe ettei muka ole lähettänyt seksiviestejä, oli täysin merkityksetön, ei liikuta Suomen kansaa yhtään. Kanerva vain haluttiin pois millä tahansa tekosyyllä, koska Kanervalla tuolloin ainakin oli vielä ihan terveitä mielipiteitä, hän on mm. Israelin ystävä eikä nöyristele paleteroja puheissaan kuten muut.

Melba

Jatkuvasti hämmästyn, miten vähän minulta liikenee myötätuntoa näille uuvateille ja miten aidon vahingoniloinen olen tästä uraputken sakkaamisesta.
Tuo tavaton kiire tehdä ratkaisua silloin kesäkuussa saattoi perustua rivijäsenen (!!) tulkintaan ja luuloon siitä, että vetovoima riittää, gallupit ovat jatkossa yhtä juhlaa ja antavat oikeutusta jo saavutettuihin ja mahdollisesti jopa uusiin huippupaikkoihin ja sai näillä olettamuksilla toiset seuraamaan. Saattoikohan olla, että Lohelakin teki loikkauspäätöksensä luullen, että puhemiehen paikka pysyy hänellä. Mutta sen jälkeen mikään, ei mikään mennyt niinkuin piti.

Tätä nykyisenlaista karua tilannetta ei kukaan selvä- ja täysjärkinen politiikan toimija kyllä tietoisesti itselleen valitse, kuulumista alimpaan mahdolliseen poliittisten pettureiden kastiin ja ikuinen leimaantuminen epäluotettavaksi ja harkitsemattomaksi henkilöksi.
On kuin raveissa loppusuoralla ruuna Rivijäsen, ori Elo-Petturi, ori Vara-Tuomari, tamma Käsimerkki ja tamma Puhe-Mies kilvoittelisivat turvanmitan eroilla, mutta radalle ilmaantuneesta lähtöautosta siepataan hillotolppa kyytiin ja se kaasuttaa etukaarretta tavoittamattomiin... ;D ;D ;D

siviilitarkkailija

Ihan rehellisesti kun ajattelen itseäni ihmisenä, en osaa sanoa olisinko itse persuedustajana kyennyt vastustamaan puolueen johdon seireenikutsuja yhdistettynä uhkailuun kun siniset irtautui puolueesta. On vaikea sanoa miten puolueen ex-johto oli valmis kusettamaan ja painostamaan niin isoa ryhmää kuin mitä irtautui.

Periaatteessa ja kysyttäessä jälkeenpäin on helppo väittää olleensa suoraselkäinen jos ei itse ole ollut liemessä. Mutta kuinka moni olisi oikeasti ja painostettaessa valmis taistelemaan periaatteen ja oikeudenmukaisuuden puolesta jos vaarana on oman hillotolpan menetys?

Minusta tuntuu että tuo ravihevosvertaus ja hillotolppa meni niin että hevosmiesten tietotoimisto kertoi hillotolpan olevan kisan voittajalla, mikä sai politiikan konit laukalle. En voi sanoa missään tai kenenkään nähneen koko tolppaa että se edes voitaisiin viedä pois nenän edestä. Kylmäverisen Timon kohdalla taisi käydä voittajan sopiminen niin että hän, politiikkaan kyllästyttyään, vapaaehtoisesti häviää nämä ravit ja saa itselleen siivun.

Mv lehden mukaan Sipilä oli luvannut Soinille että uuvatit olisi saanut pitää kaikki paikkansa ja ministerinsä...heh heh. Niin käy kun luottaa kepuliin. Kepuli ei petä koskaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

finnTroll

Niin. Timo mesmeroi. Mutta jos 15 edustajaa olisi ajatellut omilla aivoilla niin... mutta nyt näin. Timoa vitutti. Rooman kirkon arvot ja Britannian Futis ja StatusQuo bändi.

Kaikki meni kun meni amatöörimäisessä Suomen nykyhallitukssa, koska se perrrkkkeelen Halla-Aho ja ne kottaraispöntöntöt, aaarrrgghh!!!.😂

Voi fiddu ku fiduttaa lauloi Ismo A.

Suomi 100 ja tätä sekoilua demokratiassa. :flowerhat:
Minkä ylipäänsä voi sanoa, sen voi sanoa selvästi.

