News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi Halla-ahon CV

Started by Matti Kukkarossa, 17.04.2015, 21:35:24

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

Quote from: MW on 17.04.2015, 23:00:16
Quote from: Mehud on 17.04.2015, 22:51:12
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 17.04.2015, 22:39:10
Quote from: Numeronuiva on 17.04.2015, 22:08:03Lisäksi ainakin työskentely viisumivirkailijana suurlähetystössä Kiovassa, minkä aikana syntyi lämmin yhteys ukrainalaisiin.

Tohtori Jussi Halla-ahon käsi on lämmin ja katse ystävällinen kätellessä.

Itse en ole Mestarin lämmintä kättä ja ystävällistä katsetta kastetta vielä päässyt kokemaan, vaikka kutsuttuna olenkin lähitulevaisuudessa. Sitävastoin minulla on Mestarin kirja avaamattomassa postipaketissa ja uskokaa pois nimikirjoituksella varustettuna. Vieläpä kassakaapissa!

Repikää siitä!

Leikkimielinen kisa: 69, signeerattuna.

Sinä?

Olin lähtökuopissa, mutta näin jäin. Avaamattomassa postipaketissa. Packed by Reino,

History in the making.

Itse en viitsinyt tilata kirjaa. Ajattelin aikoinaan, että lainaan sen sitten lähikirjastosta ja luen. Vielä ei ole kirjasto sitä hankkinut, mutta Mitä Jussi Halla-aho tarkoittaa? -teosta sieltä jo löytyy viisi kappaletta.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

MW

Halla-aho on, ehkä tahtomattaan, jossain. Tietää ja taitaa tilanteensa.

Muutama vuosi sitten Jussin vieraskirjassa luvattiin kaikenlaisia asioita, jos äijä pääsee edes telkkariin.

Näitä lupauksia ei varmaankaan ole lunastettu, mutta so what. Nuiva keep on truckin'.

Mehud

Quote from: Uuno Nuivanen on 17.04.2015, 23:08:50

Suurmiehellä on aina silmää myös naiskauneudelle.

Sallinette minun lainata Suurmiestä. "Niin kauan kun mies huomaa kauniisti vilahtavan nilkan, niin meihin ei voi lyödä leimaa "Toimeton".
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

tutkimus

Quote from: Iloveallpeople on 17.04.2015, 23:08:58
Quote from: MW on 17.04.2015, 23:00:16
Quote from: Numeronuiva on 17.04.2015, 22:08:03Lisäksi ainakin työskentely viisumivirkailijana suurlähetystössä Kiovassa, minkä aikana syntyi lämmin yhteys ukrainalaisiin.

Itse en ole Mestarin lämmintä kättä ja ystävällistä katsetta kastetta vielä päässyt kokemaan, vaikka kutsuttuna olenkin lähitulevaisuudessa. Sitävastoin minulla on Mestarin kirja avaamattomassa postipaketissa ja uskokaa pois nimikirjoituksella varustettuna. Vieläpä kassakaapissa!

Repikää siitä!

Leikkimielinen kisa: 69, signeerattuna.

Sinä?

Olin lähtökuopissa, mutta näin jäin. Avaamattomassa postipaketissa. Packed by Reino,

History in the making.

Itse en viitsinyt tilata kirjaa. Ajattelin aikoinaan, että lainaan sen sitten lähikirjastosta ja luen. Vielä ei ole kirjasto sitä hankkinut, mutta Mitä Jussi Halla-aho tarkoittaa? -teosta sieltä jo löytyy viisi kappaletta.

En ole itse vielä tuota Mitä Jussi Halla-aho tarkoittaa? räpellystä lukenut.

Ajattelin odottaa koska on vain ajan kysymys milloin joku kommunistiprofessori tai vasemmistohihhulien joukko kirjoittaa teoksen "Jussi Halla-aho on paha rraassssisti - kootut hyihyit"

;D
Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

J.M

Quote from: Emo on 17.04.2015, 22:58:44

Itse en ole Mestarin lämmintä kättä ja ystävällistä katsetta kastetta vielä päässyt kokemaan...

