News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-05-23 IL: Kun rakas löytyy toisesta maasta

Started by Alaric, 25.05.2015, 22:29:24

Previous topic - Next topic

Alaric

Ihmettelin, kun en tästä löytänyt haulla mitään.. noh, jos on postattu johonkin, niin arvon moderaattorit varmasti poistavat tämän.

Kyseessä on siis melko tyypillinen mokutusjuttu, jossa "monikulttuurisista" pareista puhuttaessa on käytetty kuvituksena valkoista naista ja mustaa miestä ja kaikki lopussa olevat lukijoiden kertomukset käsittelevät naisten parisuhteita Afrikasta tai Lähi-Idästä kotoisin olevien miesten kanssa. Ujosti jutussa sentään viitataan siihen, että suurin osa suomalaisten ulkomaalaisista puolisoista tulee Euroopasta, mutta esimerkkeihin ja kuviin on silti saatu mukaan ainoastaan "varsinaisia" maahanmuuttajia :roll: Ja mukavaa nyyhkytarinaakin on mukana, kun kamerunilainen tuplamaisteri ei ole saanut koulutustaan vastaavaa työtä.

Tälle pläjäykselle täytyy kyllä nostaa kuvitteellista hattua.

Linkki.

QuoteKun rakas löytyy toisesta maasta

Kahden viime vuosikymmenen aikana kahden kulttuurin perheiden määrä on kolminkertaistunut. Tällä hetkellä Suomessa on 70 000 pariskuntaa, joiden toinen osapuoli on jostakin muusta maasta.

- Tutkimusten mukaan he ovat aivan yhtä tyytyväisiä parisuhteisiinsa kuin kantasuomalaisetkin, kertoo Duon projektipäällikkö ja parisuhdeneuvoja Hanna Kinnunen.

...

- Kulttuuri on vain yksi osa-alue parisuhteessa, sanoo Kinnunen.

Muita vaikuttavia osa-alueita ovat esimerkiksi puolisoiden iät, koulutustausta, kieli- ja vuorovaikutustaidot, perhetausta, kokemukset, arvot, uskonto ja elämänkatsomus. Yleisellä tasolla voi Kinnusen mukaan sanoa, että puolisoiden erilaisista taustoista ja kokemuksista johtuvia erilaisuuden kerrostumia on usein enemmän kuin kantasuomalaisilla pareilla. Mitä enemmän kerrostumia on, on myös enemmän mahdollisuuksia siihen, että jokin niistä aiheuttaa ristiriitaa.

...

Suurin osa suomalaisten ulkomaalaisista puolisoista tulee Euroopasta, ja heidän koulutustasonsa on usein korkea. Heidän on usein helpompi löytää töitä kuin kauempaa muuttavien, mutta toisaalta taas tyytyväisyys Suomen oloihin ei välttämättä ole samaa luokkaa. Jos puolison kotimaan elintaso on alhaisempi tai olot levottomat, arvostaa hän helpommin Suomen rauhallisuutta, turvallisuutta sekä esimerkiksi neuvola- ja koulutuspalveluja. Tällöin perheen on luonnollisempaa jäädä Suomeen.

Lähempää tulevat voivat helpommin haluta muuttaa takaisin kotimaahan. Valtaosa kahden kulttuurin pareista on kuitenkin tyytyväisiä elämäänsä Suomessa.

Suomalaisiin ei maahanmuuttajien mielestä ole aina helppo tutustua. Yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden tunteet voivat lyödä päälle varsinkin siinä vaiheessa, kun perheeseen syntyy lapsia. Kinnusen mukaan erityisesti ulkomaalaistaustaiset naiset kokevat ilon ja onnen lisäksi myös koti-ikävää, kaipuuta omaa perhettä kohtaan, yksinäisyyden tunteita ja alakuloa, kun he saavat lapsen.

- Naiset toivoisivat, että heillä olisi se perhe ja ystävät ympärillä jakamassa sitä kokemusta, kuvailee Kinnunen.

Toinen tyytymättömyyden aihe on työn saaminen ja sen vaikeus. Uuteen kotimaahan on vaikea sopeutua, jos sieltä ei löydy mielekästä tekemistä esimerkiksi työn tai opiskelun parista, tai jos sieltä ei saa koulutustaan vastaavaa työtä. Valtaosa kahden kulttuurin perheistä asuu pääkaupunkiseudulla, jossa erilaisuuteen on totuttu. Pienemmillä paikkakunnilla asuvat kokevat yhä ennakkoluuloja, ja työllistyminen voi olla vaikeaa myös työpaikkojen vähäisyyden vuoksi.