IDA

Quote from: finnTroll on 27.09.2017, 13:36:47
Niin. Timo mesmeroi. Mutta jos 15 edustajaa olisi ajatellut omilla aivoilla niin... mutta nyt näin. Timoa vitutti. Rooman kirkon arvot ja Britannian Futis ja StatusQuo bändi.

Soini ehkä kuuntelee sujuvasti Status Quota, mutta hänen poliittinen toimintansa ei edusta sen enempää Rooman kirkon, kuin Millwallin kannattajien arvoja. Soini edustaa nykyään Soinia. Sitä ennen hän edusti poliittisesti Perussuomalaisia, mutta eipä edusta enää, mikä on ihan kiva.
qui non est mecum adversum me est

Finis Finlandiae

Timpan tuolileikissä vain Timpalle jää paikka.
Kannattiko lähteä leikkiin, uuvatit!  ;D
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

vepasto

Hypoteettinen skenaario: Lohela loikkaa Kokoomukseen ja saa pitää 'puhehenkilön' paikkansa.

Kulttuurirealisti

^ Kanervan Ike, ja Iken gängi, eivät varmasti tykkäisi moisesta. Ja kokoomukselle on enemmän hyötyä heistä kuin Lohelasta.

"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: vepasto on 01.10.2017, 16:08:34
Hypoteettinen skenaario: Lohela loikkaa Kokoomukseen ja saa pitää 'puhehenkilön' paikkansa.
Lohelan kannattaisi jo siksi loikata kokoomukseen kun olis sen jälkeen yksi nilkki lisää likatunkiossa. Samaa jaskaa Orpojen kanssa ja äänestäjätkin ehkä unohtaisi että on loikkari. Sinisissä ei mene missään läpi.

Hippo

Quote from: Jouko on 28.05.2015, 17:50:53
Minä olen tavannut henkilön ennen kuin tuli kansanedustajaksi ja vakuutan että hän hoitaa homman!

Tämän ketjun aloitusviesti. ;D Totta tosiaan hoiti homman.

Rosebud

Quote from: siviilitarkkailija on 27.09.2017, 13:24:21
Ihan rehellisesti kun ajattelen itseäni ihmisenä, en osaa sanoa olisinko itse persuedustajana kyennyt vastustamaan puolueen johdon seireenikutsuja yhdistettynä uhkailuun kun siniset irtautui puolueesta. On vaikea sanoa miten puolueen ex-johto oli valmis kusettamaan ja painostamaan niin isoa ryhmää kuin mitä irtautui.

Periaatteessa ja kysyttäessä jälkeenpäin on helppo väittää olleensa suoraselkäinen jos ei itse ole ollut liemessä. Mutta kuinka moni olisi oikeasti ja painostettaessa valmis taistelemaan periaatteen ja oikeudenmukaisuuden puolesta jos vaarana on oman hillotolpan menetys?
Omasta mielestäni täytyy olla aika typerä poliitikko, jos kuvitteli Halla-ahon valinnan olevan persuille jotenkin huono asia. Jussiin, ei Soiniin, henkilöityy kaikki ne syyt, miksi suurin osa kannattaa persuja. Jos Jussi lähtisi, koko puolue kuolisi hyvin nopeasti. Kukaan muu ei ole yhtä korvaamaton, ja jokaisen persun tulisi ymmärtää tämä, seireenikutsuista riippumatta. Foorumilta on tietenkin helppo huudella, mutta ainakin itse en koskaan pettäisi äänestäjiä ja puoluetovereitani, ja lähtisi Soinin mukaan hillotolppia etsimään, juuri kun puolueeseen saadaan se oikea johtaja.

Tässä uuvatti-hommassa minua huolestuttaa juuri se, kuinka paljon ja helposti uuvatteja löytyi persuista. Jokainen, jota pyydettiin mukaan, lähti mukaan. Miettikääpä siitä. Yksikään uuvatti ei esimerkiksi loukkaantunut ehdotuksesta ja kertonut tulevaista loikkauksesta uudelle puoluejohdolle. Jokainen loikkasi.

Tässä on kaksi vaihtoehtoa. Joko loikkaamaan pyydettiin vain ns. varmoja tapauksia, mikä perustui kuukausia sitten käytyihin erilaisiin salaisiin keskusteluihin, tai sitten suurella osalla persujen kansanedustajista ja ministereistä ei ole minkäänlaista selkärankaa eikä periaatteita, ja he ovat valmiina vaikka tuhoamaan koko puolueen pienen paineen ja uhkailun alla. Molemmat vaihtoehdot ovat yhtä huolestuttavia.