Minä olen kokenut. Kädenpuristus oli lämmin ja luja.

Minäkin olen kyseisen kädenpuristuksen kokenut. Vuosi sitten vappuna, Mikkelin Kirkkopuistossa.

Oli se hieno hetki. Montaa sanaa en ehtinyt Jussin kanssa vaihtamaan, mutta siis katsekontakti, kättely ja sananvaihto JH-a:n kanssa on suoritettu. Siinä meikäläiselle meriittejä kerrakseen.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

J.M

Quote from: uffomies on 17.04.2015, 23:08:25
Katsos youtube video, leif vs jussi. Siinä on CV:tä tarpeeksi  ;D

"ratsasta sinä kommunismilla"  8)
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Iloveallpeople

Quote from: tutkimus on 17.04.2015, 23:14:21

En ole itse vielä tuota Mitä Jussi Halla-aho tarkoittaa? räpellystä lukenut.

Ajattelin odottaa koska on vain ajan kysymys milloin joku kommunistiprofessori tai vasemmistohihhulien joukko kirjoittaa teoksen "Jussi Halla-aho on paha rraassssisti - kootut hyihyit"

;D

En minäkään ole lukenut. Ja eihän noita kirjastoihin noin montaa ole suosion takia hankittu.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Emo

Quote from: MW on 17.04.2015, 23:11:55
...

Muutama vuosi sitten Jussin vieraskirjassa luvattiin kaikenlaisia asioita, jos äijä pääsee edes telkkariin.

Näitä lupauksia ei varmaankaan ole lunastettu, mutta so what. Nuiva keep on truckin'.

Jussi Halla-aho sensijaan piti lupauksensa, ja leiskautti benjihypyn. Lisätään sekin CV:hen.

https://www.youtube.com/watch?v=VN5N5aTXoVo

Lalli kuvasi, lisätään tämä Lallin CV:hen.

Uuno Nuivanen

Vain valaistuneet voivat nähdä Jussin kylpevän aamuauringon ensi säteiden valossa, ja kuulla Hänen Sanansa.

MW

Mmmm... mestari. I believe.

Paistattelin hetken uskossa tulevaisuuteen illman väkivaltaisia vasureita tai muhametteja.

Anteeksi, eihän niin saa tehdä.

Mehud

Quote from: Matti Kukkarossa on 17.04.2015, 23:22:28
Jussi hei, tuu nyt ite kertoo. Näytä valo opetuslapsillesi.

Voisitko itse näyttää korttisi? Oletko "Takku" vai tavallinen kateellinen ilman väkivaltaisia ajatuksia?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Iloveallpeople

Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti. Niin maamieskin: kärsivällisesti hän odottaa maan kallista hedelmää kevään ja syksyn sadonkorjuuseen saakka. Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.

Tragedian synty

Jos todella olet noin kiinnostunut, niin kannattaisiko ehkä lähettää hänelle vaikka sähköpostia ja kysyä? Et kai tosissasi kuvittele, että tänne kirjoittamalla saat kovin nopeasti vastauksen? Halla-aho ei päivystä täällä joka hetki, ei päivittäin, ei käy täällä välttämättä viikottainkaan. Pelkästään tässä ketjussa kyselemällä mahdollisuutesi saada vastaus on ehkä promillen tienoilla.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Mehud

Kenkään ei ottakoon lausetta kohtuunsa, ellei kohtuuttomuuttansa kohtuudella kohdenna kohti tavoitettansa. Rehti lepo ja anteeksianto niille, jotka sen tuntevat ansaitsevansa.

Lalli IsoTalo

Halla-aho kirjoitetaan Halla-aho, ei Halla-Aho. Mutta erhe on ymmärrettävä, sillä vastahan mies on ollut lööppijulkisuudessa ... hetkinen ... montakos vuotta?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Machine Head

Quote from: Emo on 17.04.2015, 23:18:01
Quote from: MW on 17.04.2015, 23:11:55
...

Jussi Halla-aho sensijaan piti lupauksensa, ja leiskautti benjihypyn. Lisätään sekin CV:hen.

https://www.youtube.com/watch?v=VN5N5aTXoVo

Lalli kuvasi, lisätään tämä Lallin CV:hen.