Kahden kulttuurin suhteisiin liittyy myös monia positiivisia puolia. Kinnunen kertoo, että niissä elävät kokevat oppineensa puolisonsa kautta paljon omaa elämäänsä rikastuttaneita asioita. Kielitaito voi olla laajempi ja ystäväpiiri kansainvälisempi. Lisäksi moni kokee myönteisenä asiana sen, että puolison kulttuuri on suomalaista yhteisöllisempi ja perhekeskeisempi.

- Moni toivoo, että täällä Suomessakin saisi puhua ventovieraillekin. Että oltaisiin sosiaalisempia ja avoimempia.

...

Lukijat kertovat: Elämä on rikkaampaa

Puolisoni on kotoisin Kamerunista, ja yhdessä olemme olleet 12 vuotta...

Olen seurustellut eteläafrikkalaisen miehen kanssa puolisentoista vuotta...

Elän kolmen kulttuurin perheessä. Tyttäreni edellisestä suhteesta on iranilainen. Puoliksi tietenkin, koska itse olen täysin suomalainen. Nykyinen puolisoni on irakilainen. Hänen kanssaan minulla on poika...

Mieheni on Nigeriasta. Tapasimme internetissä yli kaksi vuotta sitten, tutustuttiin aikamme, tavattiin, etäsuhteessa elettiin ja lopulta mentiin naimisiin. Yhteisasumista Suomessa takana nyt reilu puoli vuotta...

;D
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Aukusti Jylhä

Nettietäsuhteestako mentiin suoraan naimisiin? Ja nyt asutaan sitten TÄÄLLÄ SUOMESSA kimpassa.

Mikseivät nämä ihonväriin liittyvän fetissin omaavat muuta sinne neekeriukkojen kotikonnuille, siellä sitä piisaisi ihasteltavaa. Ja täällä Suomessa noista iloisista ja eläväisistä rumpukoneista tulee liian usein masentuneita ja syrjäytyneitä rasismin uhreja. Onko se sitten reilua?

Ja on tuo yksikin aika hämmentävä emäntä: ensin irakilaisen kanssa lapsi ja sitten iranilaisen kanssa.  ??? Palestiinalaisen vielä kun onnistuisi jostain nappaamaan, semmoinen lienee aiheuttaisi suunnatonta kateutta ksenofiilisisarten keskuudessa.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Henri_K

Ymmärtääkseni suurin osa Suomalaisten rajoja ylittävistä suhteista solmitaan ns. samanväristen kanssa, mutta kuitenkaan näihin lemmentarinoihin ei päätynyt yksikään Suomalais-Venäläinen tai Suomalais-Hollantilainen rakkaustarina. Eikö se ole jotenkin vähän hassua.

Tasa-arvon nimissä tässähän puuttui myös Suomalaismiehen ja Thainaisen välinen rakkaussuhde. Vai olikos se niin, että sellainen suhde on vain niitä "ostovaimo" -juttuja missä rakkaudella ei ole merkitystä ja mies on sikanatsifasistirasistisovinisti.  :flowerhat:

Oho

"Suurin osa suomalaisten ulkomaalaisista puolisoista tulee Euroopasta, ja heidän koulutustasonsa on usein korkea."

ja sitten....

"Puolisoni on kotoisin Kamerunista, ja yhdessä olemme olleet 12 vuotta...

Elän kolmen kulttuurin perheessä. Tyttäreni edellisestä suhteesta on iranilainen. Puoliksi tietenkin, koska itse olen täysin suomalainen. Nykyinen puolisoni on irakilainen. Hänen kanssaan minulla on poika...

Mieheni on Nigeriasta. Tapasimme internetissä yli kaksi vuotta sitten, tutustuttiin aikamme, tavattiin, etäsuhteessa elettiin ja lopulta mentiin naimisiin. Yhteisasumista Suomessa takana nyt reilu puoli vuotta..."

Priceless, for everything else there is master(kela)card....

Hra. Gleb

Ehkä tsuurnalistin mielestä enemmistön tarinat eivät tue omaa agendaa. Esim. lähipiiristä: nainen suomesta, mies saksassa syntynyt Iranilaistaustainen. Lapsilla suomalaiset nimet ja väkisinkastettu kristinuskoon. Töissäkin käy, saatana.

Faidros.

Mieheni on Nigeriasta. Tapasimme internetissä yli kaksi vuotta sitten, tutustuttiin aikamme, tavattiin, etäsuhteessa elettiin ja lopulta mentiin naimisiin. Yhteisasumista Suomessa takana nyt reilu puoli vuotta..."