Sitten on vielä kunnia-uuvatti Arja Juvonen, joka olisi mielellään alkanut uuvatiksi, mutta kun ei kysytty. Tätä hän valitteli lehtien sivuilla heti tapahtuman jälkeen. Kuinka paljon tällaisia wannabe-uuvatteja olisi ollut jos kaikilta olisi kysytty ennen loikkausta, milloin tulevaisuus oli vielä sininen eikä musta?

Täällä on kommentoitu paljon sitä, miten hienoa on kun persut pääsivät eroon syöpäläisistä. Mutta päästiinkö niistä eroon? Puolueessa on vielä loikkarit Kike ja Juvonen. Ja tämän viestin pääpointti: kuinka paljon persuissa on vielä potentiaalisia loikkareita ja selkäänpuukottajia, odottamassa varjoissa sopivaa tilaisuutta?

Kyklooppi

Lohelan ura politiikassa on historiaa tämän kauden jälkeen, minulle saa nauraa jos toisin käy.
Homman ja kriittisten äänillä asemiin, selkäänpuukottelun ja jabbailun jälkeen ei ole poliittista elämää.
Omat inhoaa ja vieraat vierastaa.
Ihmisjäte.

Uimakoulutettava

Quote from: Kyklooppi on 01.10.2017, 23:50:46

Tässäpä Siniselle Tulevaisuudelle oma vaalilause, taatusti uusi vaihtoehto.

Sitä vain ihmettelen, että suurin osa suomalaisista kuitenkin kannattaa hallitusoppositiota, vaikka vastustaa sen jatkamaa väestönsiirtopolitiikkaa.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Muuttohaukka

Quote from: Uimakoulutettava on 02.10.2017, 00:11:37
Quote from: Kyklooppi on 01.10.2017, 23:50:46

Tässäpä Siniselle Tulevaisuudelle oma vaalilause, taatusti uusi vaihtoehto.
---

Upulivattiaiset eivät älyä vaan taputtavat käsiään. Ai, miten hieno slogan ja niin kaikille sopiva. Olemme keskellä mutta emme kesustaa. Tulkaa tänne, täällä osataan! Mitä saisi olla? Meiltä löytyy!

millla

Luulisin, että Lohela on luonut itselleen uuden äänestäjäkunnan. Se voisi olla politiikasta pinnallisesti kiinnostuneet kokoomusnaiset, joille on lähellä sydäntä hillitty porvarillinen eleganssi ja ajatus arvovallasta. Jos Turun seudulla ei ole tällaista kokkarinaisharavaa, Lohela sopisi siihen paikkaan varsin hyvin. Olisihan hänellä edelleen tallessa ripaus matukriittisyyttä, mikä myös passaa tietylle kokkarinaisporukalle - kunhan sitä on ripaus, eikä se mene tärkeimmän eli tyyliseikkojen edelle.

Emo

^ Kokoomuksen äänestäjäkunnasta kieltämättä tyylitietoisia kanoja löytyy. Ehkä Lohelankin tarpeisiin jopa.

P

Quote from: Emo on 02.10.2017, 11:13:02
^ Kokoomuksen äänestäjäkunnasta kieltämättä tyylitietoisia kanoja löytyy. Ehkä Lohelankin tarpeisiin jopa.

Kohderyhmäksi jakkupukukalkkunat?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Hippo

Quote from: P on 02.10.2017, 11:37:48
Kohderyhmäksi jakkupukukalkkunat?

Uusi poliittinen ilmiö syntymässä. Vaihdetaan äänestäjät. Heitetään nämä itseni kaltaiset huonosti pukeutuvat reppanaäijät kelkasta valitaan uusiksi äänestäjiksi tyylitietoisia kokoomusrouvia. :)

ISO

En jaksa uskoa, että Kokoomuslaiset naiset innostuis äänestämään Lohelaa, joka on kuitenkin tällä hetkellä valittuna vain ja ainoastaan Halla-ahon suosituksen perusteella.