Jussi vastasi minun sähköpostilla esittämääni kysymykseen, tosin vasta toisella kerralla, mutta vastasi kuitenkiin.
Laitan tästä maininnan seuraavaan työpaikkahakemukseeni :D

Chew Bacca

Sikanuivana tiedän riittävästi Jussin teoista - tamperelainen, koulukiusattu, amis, duunari, opiskelija, opettaja, tutkija, tohtori, poliitikko, ääniharava, valtiomies, perheenisä, ampumaharrastaja, polyglotti, blogisti ja ennen kaikkea Suomen terävin ja analyyttisin yhteiskunnallinen ajattelija ja vaikuttaja.

Tämä kaikki on julkista tietoa, eikä kukaan poliittisen broilerihautomon pyörittäjä, takapiru tai tuote todellakaan kehtaa luulla tai väittää Jussin olevan kanssaan samaa ainesta.

Siinä kukkaromatti lienet ihan oikeassa ettei virallista ajantasaista cv:tä ole helposti löydettävissä. Laitapa asiallinen aloite herralle itselleen tai taustajoukoilleen. Saisivat poliittiset turhakkeet lisää vitutuksen aihetta.

Faidros.

Sitävastoin minulla on Mestarin kirja avaamattomassa postipaketissa ja uskokaa pois nimikirjoituksella varustettuna.

Mistä tiedät, että on, jos et ole pakettia avannut? Ettet vaan olisi tullut huijatuksi ja saanut laudanpalan? ;D
Läpivalaise pakkaus ennen kuin lähetät sen Christiesille huutokaupattavaksi. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ämpee

Nimi on sitten korjattu oikeaan asuun tuossa otsikossa.
Jotenkin harmittaa vittuilu jota ei edes tehdä oikein !!

Mestari näyttää valoa silloin kun valo on tarpeen, ei kissakaan kuulemma häntäänsä nosta vaadittaessa, joten miksi valistunut Mestarimme hyppelisi marionettina aina silloin kuin joku valopää hoksaa niin vaatia ??
Ei pisteitä, eikä jatkoon...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Sour-One

Quote from: Matti Kukkarossa on 17.04.2015, 22:00:05
Olisiko Jussi Halla-aho mitään jos itse avaisit vähän tätä työhistoriaasi? Voiko täällä tägätä jotenkin kirjoittajia? Mielestäni on kummallista pimittää tällainen suhteellisen oleellinen tieto julkisuuden henkilöltä ellei siihen ole sitten jotain syytäkin.

Ennen kansanedustajauraa kielitieteilijä Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä kuinka merkittävä Halla-ahon työura on ollut ennen kansanedustajan "uraa".

chacha2

Quote from: Matti Kukkarossa on 17.04.2015, 21:35:24
Usein nämä on poliitikoilta helposti löydettävissä, mutta Jussilta en sitä löytänyt. Osaisiko joku auttaa asiassa ja purkaa Jussin työhistorian lyhyesti ennen kansanedustajuutta jonka jälkeen hänen tekemiset on tarkemmin dokumentoitu.

Kiitos

Tässä artikkelissa tärkeimmät tiedot ovat mainittuja

...

Halla-aho muistelee äidinisänsä kertoneen, miten tämä oli lapsena kärsinyt, sillä Bergrothin perhe oli ruotsinkielinen kummajainen suomenkielisessä ympäristössä. Isoisälle tilattiin ruotsinkielinen yksityisopettaja Helsingistä, ja hän kävi ruotsinkielisen lyseon Vaasassa.

Myöhemmin isoisästä Leo Bergrothista tuli Pohjanmaalla tunnettu voimahahmo. Hän oli muun muassa levittämässä pesäpalloaatetta maakuntaan.

"Isoisä oli jonkinlainen legenda", Halla-aho kertoo, ja vuolaasta tarinoinnista voi päätellä, että isoisä on tehnyt myös tyttärenpoikaan vaikutuksen.

Omasta perheestään hän kertoo kuitenkin varovaisesti.