Ensimmäiseen lapseen se loppuu, niin kuin iranilasirakilais shiiasunnimixillä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

VeePee

Quote from: Oho on 26.05.2015, 08:59:43
"Suurin osa suomalaisten ulkomaalaisista puolisoista tulee Euroopasta, ja heidän koulutustasonsa on usein korkea."

ja sitten....

"Puolisoni on kotoisin Kamerunista, ja yhdessä olemme olleet 12 vuotta...

Tätä ristiriitaa nauroin itsekin. Tarkemmin kun asiaa ajattelee, niin mitään ristiriitaa ei ole. Afrikkalainen tulee laittomasti eurooppaan ja sieltä naimakaupoilla kelan elätiksi. Eli tulee tavallaan euroopasta Suomeen ja on luonnollisesti myös korkeasti koulutettu, todistukset vain ovat jääneet alkuperäiseen kotimaahan.

ämpee

Quote"Elän kolmen kulttuurin perheessä. Tyttäreni edellisestä suhteesta on iranilainen. Puoliksi tietenkin, koska itse olen täysin suomalainen. Nykyinen puolisoni on irakilainen. Hänen kanssaan minulla on poika..."

Tulee ihan mieleen se nainen joka rakastaa koko Africcaa maa kerrallaan, ja jolla on jo kahdeksan lasta yhtä vähemmän miehen kanssa.
Tässä tapauksessa Lähi-Idän rakastaminen on jo hyvällä alulla...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

valtakunnanpärkhele

Lähiövalailta vaikuttavat, jotka eivät kelpaa muille kuin ilman oleskelulupaa oleville... vähäksi aikaa
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Maailmanmies

Quote from: käpykaarti on 26.05.2015, 08:00:31

Ja on tuo yksikin aika hämmentävä emäntä: ensin irakilaisen kanssa lapsi ja sitten iranilaisen kanssa.  ??? Palestiinalaisen vielä kun onnistuisi jostain nappaamaan, semmoinen lienee aiheuttaisi suunnatonta kateutta ksenofiilisisarten keskuudessa.
Oolen kuullut tuon johtuvan siitä, että markkina-arvo on vähentynyt tuollaisen lapsen myötä. Toinen syy on se, että jos uusi mies näyttää siltä, että olisi edellisenkin isä, niin on vähemmän selitettävää.

Alapo

Quote from: käpykaarti on 26.05.2015, 08:00:31
Nettietäsuhteestako mentiin suoraan naimisiin? Ja nyt asutaan sitten TÄÄLLÄ SUOMESSA kimpassa. .

Miehellehän tuo on kannattavaa, pitää useita nettietäsuhteita ja sitten valkkaa sen parhaan maan mihin voi jäädä oleskeluluvalle vaikka suhde kariutuisikin.

Blanc73

QuoteElämä on rikkaampaa

No ihan varmasti. Onneksi olkoon. Lol.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Shemeikka

QuoteJos puolison kotimaan elintaso on alhaisempi tai olot levottomat, arvostaa hän helpommin Suomen rauhallisuutta, turvallisuutta sekä esimerkiksi neuvola- ja koulutuspalveluja. Tällöin perheen on luonnollisempaa jäädä Suomeen.

Taikaseinä houkuttaa.

QuoteElämä monikulttuurisessa suhteessa on rikkaampaa kuin monokulttuurisessa. Maailmankuva laajenee ja lapsista tulee kaksikielisiä maailman kansalaisia.

Pakko kai tuokin oli jutussa poliittisen korrektiuden nimissä sanoa.

Ainoat julkaistut lukijan kertomukset olivat suomalaisilta naisilta, ja suomalaisen miehen kanssa suhteessa olevista ulkomaalaisista naisista sanottiin vai  heidän usein kaipaavan kotiin olevan muutenkin kehnossa asemassa. Nojoo, Iltalehden Terveys & Seksi-palstaa lukenee enimmäkseen naiset (ja hompanssimiehet toisinaan :P) ja he tuskin haluavat lukea suomalaisista miehistä suhteessa ulkomaalaisen naisen kanssa. Lehti kirjoittaa mitä lukijat lukevat.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

-PPT-

Kyllähän taas siinä tapauksessa että nainen on suomalainen ja mies britti/amerikkalainen/sveitsiläinen/saksalainen yms niin 90% noista pariskunnista asuu miehen kotimaassa sillä miehet noista maista ovat hyvin haluttomia asumaan Suomen kaltaisessa syrjäisessä takametsässä.

foobar

Quote from: Blanc73 on 26.05.2015, 14:35:01
QuoteElämä on rikkaampaa

No ihan varmasti. Onneksi olkoon. Lol.

Raha tulee taikaseinästä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.