Kyllä siitä on pitkä matka tulla valituksia Kokoomuksesta, siis saada sieltä itselleen kasattua tukíryhmä ja kannatusta.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Roope2

Fiksu kokoomuslainen saattaisi miettiä, tuliko hänestä puhemies omin meriitein vai oikeaan aikaan oikeassa paikassa olleena.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Petri_Petri

Quote from: Rosebud on 01.10.2017, 16:55:10
...
Tässä uuvatti-hommassa minua huolestuttaa juuri se, kuinka paljon ja helposti uuvatteja löytyi persuista. Jokainen, jota pyydettiin mukaan, lähti mukaan. Miettikääpä siitä. Yksikään uuvatti ei esimerkiksi loukkaantunut ehdotuksesta ja kertonut tulevaista loikkauksesta uudelle puoluejohdolle. Jokainen loikkasi.

Tässä on kaksi vaihtoehtoa. Joko loikkaamaan pyydettiin vain ns. varmoja tapauksia, mikä perustui kuukausia sitten käytyihin erilaisiin salaisiin keskusteluihin, tai sitten suurella osalla persujen kansanedustajista ja ministereistä ei ole minkäänlaista selkärankaa eikä periaatteita, ja he ovat valmiina vaikka tuhoamaan koko puolueen pienen paineen ja uhkailun alla. Molemmat vaihtoehdot ovat yhtä huolestuttavia.
...

Kyllähän tuo kuvio yllätti. Juuri sen takia, että se oli selkeästi idioottimainen manööveri uuvateille ja Sipilälle. Mutta selitys on yksinkertainen, ne elävät omassa kuplassa, illuusiossaan. Olen vajaa neljä vuotta miettinyt narsismia ja se on selitys.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html

...
Valehtelen sinulle päin naamaa ilmeenkään värähtämättä, etkä voi sille yhtään mitään. Itse asiassa valheeni eivät ole valheita. Ne ovat totuus, minun totuuteni. Ja sinä uskot ne, koska sinä uskot, koska ne eivät tunnu eivätkä kuulosta valheilta, koska muussa tapauksessa kyseenalaistaisin järkesi, mitä sinä teet jo itsekin, koska aivan suhteemme alusta asti laitoit luottamuksesi ja toivosi minuun, sait energiasi minusta, ja annoit minulle vallan itseesi.
...
On varmasti helpompaa elää minun valhettani ja katsoa mihin se vie sinut. Saatat jopa omaksua jotakin siitä käyttäytymisestä jota pidät minussa niin epämiellyttävänä.

Mutta tiedätkö mitä? Tämä saattaa olla yllätys, mutta voin olla myös itseni pahin painajainen. Voin olla ja olen. Katsohan, sisimmässäni elämäni ei ole mitään muuta kuin illuusiolla päällystetty sekasorto. Minulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä miksi teen mitä teen, enkä piittaa ottaa siitä selvää. Itse asiassa, pelkkä ajatus tuon kysymyksen kysymisestä on niin vastemielinen, että käytän kaikki resurssini sen karkottamiseen.

Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni. Se on epävakaa tapa olla olemassa, ja niinpä valitsen illuusioihini huolella tarpeeksi tosiseikkoja, jotta ne olisivat uskottavia. Ja testaan koko ajan niiden uskottavuutta muiden ihmisten reaktioiden avulla. Onneksi minun todelliset ominaisuuteni ja saavutukseni ovat tarpeeksi runsaita ruokkimaan minun illuusioitani lähes loputtomiin. Ja moderni yhteiskunta, siunattu/kirottu moderni yhteiskunta, arvostaa eniten sitä mitä teen parhaiten, ja siten toimii minun rikostoverinani. Jopa minäkin katoan omiin illuusioihini, niiden taian houkuttelemana.

Mutta älä huolestu jos et vieläkään tunnista minua. Minäkään en tunnista itseäni. Itse asiassa, pidän itseäni samanlaisena kuin kaikkia muita, ehkä ainoastaan hiukan parempana. Toisin sanoen, päädyn ajattelemaan että kaikki muut ovat minun kaltaisiani, mutta eivät aivan yhtä hyviä. Sitähän universumi koko ajan minulle kertoo.