"Isä ajoi bussia, ja äiti oli sairaanhoitaja. Kyllä sitä aika työväenluokkaisena perheenä voi pitää, kuten kaikkia siinä ympäristössä eläneitä."

Perhe eli niukasti, mutta niin elivät naapuritkin. Elintaso oli 1970-luvulla alhainen, ja tavallinen perhe joutui laskemaan tarkkaan markkansa.

Lapsille haluttiin parempaa elämää. Ilmainen peruskoulu avasi työläisperheidenkin lapsille mahdollisuuden koulunkäyntiin, jos näillä vain oli lukuhaluja.

Halla-ahon perheen Jussi-pojalla ei näitä haluja ollut. Peruskoulun todistus oli niin huono, että hänen piti käydä kymppiluokka ennen kuin hän pääsi lukioon. Päivälukiosta hän siirtyi iltalukioon ja kirjoitti sieltä ylioppilaaksi.

Nyt jälkikäteen Halla-aho puntaroi nuoren miehen elämäänsä viileän analyyttisesti. Monet muut ratkaisunsa hän hyväksyy, mutta yhtä hän ei enää sulata. Halla-aho valitsi siviilipalveluksen, vaikka olisi pitänyt mennä armeijaan.

"Se tuntui hyvältä ajatukselta silloin", hän tuhahtaa.

Sivariksi meno ei nimittäin ollut lainkaan sopusoinnussa hänen oikeistolaisten ja isänmaallisten poliittisten näkemystensä kanssa. Halla-aho kertoo saaneensa 1980-luvun lopulla aatteellisen herätyksen, kun Itä-Euroopassa rupesi rytisemään.

"Neuvostoliitto oli ollut varjo koko nuoruuteni yllä. Koin sen olemassaolon lähes henkilökohtaisena loukkauksena."

Halla-aho oli juuri täyttänyt 18 vuotta, kun Puola, Unkari ja muut sosialistiset maat irtaantuivat Moskovan komennosta syksyllä 1989.

Pari vuotta myöhemmin Neuvostoliitto hajosi. Ensin Baltian maat julistautuivat itsenäisiksi, ja joulukuussa 1991 ukrainalaiset päättivät kansanäänestyksen jälkeen erota neuvostovaltiosta.

"Se oli se hetki, jolloin tunsi, ettei ole enää paluuta Neuvostoliittoon", Halla-aho muistelee.

Hän ryhtyi opiskelemaan ukrainaa ja myöhemmin myös venäjää ja valmistui ravintolakoulusta. Sen jälkeen hän työskenteli vuoden tamperelaisissa ravintoloissa tarjoilijana.

Syksyllä 1995 Jussi Halla-aho muutti Tampereelta Helsinkiin. Hänet oli hyväksytty Helsingin yliopistoon opiskelemaan venäjän kieltä ja slaavilaista filologiaa.

Aloittaessaan opinnot hän oli jo 24-vuotias,
muita fukseja vanhempi,

"Olin päättänyt vaihtaa maisemaa. Ravintola-ala ei vastannut perimmäisiä ajatuksia, joita minulla oli. Oli mukava tavata uusia ihmisiä ja irrota painolastista, jota ihmiseen kertyy elämän aikana. Voi aloittaa puhtaalta pöydältä. Ei tunne ketään, kukaan ei tunne sinua. Kaikki mahdollisuudet ovat auki."

Hän nautti opiskelusta.

"Sai vaivata päätään. Minulla ei ollut minkäänlaista tarvetta viettää opiskelijaelämää tai bilettää. Opiskelussa yhdistyi työ ja huvi."

Opiskelurahoja hän hankki matkahuollossa rahdinkäsittelijänä.

Yhden vuoden hän vietti Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa.

"Minulla oli hyvin emotionaalinen suhde Ukrainaan ja on sitä edelleenkin. Kiova on Tampereen ja Helsingin ohella ainoa paikka, jonka tunnen kotikaupungikseni. Asuin siinä Maidanin nurkalla Kiovan keskustassa."

Tässä vaiheessa Jussi Halla-aho pyytää kohteliaasti, että saisi käydä hakemassa lisää kahvia. Tauon aikana kirjoitan kiireesti ylös havaintoja hänestä.

