News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Arabikevään unohdetut naiset - ranskalainen dokkari (Ulkolinja, Yle Areena)

Started by internetsi, 07.05.2015, 13:17:49

Previous topic - Next topic

kummastelija

Quote from: Asra on 08.05.2015, 23:33:08
Quote from: Uuno Nuivanen on 08.05.2015, 23:16:43

:D  :D  :D

Voisit olla naureskelematta, koska tämä aihe on vakava.

Joo, ja holokausti liittyy saksalaiseen kulttuuriin eikä sillä ole tekemistä kansallissosialismin kanssa. Ihmisiä on tapettu jo paljon ennen kansallissosialisteja.

Islam on sen verran jyrkkä uskonto että se kieltää tietyt asiat - oli niiden takana ihan millainen kulttuuri tahansa, tai sitten sallii ne - kulttuurista riippumatta. Väitätkö asra ihan tosissaan että naisten silpominen on sellainen asia missä kulttuurin säännöstö ajaa islamin säännöstön yli?
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

tietotyöläinen

Olemme  törmänneet ennenkin väitteisiin, että osa islamin kielteisistä puolista ei liity islamiin. Että ne on vanhoja paikallisia tapoja jne. Thorsilla kai on maailmanennätys tällä saralla, koska hänen mukaansa edes sharia ei kuulu islamiin.

Hommassa näitä väitteitä vastustetaan voimakkaasti ja laajasti kuten tämäkin ketju osoittaa.

Minä puolestani kysyn: mitä sitten? Mitä väliä sillä on kuuluuko esimerkiksi naisten ihmisyyden riistäminen (burkha, niqap, klitoriksen poisto...) islamiin. Mitä väliä sillä on, onko sarjakuvapiirtäjien teurastaminen islamin mukaista?

Oleellista on se, että muslimit ylläpitävät näitä vanhoillisia ja vahingollisia tapoja ja heidän joukossaan on niitä, joiden mielestä sarjakuvapiirtäjiä pitää teurastaa.

Oleellista on se, että ainoastaan muslimit marssivat Euroopassa uhoten muiden eurooppalaisten päiden katkaisua.

Oleellista on se, että merkittävä osa muslimeista ei integroidu länsimaiseen yhteiskuntaan ja heitä kasautuu lähiöt täyteen. Näissä lähiössä vallitsee omat tavat ja laki. Eikä siellä kaikki integroitumishaasteiset asukkaat ole muslimeja tai muslimitaustaisia, mutta selvästi merkittävin yksittäinen ryhmä he ovat täysin kiistatta. Ja nämä lähiöt ovat käytännössä tulivuoria. Aina välillä sieltä vähän roiskahtelee ja autoja ja rakennuksia palaa. Isoa purkausta odotellaan. Voi mennä vuosi, viisi tai kaksikymmenentä, mutta kyllä se sieltä tulossa on. Paine kasvaa koko ajan pikkuhiljaa.

Minulle ei ole mitään merkitystä sillä mikä johtuu mistäkin historiallisessa mielessä, minulle on merkitystä vain käytännön lopputuloksella. Minä en vastusta islamia, minä vastustan yhteiskuntaamme eri tavoin vahingoittavaa maahanmuuttoa. Käytäntö on selkeästi osoittanut, että nämä haitat ovat merkittävimpiä muslimivaltioista suuntautuvan maahanmuuton tapauksessa.

Malla

Quote from: tietotyöläinen on 09.05.2015, 08:22:08
Minä puolestani kysyn: mitä sitten? Mitä väliä sillä on kuuluuko esimerkiksi naisten ihmisyyden riistäminen (burkha, niqap, klitoriksen poisto...) islamiin. Mitä väliä sillä on, onko sarjakuvapiirtäjien teurastaminen islamin mukaista?

Oleellista on se, että muslimit ylläpitävät näitä vanhoillisia ja vahingollisia tapoja ja heidän joukossaan on niitä, joiden mielestä sarjakuvapiirtäjiä pitää teurastaa.

Ei muuta väliä, mutta haitallisten ja väkivaltaisten tapojen lopettaminen on muslimie(ste)n tehtävä. Kukaan vääräuskoinen tai uskonnoton ei saa heitä toimimaan toisin.

Siksi minusta on aika paha, jos joku "maltillinen" puhuu tai kirjoittaa vähätellen "pikku nipsaisuista".

tietotyöläinen

Quote from: Malla on 09.05.2015, 08:39:07
Ei muuta väliä, mutta haitallisten ja väkivaltaisten tapojen lopettaminen on muslimie(ste)n tehtävä. Kukaan vääräuskoinen tai uskonnoton ei saa heitä toimimaan toisin.

Siksi minusta on aika paha, jos joku "maltillinen" puhuu tai kirjoittaa vähätellen "pikku nipsaisuista".

Toki, mutta debatti siitä mikä on islamin mukaista on pelkkää sumutusta, joka johtaa keskustelun täysin sivuraiteille.

Kyllä minä tiedän, että osa eri muslimiryhmien ahdasmielisistä tai epä-inhimillisistä käytännöistä eivät ole islamin mukaan pakollisia ja osa on jopa ristiriidassa puhtaan islamin kanssa (tai ainakin joidenkin tulkintojen kanssa). Mutta eihän sillä ole mitään käytännön merkitystä. Ja uskonnollisteoreettisella saivartelulla on yhtä vähän merkitystä kuin pyövelin vakaumuksella päänsä menettäneelle.

Pikkuvaimo

Jos ympärileikkaus ei mitenkään liity islamiin, niin sitten ei joulunviettokaan enimmäkseen liity lainkaan kristinuskoon. Jouluhan on alunperin ollut täysin pakanallinen juhla, tontut sun muut monet lisähärpäkkeet eivät kuulu ollenkaan kristuksen syntymään. Silloin kun kristinusko Suomeen rantautettiin, ne kristilliset juhlapyhät laitettiin näppärästi samoille päiville pakanallisten juhlien kanssa, että kansan oli helpompi ne omaksua. Siinäpä sitten vähän sekoittuivatkin.

Joten, ympärileikkaus ei todellakaan liity islamiin mitenkään, kuten eivät tontut jouluun. Eikun hetkinen, mitenkäs tää nyt meni... :o
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Aeon

Sovitaan, että mikään negatiivinen asia ei liity islamiin. Jos muslimi tekee jotain pahaa, hän ei ole oikea muslimi. Islamiin liittyy vain positiivisia, niitä ruusulta tuoksuvia asioita. Naisen ympärileikkauskin on vain sellainen pieni rituaalinen juttu, jossa naisen genitaaleja viilletään "ihan pikkaisen" eikä siitä jää traumoja.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

MW

Sanotaan vaikka, että islam (teoria) ei liity mitenkään islamiin (käytäntö).

Yhtäkaikki perkeleestä.

MW

Quote from: kapina on 09.05.2015, 19:29:28
Kaikilla muslimeilla on heidän pyhän kirjansa käsky ja lupa valehdella meille vääräuskoisille.

Iso kysymys kuuluu: miten erottaa toisistaan valehtelevan ja totta puhuvan mussen?

Rautakangella ehkä.

Tulee mieleen yksi konsti, jolla tietää varmasti että muslimi ei valehtele enää, mutta jätänpä sanomatta.