Mutta siinä se hankaluus onkin. Oikea maailmankaikkeus vai minun maailmankaikkeuteni? Niin kauan kuin illuusioideni taika toimii, niillä ei ole mitään eroa. Siksi tarvitsen oman ihailijakerhoni. Ja koko ajan minä inventoin ihailijoitani, testaan nykyisten jäsenien uskollisuutta väärinkohtelun haasteilla, heittäen luopiot pois täydellisellä välinpitämättömyydellä, ja tiedustellen ympäristöä värvätäkseni uusia tulokkaita. Huomaatko ongelmani? Käytän ihmisiä jotka ovat minusta riippuvaisia jotta voisin pitää illuusioni hengissä. Itse asiassa minä olen riippuvainen heistä. Edes raivo, tuo orgastinen tuskan ja vihan vapautuminen, ei toimi ilman yleisöä. Jollakin tasolla olen tietoinen illuusioistani, mutta sen myöntäminen pilaisi taian. Enkä kestäisi sitä. Niinpä minä vakuutan että sillä mitä teen, ei ole mitään väliä eikä se eroa siitä mitä muut tekevät, ja näin luon illuusion siitä että en luo illuusioita. Siksi en tunnista itseäni yhtään paremmin kuin sinä. En uskaltaisi. Minä tarvitsen taian. Samasta syystä en pysty myöskään tunnistamaan muita jotka käyttäytyvät samoin kuin minä. Itse asiassa he joskus värväävät minut ihailijakerhoihinsa. Niin kauan kuin ruokimme toisiamme, mitä väliä sillä on? Se vain vahvistaa omat illuusioni illuusioistani: että en ole erilainen kuin useimmat muut, vain hiukan parempi.

Mutta minä olen erilainen ja me molemmat tiedämme sen. Tässä on syy minun vihamielisyyteeni. Minä revin sinua siksi että todellisuudessa kadehdin sinua koska olen erilainen. Sillä kummittelevalla tasolla jolla näen illuusioni siksi mitä ne ovat, illuusio sinun luomastasi illuusiosta sisälläni romahtaa ja jättää minut epätoivoon, sekaannukseen, paniikkiin, eristäytymiseen ja kateuteen. Sinä ja kaikki muut syytätte minua kaikenlaisista kauheista asioista.

Olen täysin hämmentynyt ja tietämätön. En ole tehnyt mitään väärää. Tämä epäoikeudenmukaisuus on liian suuri. Se vain pahentaa minun sekaannustani. Vai onko tämäkin vain toinen illuusio?
...

Maailmassa on tuhansia uskontoja ja lahkoja. Jokaiseen niistä sisältyy ajatus ainoasta oikeasta totuudesta. Se "totuus" saa eri uskontoryhmiin kuuluvat jopa tappamaan toisiin ryhmiin kuuluvia vääräuskoisina, sillä se on jumalan tahto. Teoriassa maksimissaan yksi uskonto voi olla oikeassa, mutta silloinkin jos sillä kerta on apuna kaikkivaltias, niin se hallitsisi maailmaa. Edellyttäen että ko. uskonnon jumala niin haluaisi. Selitykseksi sopisi myös, että niiden Jumala onkin Saatana, Suuri Narsisti.

Jos olisin syntynyt Venäjällä, niin mielipiteeni Putinista olisi eri. Jos Ranskassa, niin käsitykseni ruuasta olisi eri. Mikä siis on varsinainen minä? Olen käsittänyt sen niin, että eläminen todellisuudessa on minä. Se on tavoitteeni. Loogisesti järkeillä ja tajuta mikä ulkopuolinen asia on harmoniassa itseni kanssa. Muiden arvot on jonkun toisen keksimiä, jos otan ne itsestäänselvyyksinä, uskontona jotka ovat pysyviä totuuksia, alistun muiden määritykseen siitä, millainen minun pitäisi olla.

Aikaisemmin ihmettelin miten idiootti toinen on, kun mitkään tosiasiat, tilastot ja edes omat havainnot eivät saa toista ymmärtämään. Kun olin kauan seurannut tätä monikulttuurisuusmenon ylistystä tiedotusvälineistä ja sitten luin tuon ylläolevassa linkissä olevan Sam Vakninin kirjan, niin asia on selkiintynyt. Ihmiset todella uskovat yhteisölliseen totuuteen mitään kyseenalaistamatta. Osa heistä on mukana vain, koska haluavat kuulua joukkoon, mutta hekin nopeasti luopuvat rehellisyydestään. Sen jälkeen he eivät enää edes tajua elävänsä illuusiossa. Paitsi sitten kun tosiasiat iskevät päin pläsiä, kuten gallup-luvut uuvateille ja Sipilälle. Kokoomus on tämän takana. He tiesivät että jos asia menee pieleen, ensimmäinen syyllinen on uuvatit. Kokoomus sai helposti manipuloitua Sipilän idioottimaiseen kuvioon, jonka läpi maakunnissa todellisuudessa kiinni olevat kepun kannattajat näkivät. Kokoomus on yrittänyt alusta asti olla sivussa tästä, koska heidän suunnitteluryhmä tajusi tämän. Jos kokoomusta tullaan syyttämään, niin syyllisenä on presidentti Niinistö ja Orpo. Kokoomuksen taustaryhmä haluaakin heidän syyllisiksi, jonka jälkeen kokoomuksen johtoon saadaan täydellinen narsistikertymä.