Halla-aho pyrkii kontrolloimaan käyttäytymistään tarkasti. Hänen on täytynyt seurata Venäjän ja Ukrainan välistä kiistaa kovin kiihkeästi, mutta se ei näy hänestä päällepäin.

Hän istuu hievahtamatta tuolillaan. Kädet eivät liiku. Ääni on tasainen, ja lauseet huoliteltuja ja punnittuja, sellaisenaan painokelpoisia. Vain poskille noussut puna paljastaa, ettei hän suinkaan ole robotti.

Kun Halla-aho palaa kahvikuppinsa kanssa pöytään, jatkamme keskustelua siitä, millainen hän oli nuorena opiskelijana.

"Aika individualisti", hän sanoo.

Hän ei osallistunut mielenosoituksiin eikä mennyt mukaan järjestötoimintaan. Äänestämässä hän kävi, mutta puoluekantaa ei ollut.

"Olen aina ollut suhteellisen konservatiivi ja oikealle kallellaan. Olen suuren osan elämästäni äänestänyt kokoomusta, jonkin verran perustuslaillista oikeistopuoluetta, satunnaisesti vihreitä."

Nuori Halla-aho oli siis liikkuva äänestäjä ja myöntää nyt, että hänet oli verrattain helppo puhua puolelleen, koska hän ei viitsinyt perehtyä kunnolla asioihin.

Esimerkiksi syksyllä 1994 pidetyssä EU-kansanäänestyksessä hän kannatti jäsenyyttä.

"Se oli ennen kaikkea irtiottoa yya-menneisyydestä. Jälkikäteen olen ajatellut, että lankesin propagandan uhriksi. En sitä silloin ymmärtänyt, kun en osannut katsella kriittisesti sitä, mitä lehdet kirjoittavat."

Halla-aho vilkaisee ilkikurisen näköisenä pöydän yli ja väittää, että lehdet harjoittivat kansanäänestyksen alla "klassista propagandaa": esimerkiksi haastattelivat jäsenyyden vastustajien edustajina "huru-ukkoja" ja puoltajien edustajina "fiksunoloisia ihmisiä".

Sumutusta oli myös se, etteivät tiedotusvälineet kertoneet ihmisille, että Euroopan unionista tulisi nykyisen kaltainen liittovaltio ja että Suomen olisi pakko liittyä myöhemmin myös euroon.

Halla-aho tulkitsee, että sekä liittovaltiosta että euroon liittymisestä sovittiin jo 1992, kun Maastrichtin sopimus hyväksyttiin. Hän on näissä asioissa samoilla linjoilla kuin puolueensa.

Vuonna 2000 Jussi Halla-aho valmistui filosofian maisteriksi. Hän oli jo aikuinen mies, 29-vuotias, ja elämässä piti ryhtyä tekemään suuria päätöksiä.

Niistä tärkein oli tietenkin naimisiin meno. Se on kahden kauppa: piti löytää nainen, joka kelpaisi ja jolle itse kelpaisi.

Näin kävi, kun samassa projektissa työskennelleet, vastavalmistuneet kielitieteilijät Jussi Halla-aho ja Hilla Salovaara rupesivat pitämään yhtä. Ei haitannut, että heidän taustansa olivat erilaiset. Salovaara tuli vauraasta helsinkiläisestä perheestä.

Rouva Hilla Halla-aho paljasti pari vuotta sitten Me Naiset -lehden parisuhdehaastattelussa, mikä Jussissa häntä aluksi ihastutti.

Jussissa oli kiehtovaa ristiriitaa. Hän näytti tyypilliseltä humanistilta pitkän tukkansa kanssa, oli käynyt siviilipalveluksen ja huolehti eläinten oikeuksista, mutta sitten hänellä oli myös hyvin voimakkaita poliittisia näkemyksiä. Jussi ei ollut liehittelijä vaan pikemminkin sellainen ota tai jätä -tyyppi.

He menivät naimisiin vuonna 2002, ja ensimmäinen lapsi syntyi seuraavana vuonna. Hänen nimensä on Hilma.