Osa narsisteista pysyy kiinni todellisuudessa koska heillä on vastavoima. Kun vastavoimaa ei ole, niin heidän todellisuudentaju katoaa. Tämä alkoi 1980-luvun lopulla kun konsensusta alettiin hehkuttamaan ja se sai vallan. Vastakkainasettelu on ohi, sanoivat. Sen jälkeen alkoi yhden totuuden tie. Narsistien tie. Se toimii niin kauan kun hallitaan todellisuutta. Mutta tuollaiset johtajat ovat pulassa kun tulee uusi asia. Kuten Katalonian kansanäänestys ja Espanjan väkivaltainen puuttuminen siihen. Kun ajattelussa on, että Me ollaan hyviä ja Vastapuoli paha. Jos Meillä on joku ominaisuus, niin vastapuolella täytyy olla sen vastaominaisuus. Kun EU on hyvä ja ainoa totuus, niin vastapuoli on paha ja väärässä. Narsistien ajattelu kulkee noin. Siksi EU-johtajat eivät ole kommentoineet Katalonian väkivaltaa, kun heidän pää ei voi ymmärtää tätä. Heidän mielestä EU on hyvä, Espanja on hyvä, väkivalta on paha joten se on vastapuolen ominaisuus. Psykologiassa on käsite että jokin oma ominaisuus heijastetaan vastapuolen ominaisuudeksi, jotta saadaan vakuutettua ettei sitä ominaisuutta ole itsellä. Se on narsistien ominaisuus. Se on syy miksi nuo sanovat vastapuolta eli todellisuudessa kiinni olevia ääripääksi. Yrittävät vakuutella etteivät itse ole ääripää. Mutta juuri nuo poliittisessa johdossa olevat narsistikertymät toimivat itse äärimmäisen fasistisesti, eivätkä hyväksy mitään kritiikkiä.

Tilanne nyt on tämä mikä on. Siksi mielestäni uuvattien, kepun ja kokoomuksen kuvio on loistava Suomen kannalta. Kahdesta syystä. Ensimmäinen syy on se, että se ei toiminut. Tämä valaa uskoani siihen Suomeen, että maakunnissa on ihmisiä kiinni todellisuudessa. Toinen syy on se, että tämä antaa minulle mahdollisuuden analysoida täydellistä narsistikertymää livenä. Ja kuinka selkeästi narsistikertymä noudattaa yksittäisen narsistin toimintatapaa olla purjeveneen kapteeni hyvällä ilmalla, ja sitten pienessä tuulessa saavat purjeveneen kaatumaan ja pysymään ylösalaisin, vaikka purjevenettä ei edes pysty kaatamaan ja vaikka se kaatuisi, niin se nousee automaattisesti pystyyn. Mutta narsistit onnistuvat vahingossa kaatamaan purjeveneen jopa tyynellä säällä.

Tämä selittää uuvattien toimet ja heidän tulevan henkilökohtaisen hermoromahduksen. Tässä tilanteessa kepu ja kokoomus haluavat irtisanoutua uuvateista. Olen sanonut että kokoomuksen taustaryhmä on tämän takana. Mielestäni sitä vahvistaa se, että he saivat Simon Elon määrittelemään uuvattien olevan "keskustalaisia ilman keskustapuoluetta". Kokoomuksen alkuperäinen kuvio tulee täydelliseksi jos uuvattien enemmistö liittyy kepuun. Silloin kokoomus saa tämän näyttämään Sipilän (ässä) ja Soinin (ässä) yhteiseltä ässätouhulta (SS). Sen jälkeen kokoomus tulee sillanrakentajana isällisesti ottamaan tilanteen haltuun. Mutta näkisin että heidän pitäisi tehdä se vähän ennen eduskuntavaaleja ja vaihtaa Orpo, sillä Orpolla on vielä jäljellä hitunen inhimillisyyttä, vaikka onkin helposti manipuloitavissa.