Kesäkuun 6. päivänä 2003 Jussi Halla-aho kirjoitti elämänsä ensimmäisen blogikirjoituksen. Sen otsikko on "Vähän isyydestä", ja teksti on suorastaan herkkää.

Hilma on jollakin tavalla vaikuttanut siihen, että olen saanut yhteyden omaan lapsuuteeni, jonka olin autuaasti unohtanut. Ensimmäistä kertaa elämässäni minusta tuntuu siltä, että minulla on ote paitsi nykyisyyteeni, myös kaikkeen siihen menneeseen, josta nykyinen minäni koostuu. "Otteella" en tarkoita kontrollia vaan tuntemista ja kontaktia, joista tosin luonnollisesti seuraa jossain määrin myös hallinta.
Blogin pitäjäksi Jussi Halla-aho ajautui sattumalta. Hän kirjoitteli omalle kotisivulleen aluksi "satunnaisia kuulumisia satunnaisista asioista". Blogin aihepiiri laajeni omista asioista yhteiskunnallisiin kysymyksiin, ja siihen rupesi tulemaan palautetta.

Blogin kirjoitustyyli oli muuttunut rajuksi. Halla-aho laukoi mielipiteensä suoraan, eikä hän kaihtanut jyrkkää kieltä. Tulilinjalla olivat usein poliitikot, ja näissä kirjoituksissa hän ryhtyi ruotimaan maahanmuuton ongelmia.

Samasta syystä Halla-aho äänesti vuoden 2003 eduskuntavaaleissa perussuomalaisten ehdokasta, nyrkkeilijä Tony Halmetta.
"Ei minulla ollut Tony Halmeesta henkilönä mitään mielipidettä. En nyt voi sanoa, että sellainen habitus minuun erityisesti vetoaisi."

Halmeen äänestäminen oli siinä vaiheessa vasta protesti.

"Näytetään keskisormea sisäänpäin lämpiävälle eliitille, ehkä vähän sellaista, että tuodaan uudenlaista avoimuutta ja keskustelua politiikkaan."

Jälkeenpäin Halla-aho huomasi, että samoin oli toiminut yllättävän moni ihminen, jonka ei ikinä olisi voinut kuvitella edes harkitsevan Halmeen äänestämistä.

Politiikka ei kiinnostanut. Ei siihen olisi ollut aikaakaan. Hän viimeisteli väitöskirjaansa ja työskenteli tutkijana. Väitöskirjan aihe ei ollut ainakaan päivänpoliittinen. Työ käsitteli muinaiskirkkoslaavin substantiivien ja adjektiivien taivutuspäätteistön historiallista kehitystä.

Perheessä oli kaksi pientä lasta, ja myös vaimo teki väitöskirjaa.

Blogin pitämistä hän jatkoi. Lukijat ryhtyivät yllyttämään eduskuntavaaliehdokkaaksi.

"Politiikkaan meno tuntui minusta vieraalta ja epämiellyttävältä ajatukselta. Sanoin keväällä 2006 ehdottomasti, etten missään tapauksessa lähde ehdokkaaksi mihinkään vaaleihin."

Muutamassa kuukaudessa mieli muuttui, ja Jussi Halla-aho päätti tarjoutua sitoutumattomaksi ehdokkaaksi perussuomalaisten listalle.

"Olin elämäni ensimmäisessä vaalitilaisuudessa Kontulassa syksyllä 2006. Siellä tapasin Timo Soinin ensimmäisen kerran. Kävin esittäytymässä, ja Soini sanoi, että jaa, on kuullut minusta. Siihen aikaan kenen tahansa julkisuuden henkilön tapaaminen tuntui erikoiselta."

Eduskuntavaaleissa 2007 hän sai yli 2 000 ääntä. Se oli ensikertalaiselle hyvä tulos. Läpi hän ei päässyt, vaikka oli sitä hieman odottanut.

"Siinä rupesi kuvittelemaan aika suuria. Internetillä on vääristävä vaikutus."

Noiden vaalien jälkeen Jussi Halla-ahosta tuli kuuluisa. Hänestä puhuttiin kiihkeästi netissä ja myös somessa eli sosiaalisessa mediassa, josta oli tullut kilpailija perinteiselle medialle.