Useimpien on vaikea ymmärtää ylläolevaa tekstiä. Heidän mielestä se ei voi olla mahdollista, että narsisteja olisi niin paljon. Syynä on se, että jokainen olemme narsistien uhreja. Päässämme on kontrolleja jotka estävät meitä hyväksymästä todellisuutta, sitä että oma äitimme, isämme tai yhteisömme on narsistinen, jossa noudatamme jonkun keksimiä sääntöjä sille, kuinka meidän tulee olla ja elää. Olemme luopuneet omasta itsestämme. Meidät on opetettu, että meidän tulee olla epäitsekkäitä. Mutta olen miettinyt, että ei itselleen rehellinen ihminen voi toimia epäitsekkäästi. Vain narsisti tai narsistin uhri voi toimia epäitsekkäästi ja hän kärsii sen vuoksi. Illuusiossa oleva ihminen sanoo toimivansa epäitsekkäästi, koska joku muu on sanonut että sinun pitää toimia niin. Jos sanot ylläolevan tekstin olevan paskaa, niin toimitko silloin itsekkäästi vai epäitsekkäästi? Sanotko sen siksi että teksti mielestäsi on paskaa vai siksi että jos teksti pitää paikkaansa, niin se tarkoittaisi ettet ole elänyt todellisuudessa?

Kyklooppi

Siinä on vain se ongelma että lohela on mitäänsanomaton.
Ihmisjäte.

millla

Riitta Uosukainen oli todellinen suomen kielen ja kulttuurin ylläpitäjä, sivistystä joka lauseella henkivä, upea persoona ja heimoidentiteettiäkin tietysti piti yllä suurella sydämellä. Puhemiehen tehtävä on kansalle niin mitäänsanomaton muutenkin, että se vaatisi edellisenkaltaisen karismaattisen ja värikkään hahmon, jotta hänestä jotain salin ulkopuolelle irtoaisi. Pelkkä nuhteeton käytös on jopa luotaantyöntävää, jos mitään muuta ei tule esiin. Kääriäinen on toinen Uosukaisen oloinen, vaikkakin poliittisesti vastenmielinen lipilipittäjä.

Päänsärky

Lohelaa ei tulla enään näkemään esittelemässä Lukaaliaan eri vaatteissa koska taloudellinen tilanne nyt pikkasen huononi. Hehehe. Ihan oikein.

Loppuu nämä paska elvistelyt.

Aisaa tämäkin on vain ottanut uransa aikana, ei muuta. Jussilla  ratsastanut :D

Kyklooppi

Mitä kuuluu Maria Lohela aim sori, että sinusta kirjoitan ma vieläkin, tänä iltana tyhjeni roskakori
Sieltä sinun kuvasikin bongasin.
Sua aikoinaan arvostin salaisesti, koska olit muka nuiva ujo ja hiljainen, sen vuoksi niin helvetin kauan kesti
ennen kuin tajusin sinun kusettaneen.

Mitä kuuluu Marja Lohela, vieläkö sä olet noheva, takinkääntäjä uuvatti.
Mitä kuuluu Marja Lohela, minä perse auenneena, ihmettelen touhuja hallituksen.

En tiedä miksi sua nyt mietin, kun et ole edes eduskunnan puhemies
Tuli mieleen se nuiva manifesti , siitä astinlaudan sai sun poliitikon ties

Mitä kuuluu Marja Lohela, vieläkö sä olet noheva, takinkääntäjä uuvatti
Mitä kuuluu Marja Lohela, minä perse auenneena, ihmettelen touhuja sinisten

En ois uskonut että oot noin jabbalainen, häpeet hommafoorumin aikoja.
Kun kirjoitusten tasokin laski, kun kerroit näyttänees sille perävaloja.
Mut mä veikkaan että tän kauden jälkeen, saat korkkareilla kohti turkua
klopsottaa.
Ei arkadian ovet enää aukee, jos vanhoja äänestäjiään noin kusettaa.

Sitä kuuluu Marja Lohela, odottele vaan seuraavia vaaleja
sillä silloin sanat ja teot punnitaan..
Sitä kuuluu Marja Lohela, mä äänestän vaik kommunisteja
mielummin kuin huijari sinisii...
Ihmisjäte.