Halla-aho jatkoi blogikirjoittajana, ja hänen blogistaan versoi uusi "maahanmuuttokriittinen" keskusteluareena, nimeltään Hommaforum. Se aloitti joulukuussa 2008.

Myös Halla-ahon poliittinen ura näytti lähtevän nousuun, sillä hänet valittiin syksyllä 2008 Helsingin kaupunginvaltuutetuksi, ja hän lupautui ehdolle myös kevään 2009 eurovaaleihin.

Sitten tuli täystyrmäys. Perussuomalaiset eivät huolineet Halla-ahoa ehdokkaaksi. Hänellä oli rasistin maine, ja sen pelättiin karkottavan äänestäjät.

Jussi Halla-ahon olemuksesta näkee, että asia on yhä arka.

"Tämä on vähän hankala haastatteluaihe, koska minä en voi kertoa siitä. Siihen liittyy kahdenkeskisiä ja luottamuksellisia keskusteluja ihmisten kanssa. Ehkä palaan siihen muistelmissani. Kyllä minä siitä mielelläni kertoisin, mutta se ei ole valitettavasti mahdollista."

Hänen mukaansa ehdokkuus kariutui siihen, että häntä vastaan oli maaliskuussa 2009 nostettu syyte. Syyte oli uskonrauhan rikkominen ja kiihottaminen kansanryhmää vastaan.

Kaleva-lehden pääkirjoituksessa oli moitittu suomalaisia. Halla-aho kopioi kirjoituksen blogiinsa, mutta vaihtoi joka kerta sanan 'suomalaiset' tilalle sanan 'somalialaiset'. Se näytti rumalta, ja kohu oli valmis.

Halla-aho kiisti syyllistyneensä rikokseen ja kertoi, että "kirjoituksen aiheena tai kohteena eivät olleet somalit, islam tai Muhammad" vaan "julkisen sanan ja syyttäjäviranomaisten harrastama kaksoisstandardi". Tämä on tyypillistä Halla-ahoa.

Oikeusprosessi kesti kolme vuotta. Käräjäoikeus ja hovioikeus hylkäsivät syytteen, mutta korkein oikeus tuomitsi Halla-ahon kesäkuussa 2012 sakkorangaistukseen.

Eurovaaliehdokkuudesta käyty keskustelu oli ensimmäinen suuri Halla-aho-kohu.

"Se oli äärimmäisen epämukava kokemus, mutta jatkoa ajatellen aika hyödyllinen. Huomasin, että jos kaiken, mitä tapahtuu, ottaa henkilökohtaisesti, käy se liian raskaaksi ja tulee hermoromahdus."

Kiista rasitti myös hänen suhteitaan perussuomalaisiin. Häntä epäiltiin hajottajaksi, joka voisi vaarantaa puolueen menestyksen.

"Tapasin paljon ihmisiä erilaisissa tilaisuuksissa. Tapaamiset auttoivat hälventämään aiheettomia epäluuloja. Huomattiin, että ollaan kaikista asioista samaa mieltä. Vuonna 2010 päästiin yhteisymmärrykseen, ettei ongelmia enää ole."

Jussi Halla-aho liittyi puolueen jäseneksi, ja hänet kelpuutettiin vuoden 2011 eduskuntavaaleissa ehdokkaaksi. Hän sai peräti yli 15 000 ääntä ja pääsi komeasti läpi.
http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1396404824103 omat boldaukset

Miksi muuten juuri nyt kyselet JH-an työhistoriaa,
hän kun ei edes ole näissä vaaleissa ehdolla?

Voisitko valaista?
Kiitos

¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Kokoliha

Sitävastoin minulla on Mestarin kirja avaamattomassa postipaketissa ja uskokaa pois nimikirjoituksella varustettuna.
Nokitan. Minulla on - ensipainoksesta ja signeerattuina - vielä kaksi. Säästän ne eläketurvakseni.

ämpee

Quote from: Kokoliha on 18.04.2015, 12:53:10
Nokitan. Minulla on - ensipainoksesta ja signeerattuina - vielä kaksi. Säästän ne eläketurvakseni.

Lähes samoin !!
Minulla oli kaksi signeerattua kappaletta, mutta sijoitin tulevaisuuteen ja annoin ennakkoperintönä pojalleni toisen !
Perikunta saa sitten tapella siitä toisesta...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

PaulR

Hah! Korkkaamattomia kirjoja näyttää löytyvän joka toiselta - minultakin, mutta onko kiljuun tahriintumatonta VHM -paitaa kellään muulla?!

Kokoliha

Quote from: Paul Ruth on 18.04.2015, 13:51:09
onko kiljuun tahriintumatonta VHM -paitaa kellään muulla?!
Tietysti. Löytyy sekä musta että valkoinen. Käytän niitä vain harvoin, harkiten ja arvokkaissa tilaisuuksissa. Pesu joko käsin tai hellävaraisella villaohjelmalla nurinpäin.

Chew Bacca

Jussi-han on itse sanonut että kielitietelijänä hän ei todellakaan ole se maailman hyödyllisin ja tuottavin yksilö. The Nettomaksajat taas voivat ihan itse miettiä kuinka paljon heidän treidaamisestaan, diilaamisestaan ja turhan paskan tuottamisestaan on välttämätöntä Suomen, ihmisen ja planeetan kannalta... Jussin cv:stä puuttuvat merkittävästi politiikassa ah niin yleiset "työ"suhteet rahankuppaus- ja hassausinstansseihin. Tarjoilu ja rahdin käsittely ovat kunniallista työtä.

Itselleni nykyinen haistapaskatyöni on yhdentekevää. Koen ylpeyttä siitä etten nuorena kaihtanut käsien sotkemista toisten ihmisten vereen ja paskaan. Sillä elätin itseni aikuiseksi.

Ceeveet esiin ja riviin, ei ole Halliksella hävettävää.

tutkimus

Quote from: Sour-One on 18.04.2015, 12:16:40
Quote from: Matti Kukkarossa on 17.04.2015, 22:00:05
Olisiko Jussi Halla-aho mitään jos itse avaisit vähän tätä työhistoriaasi? Voiko täällä tägätä jotenkin kirjoittajia? Mielestäni on kummallista pimittää tällainen suhteellisen oleellinen tieto julkisuuden henkilöltä ellei siihen ole sitten jotain syytäkin.

Ennen kansanedustajauraa kielitieteilijä Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä kuinka merkittävä Halla-ahon työura on ollut ennen kansanedustajan "uraa".

Jussi on maahanmuuttokriittisenä poliitikkona 100x arvokkaampi ja hyödylllisempi suomalaisille kuin se että hän olisi muissa töissä oleva nettoveronmaksaja.

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

Faidros.

Quote from: Chew Bacca on 18.04.2015, 15:42:19
Itselleni nykyinen haistapaskatyöni on yhdentekevää. Koen ylpeyttä siitä etten nuorena kaihtanut käsien sotkemista toisten ihmisten vereen ja paskaan. Sillä elätin itseni aikuiseksi.

Ceeveet esiin ja riviin, ei ole Chew Baccalla hävettävää.

No laita itse sitten ensin "veri ja paska" näkyville?

Vaihdoin tuota boldattua nimeä vaatimusten nimimerkiksi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Lasse

Quote from: Lalli IsoTalo on 18.04.2015, 11:05:17
Halla-aho kirjoitetaan Halla-aho, ei Halla-Aho. Mutta erhe on ymmärrettävä, sillä vastahan mies on ollut lööppijulkisuudessa ... hetkinen ... montakos vuotta?

Valitettavasti epäilen tässä keississä Hanlonin partaveitsen käänteistapausta.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Sibis

Onkos siitä jo kuusi vuotta kun kun Helsingin Käräjäoikeudessa istuin Iilmann/Kalske vs. Jussi Halla-aho oikeudenkäynnissä.

Avauksessa tuomari kysyi Jussilta, että kuka edustaa sinua tässä oikeudessa?

Jussi vastaa, että edustan itse itseäni!

Tämä CV-osio riittää minulle täysin!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.